keramikklampe Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Det jeg har fått med meg så langt i Norge venter en del på: -Hengerfeste -Luft -SR Skal dog sies at Tesla solgte rett over dobbelt av dette i hele 2018. Så sånn sett er det jo en god backlog for Tesla i Norge. Men jeg hadde absolutt forventet mer. Mulig jeg har blitt litt påvirket av all "hype" tall, og satt unormalt høye salgs forventninger.. Ble med en gang litt skeptisk om frykten at Tesla kanskje kan ha tatt vann over hode? Er jo omtrent bare 1 uke med produksjon backlog for hele Europa? Føler(håper?) det er Short Range versjonen folk venter og har lyst på, ettersom den koster 50% mindre enn hva Tesla tilbyr idag. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Mulig jeg har blitt litt påvirket av all "hype" tall, og satt unormalt høye salgs forventninger.. Ble med en gang litt skeptisk om frykten at Tesla kanskje kan ha tatt vann over hode? Er jo omtrent bare 1 uke med produksjon backlog for hele Europa? Føler(håper?) det er Short Range versjonen folk venter og har lyst på, ettersom den koster 50% mindre enn hva Tesla tilbyr idag. En uke? De ligger vell stabilt på rundt 5000 enheter pr uke. Så 3 uker i EU bare på reservasjonsholdere + det som kommer utenom. Så har en jo salg i resten av verden, Kina feks. De får jo egne felger å greier. Men det var absolutt lavere enn jeg så for meg, men likevell mye biler i Norge ift hva de har solgt før om en skal se på den lyse siden. 50% er jo å ta i, hardt. Det billigste som selges i Norge i dag er vell rundt 450 000. Dette er med premium interiør og lyd inkludert. Bare disse opsjonene kostet 50 000 på bilen jeg bestilte fra de sist. SR skal koste 305400 uten noe utstyr. Så LR blir nok rundt 20% dyrere enn det som selges i dag om en legger til utstyr osv. Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 En uke? De ligger vell stabilt på rundt 5000 enheter pr uke. Så 3 uker i EU bare på reservasjonsholdere + det som kommer utenom. Så har en jo salg i resten av verden, Kina feks. De får jo egne felger å greier. Men det var absolutt lavere enn jeg så for meg, men likevell mye biler i Norge ift hva de har solgt før om en skal se på den lyse siden. 50% er jo å ta i, hardt. Det billigste som selges i Norge i dag er vell rundt 450 000. Dette er med premium interiør og lyd inkludert. Bare disse opsjonene kostet 50 000 på bilen jeg bestilte fra de sist. SR skal koste 305400 uten noe utstyr. Så LR blir nok rundt 20% dyrere enn det som selges i dag om en legger til utstyr osv. Du har rett, vet ikke helt hvordan jeg klarte å ende på ca 1 uke.. Angående pris og tankegang ordla jeg meg litt feil. Det jeg mente var at det som Tesla tilbyr idag koster 50% mer (450.000) enn hva som ble presentert når reservasjonen eksploderte (300.000). Derfor jeg tenker at mange av reservasjonene og potensielle kjøpere venter på den billigere Short Range bilen. Når du la inn bestilling, kunne du konfigurere fritt frem da? Og velge mellom SR, MR, LR og Performance? Samt velge om du ville ha lyd pakke? Og om du ville ha "skinn" eller stoff interiør? Hvis ja, hva skjer med dem som har valgt noe annet enn det som blir levert nå? Fortsetter de enkelt å greit med å vente? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Du har rett, vet ikke helt hvordan jeg klarte å ende på ca 1 uke.. Angående pris og tankegang ordla jeg meg litt feil. Det jeg mente var at det som Tesla tilbyr idag koster 50% mer (450.000) enn hva som ble presentert når reservasjonen eksploderte (300.000). Derfor jeg tenker at mange av reservasjonene og potensielle kjøpere venter på den billigere Short Range bilen. Når du la inn bestilling, kunne du konfigurere fritt frem da? Og velge mellom SR, MR, LR og Performance? Samt velge om du ville ha lyd pakke? Og om du ville ha "skinn" eller stoff interiør? Hvis ja, hva skjer med dem som har valgt noe annet enn det som blir levert nå? Fortsetter de enkelt å greit med å vente? aha, jeg forstår. Og ja det er jeg enig med deg i, det er nok mange som venter på 35k USD modellen de ble "lovet" verden over. Nei valgene er svært få, er LR og Pref som kan velges i Norge pr i dag. Premium og lyd er inkludert i prisene, en kan ikke ta det vekk. Du kan forresten gå inn å konfigurere selv nå, åpent for alle Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) Det er vell kommunisert at disse bilene har premium interiør.Det er kommunisert, men Salvesen skriver at det "det forsvinner nok mer" fra SR til Long range. Prisene på de første bilene som gikk ut i USA ble gitt slik:Base price: 35000 USD Premium: 5000 Long Range: 9000 Derfor virker det for meg som om at kun long range kun er batteriet, og ingen annen endring på bilen. Edit: Når sant skal sies så blir ikke de månedlige kostnadene på en Model 3 LR AWD ille heller. Med de avgiftsfordelene vi har på berget tilsvarer kostnadene en veldig kjip bensbil. Jeg tror vi får en ny bestillingsboom på Model 3 når bilene kommer ut på veien. Mange er ikke så våkne og trenger først å se bilen ute i gatene. Endret 5. januar 2019 av Wisd0m Lenke til kommentar
Beernuts Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Over 400' for en såpass lite 'premium' bil er drøyt, særlig når Kona og e-Golf med større batteri er på plass. Og hvorfor man ikke tar steget opp til en S når man først er i gang, er jo en gåte.. Det tar nok lang tid før vi får se 'billigutgaven' her i Europa, og da er nok forhandlere med serviceapparat i gang for lenge siden. Ser allikevel ikke bort fra at denne vil selge, det er vel som ny iphone, noen MÅ vel bare av en eller annen merkelig grunn ha den.. 1 Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Over 400' for en såpass lite 'premium' bil er drøyt, særlig når Kona og e-Golf med større batteri er på plass. Og hvorfor man ikke tar steget opp til en S når man først er i gang, er jo en gåte.. Det tar nok lang tid før vi får se 'billigutgaven' her i Europa, og da er nok forhandlere med serviceapparat i gang for lenge siden. Ser allikevel ikke bort fra at denne vil selge, det er vel som ny iphone, noen MÅ vel bare av en eller annen merkelig grunn ha den.. Kona og eGolf kan ikke sammenlignes og er en helt annen liga. Model 3 er en teknologibombe uten like og du finner ikke noe tilsvarende i den prisklassen! Ingenting merkelig ved å kjøpe denne bilen. 3 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Over 400' for en såpass lite 'premium' bil er drøyt, særlig når Kona og e-Golf med større batteri er på plass. Og hvorfor man ikke tar steget opp til en S når man først er i gang, er jo en gåte.. Det tar nok lang tid før vi får se 'billigutgaven' her i Europa, og da er nok forhandlere med serviceapparat i gang for lenge siden. Ser allikevel ikke bort fra at denne vil selge, det er vel som ny iphone, noen MÅ vel bare av en eller annen merkelig grunn ha den.. Model 3 som selges nå har ca 80kW batteri, Kona har litt over 60 og e-Golf ligger vell litt under 40kW enn så lenge 2 Lenke til kommentar
Soles Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) Heller en god grom V8 RS5 2012 som den jeg har, enn et strykjern som du ikke hører noe fra.Ikke kan du gjør noe selv av reparasjoner engang, alt må jo sendes sørover.Bare innrøm at dere som kjører Tesla, egentlig skulle vært ansatt i et sy firma. Hadde passet ypperlig for dere. Litt godt å spre eksos blant oss Endret 5. januar 2019 av Soles Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Heller en god grom V8 RS5 2012 som den jeg har, enn et strykjern som du ikke hører noe fra. Ikke kan du gjør noe selv av reparasjoner engang, alt må jo sendes sørover. Bare innrøm at dere som kjører Tesla, egentlig skulle vært ansatt i et sy firma. Hadde passet ypperlig for dere. Litt godt å spre eksos blant oss Kan da fint reparere Tesla selv om en ønsker dette.. ikke alle henger igjen i steinalderen vet du:) Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) Tesla skal visst være en av de letteste bilene å reparere Må bare sette seg litt inn i bilen og skaffe kunnskap. Tesla i Norge er jo et røverkjøp. Bil 2.0 som hvermannsen kan kjøpe. Endret 5. januar 2019 av PgUp Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) Heller en god grom V8 RS5 2012 som den jeg har, enn et strykjern som du ikke hører noe fra. Ikke kan du gjør noe selv av reparasjoner engang, alt må jo sendes sørover. Bare innrøm at dere som kjører Tesla, egentlig skulle vært ansatt i et sy firma. Hadde passet ypperlig for dere. Litt godt å spre eksos blant oss Jeg lurer litt på om du skulle ønske at strykjernet ditt gikk på eksos? Frister det å kjøpe motorolje til printeren? Hva med laptopen? Strøm har jo vært default på alle gjenstander vi bruker og all moderne teknologi. Bilen er sånn sett en sinker, selv om elektriske biler har eksistert lenge. Elbil er fremtiden og biler blir absolutt langt bedre av å gå på strøm. Litt snodig å ikke innse dette enda Endret 5. januar 2019 av PgUp 2 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Jeg lurer litt på om du skulle ønske at strykjernet ditt gikk på eksos? Frister det å kjøpe motorolje til printeren? Hva med laptopen? Strøm har jo vært default på alle gjenstander vi bruker og all moderne teknologi. Bilen er sånn sett en sinker, selv om elektriske biler har eksistert lenge. Elbil er fremtiden og biler blir absolutt langt bedre av å gå på strøm. Litt snodig å ikke innse dette enda Det samme kommer vi nok til å si om elbil også. Bare se hvordan vi har hydrogen motstandere. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) Det samme kommer vi nok til å si om elbil også. Bare se hvordan vi har hydrogen motstandere. Så du vil altså heller ha en printer på hydrogen? Hvor mange hydrogen biler selges det og hvor billig er hydrogen? Endret 5. januar 2019 av PgUp 2 Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Heller en god grom V8 RS5 2012 som den jeg har, enn et strykjern som du ikke hører noe fra. Ikke kan du gjør noe selv av reparasjoner engang, alt må jo sendes sørover. Bare innrøm at dere som kjører Tesla, egentlig skulle vært ansatt i et sy firma. Hadde passet ypperlig for dere. Litt godt å spre eksos blant oss Du kan jo bare parkere i garasjen din med porten igjen, ruse bilen godt å lenge før du går ut av bilen å setter deg til rette mens den fortsatt går, ta deg så en blund. Godt med litt eksos! Fjols Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 aha, jeg forstår. Og ja det er jeg enig med deg i, det er nok mange som venter på 35k USD modellen de ble "lovet" verden over. Nei valgene er svært få, er LR og Pref som kan velges i Norge pr i dag. Premium og lyd er inkludert i prisene, en kan ikke ta det vekk. Du kan forresten gå inn å konfigurere selv nå, åpent for alle Blir enn så lenge ingen Model 3 på meg på grunn av hovedsaklig 2 ting: 1. Bagasjeromluken er lite praktisk. Veldig liten åpning, mindre enn en typisk sedan luke. 2. Passasjer plassene bak er vonde. Ingen lårstøtte og dårlig benplass, litt som Model S. Nå høres jeg mulig litt gubbete ut, og det gjør litt vondt inni meg når jeg sier dette, men synes det er trist at Tesla har fokusert for mye på at dette skal være en "fem seter" sportsbil, enn en fem seter sedan. Strategien til Elon Musk med en billig bil til alle (uten å refere for mye til en annen mann som også ville gi "folkevogn" til alle,..) burde vært en "ekte" fem seter sedan. Mitt håp var at den skulle bli som en Hyundai Ioniq, med gode bakseter og hatchback bagasjeromluke, men med Tesla batteri kapasitet og motor effekt. Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Så du vil altså heller ha en printer på hydrogen? Hvor mange hydrogen biler selges det og hvor billig er hydrogen? Antar du bare tuller litt, men for oppklaring, det er jo ikke strøm som skal bli erstattet med hydrogen, det er batteriet.. Både batteri-elektrisk bil og hydrogen-elektrisk bil er begge elbiler. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Antar du bare tuller litt, men for oppklaring, det er jo ikke strøm som skal bli erstattet med hydrogen, det er batteriet.. Både batteri-elektrisk bil og hydrogen-elektrisk bil er begge elbiler. Så du kaller det for hydrogen elbil? Ikke sett det brukt så mange steder før, har du? Men godt mulig du har rett og hydrogen elbil er et populært uttrykk. Energikilden er jo hydrogen, det er jo poenget. Hvorfor du tror at det er mer effektivt å fylle på dyr hydrogen enn å putte en bil til lading hjemme er for meg uforståelig Hva tenker du om denne videoen? Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Antar du bare tuller litt, men for oppklaring, det er jo ikke strøm som skal bli erstattet med hydrogen, det er batteriet.. Både batteri-elektrisk bil og hydrogen-elektrisk bil er begge elbiler. Jepp, men bare en av de er dyrere å kjøre enn dieselbil og kan kun fylles på noen ekstremt få steder. 2 Lenke til kommentar
Dovakin Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 aha, jeg forstår. Og ja det er jeg enig med deg i, det er nok mange som venter på 35k USD modellen de ble "lovet" verden over. Nei valgene er svært få, er LR og Pref som kan velges i Norge pr i dag. Premium og lyd er inkludert i prisene, en kan ikke ta det vekk. Du kan forresten gå inn å konfigurere selv nå, åpent for alle Blir enn så lenge ingen Model 3 på meg på grunn av hovedsaklig 2 ting:1. Bagasjeromluken er lite praktisk. Veldig liten åpning, mindre enn en typisk sedan luke. 2. Passasjer plassene bak er vonde. Ingen lårstøtte og dårlig benplass, litt som Model S. Nå høres jeg mulig litt gubbete ut, og det gjør litt vondt inni meg når jeg sier dette, men synes det er trist at Tesla har fokusert for mye på at dette skal være en "fem seter" sportsbil, enn en fem seter sedan. Strategien til Elon Musk med en billig bil til alle (uten å refere for mye til en annen mann som også ville gi "folkevogn" til alle,..) burde vært en "ekte" fem seter sedan. Mitt håp var at den skulle bli som en Hyundai Ioniq, med gode bakseter og hatchback bagasjeromluke, men med Tesla batteri kapasitet og motor effekt. Høres ut som at du bør vente lutt over et år på VW I.D. Neo... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå