Gilbert Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 1) beklager hvis det er feil forum 2) beklager hvis jeg blir beskylt for å ikke ha prøvd selv Hei Jeg vet omtrent ingen ting om cookies, men ønsker ganske enkelt følgende: en kake som gjør at brukeren ikke kan oppleve { dette } før det har gått 24 timer. korleis?? Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Mye lærerikt her: http://www.php.net/manual/en/features.cookies.php http://www.php.net/manual/en/function.setcookie.php Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 manual er vel og bra, har lest og lært (forresten veldig greit å referere til for å få høyere postcount ). men jeg er så sliten og klar for juleferie at jeg håpet noen kunne være så greie å rett og slett skrevet de få linjene som behøves (hvis ikke hadde jeg jo ikke skrevet i dette forumet), så jeg får ferdig prosjektet og kan hoppe i julesofaen forran tv'en og starte juleferien... Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) Hehe, tenkte jeg meg det ikke Hvis du vil at en cookie skal leve i 24 timer så kan du gjøre dette: <?php $showmein24h = 1; if(!isset($_COOKIE['showmein24h'])) { setcookie("showmein24h", "0", time()+86400); } else { $showmein24h = $_COOKIE['showmein24h']; } ?> <html> <head> <title>cookietest</title> </head> <body> <?php if($showmein24h) { echo "Brukeren vil se dette når 24 timer har gått"; } else { echo "Brukeren vil se noe helt annet her"; } ?> </body> </html> Endret 19. desember 2003 av FuLu Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 da kan jeg gå i dvale til nyttårsaften... tusen takk fulu, og en riktig god jul! Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) Jo god jul, når de dagene kommer Edit: geesh, klarte å skrive feil Endret 19. desember 2003 av FuLu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå