Laxxi Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Hei, tokk en piercing I ørene for noen få dager siden, gikk fint første dagen, men etter det begynte øret å bli verre, det gjorde vondt, området rundt er ble litt hovent. Fant da ut at øredobbene som ble brukt ikke var "ekte". Derfor bestemte jeg meg for å kjøpe øredobber av sølv å bytte, selv om det ikke er anbefalt å bytte øredobb. Vet ikke om det vil hjelpe siden jeg gjorde byttet i dag. Noen som har råd om hva jeg egentlig bør gjøre og hva slags rensing som er lurt. Ønsker svar før ørene mine har falt av. Takk! Om det er noe til hjelp kan jeg ta bilde av hvordan det ser ut foran og bak. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Vask/rens med Pyrisept og smør på Bacimycin salve. Begge deler fåes reseptfritt på apotek. Hvis det ikke hjelper i løpet av 1-2 dager, kontakt lege. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Lege og antibiotika høres det ut som det må til Lenke til kommentar
Laxxi Skrevet 4. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2019 Vask/rens med Pyrisept og smør på Bacimycin salve. Begge deler fåes reseptfritt på apotek. Hvis det ikke hjelper i løpet av 1-2 dager, kontakt lege. takk for råd, problemet er at jeg ikke har tilgang til noen av de delene, nærmeste apotek er 45 minutter unna, har hørt det går hann og bade øret i saltvann oppløsning? Hva tenker du om det? Lenke til kommentar
Laxxi Skrevet 4. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2019 Lege og antibiotika høres det ut som det må til takk for svar, men vil helst prøve noe annet før jeg kontakter lege og alt mulig Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 takk for råd, problemet er at jeg ikke har tilgang til noen av de delene, nærmeste apotek er 45 minutter unna, har hørt det går hann og bade øret i saltvann oppløsning? Hva tenker du om det? Saltvannsoppløsning har mild rensende og desifiserende effekt, så det kan du trygt prøve, Bland en teskje bordsalt med en halv liter vann og kok opp. Avkjøl til romtemperatur. Lenke til kommentar
Laxxi Skrevet 4. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2019 Saltvannsoppløsning har mild rensende og desifiserende effekt, så det kan du trygt prøve, Bland en teskje bordsalt med en halv liter vann og kok opp. Avkjøl til romtemperatur. Da gjør jeg det for nå, hvis ikke det hjelper har jeg mulighet for å dra på apoteket på mandag. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Vask med grønnsåpe. Hold det tørt og rent. Kom deg på apoteket så fort som mulig, for hvis du begynner å få hovne, varme øreflipper så har du nok en infeksjon allerede og utifra hvor alvorlig den er så går det ikke over av seg selv. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 (endret) Nemlig. Selv om du fra før reagerer på noen metaller, betyr det ikke at du ikke ha fått en infeksjon. Har du alkohol i hus? Selv om vodka bare har 40%, er det bedre å vaske sår med, enn ikke noe. Grønnsåpe kan brukes, men vanlig såpe har samme funksjon. Rødt, hovent, varmt og smertefullt er symptomene på vevskade og samtidig også kroppens egen mekanisme i tilhelingsprosessen. Dessverre er det også symptomene på infeksjon. Typiske infeksjoner i ørene er staphylococcer. Hvis hevelsen øker i omfang og smertene øker, da er det bare antibiotika som hjelper. God bedring. Si gjerne fra hvordan det gikk. Endret 4. januar 2019 av Skandinav Lenke til kommentar
Laxxi Skrevet 4. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2019 Vask med grønnsåpe. Hold det tørt og rent. Kom deg på apoteket så fort som mulig, for hvis du begynner å få hovne, varme øreflipper så har du nok en infeksjon allerede og utifra hvor alvorlig den er så går det ikke over av seg selv. skal komme meg til apoteket på mandag, satser på at ørene mine fortsatt er i live da Lenke til kommentar
Laxxi Skrevet 5. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2019 Nemlig. Selv om du fra før reagerer på noen metaller, betyr det ikke at du ikke ha fått en infeksjon. Har du alkohol i hus? Selv om vodka bare har 40%, er det bedre å vaske sår med, enn ikke noe. Grønnsåpe kan brukes, men vanlig såpe har samme funksjon. Rødt, hovent, varmt og smertefullt er symptomene på vevskade og samtidig også kroppens egen mekanisme i tilhelingsprosessen. Dessverre er det også symptomene på infeksjon. Typiske infeksjoner i ørene er staphylococcer. Hvis hevelsen øker i omfang og smertene øker, da er det bare antibiotika som hjelper. God bedring. Si gjerne fra hvordan det gikk. tusen takk! Har alkohol i hus ja. Det er ikke så veldig hovent enda, håper jeg slipper å bruke antibiotika. Takk for svar og råd, setter veldig pris på det! Lenke til kommentar
Laxxi Skrevet 5. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2019 Oppdatering: Brukte saltvanns oppløsning i går og i dag, smerten er borte, ikke er de hovene lengre heller? Tror det var så vondt og hovent i starten pga øredobber som ikke var ekte. Når jeg byttet irriterte jeg jo såret enda mere, men ser ut som det skal gå fint nå! Takk for råd og raske svar. Nå sitter jeg igjen med et lite spørsmål, bør jeg sette plastere på når jeg er ute å rir og sånt? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) Ja gjør det. Hesten kan sparke opp mye støv og sånt når dere er inne, men husk at det er viktig at det får puste så det gror skikkelig Endret 5. januar 2019 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Lege og antibiotika høres det ut som det må til Man bruker ikke antibiotika ved det minste tegn til betennelse eller infeksjon. I de fleste tilfeller rydder kroppen opp selv, og hvis ikke er det legen som skal vurdere om antibiotika er riktig behandling. Ingen ønsker en verden der antibiotika ikke lenger har en effekt, men det er akkurat dit vi er på vei med det overforbruket som er nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå