Gå til innhold

Bill Gates: Vi må ha kjernekraft for å stoppe klimakrisen

Anbefalte innlegg

Samme argumentet man brukte da man dumpet atomavfall, industriavfall og annet søppel i havet for tiårsiden.. havet er jo så stort, så blir sikkert ikke noe problem :/

Oppdrettsnæringen må på land, eller kun ha avfall som er en naturlig del av havets kretsløp.

Har jeg forstått dette rett er slammet for det meste matrester og avføring fra fisken.

Begge deler naturlige i økosystemet, men det er konsentrasjonen som er problemet for oppdrettsnæringen.

Etter min mening unngår en skadelige konsentrasjoner når dybden er 500m eller mer, og strømmen sørger for å spre slammet over mange kv. km. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var litt spent på hva regjeringen skulle koke sammen i forhandlingene. men som jeg mistenkte ser det ut som at hovedsatsingen blir økte avgifter, da selvfølgelig venstre vi doble co2 avgift. savner en litt seriøs satsning. verken avgifter eller el-biler hjelper på klimakrisen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har jeg forstått dette rett er slammet for det meste matrester og avføring fra fisken.

Begge deler naturlige i økosystemet, men det er konsentrasjonen som er problemet for oppdrettsnæringen.

Etter min mening unngår en skadelige konsentrasjoner når dybden er 500m eller mer, og strømmen sørger for å spre slammet over mange kv. km. 

Det finnes svært mange problemer av ulik slag som først ble et problem da konsentrasjonen økte - antall mennesker på jorden er ett av disse. CO2 i atmosfæren et annet. Beboere i store byer. Avfall fra oppdrettsnæringen er en soleklar kandidat. Det går bra en stund ved 500 m dybde ...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes svært mange problemer av ulik slag som først ble et problem da konsentrasjonen økte - antall mennesker på jorden er ett av disse. CO2 i atmosfæren et annet. Beboere i store byer. Avfall fra oppdrettsnæringen er en soleklar kandidat. Det går bra en stund ved 500 m dybde ...

Om du har sett videoer om hvordan det ser ut under og rundt fiskeoppdrett hadde du blitt skremt. Store områder blir dekket av svart slam og alt liv forsvinner.

Det skal gå Ann å fange opp dette og lage gjødsel av dette ev jord. Det må bli et krav. De aller fleste oppdrett er i fjorder med liten strøm og liten dybde. Til slutt flytter de anleggene fordi det er for sterk forurensing. Det tar lang tid før havbunnen blir normal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...