marty_99 Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Hei, Jeg har tidligere tatt betaling fra mine kunder ved å sende faktura. Jeg har da bokført salgsbeløp til kredit konto 3000 salgsinntekt avgiftspliktig, og salgsbeløp til debet konto 1920 bankinnskudd. Men nå har jeg brukt iZettle kortbetaling en stund og må bokføre dette. Jeg har relativt få transaksjoner så jeg tenkt bare å gjøre det manuelt foreløpig. Hvordan skal jeg bokføre dette? Eksempelvis, hvis jeg selger en vare for 500,- kr tar iZettle 8,75kr for å utføre betalingen og jeg får 491,25 overført til min konto. Skal dette gebyret på 8,75 til konto 7770 bank- og kortgebyr? Skal fortsatt hele salgsbeløpet på kr 500,- føres på konto 3000 salgsinntekt avgiftspliktig? Transaksjonsgebyret kan vel ikke være avgiftspliktig? Hva slags bilag kreves ved en slik transaksjon? Jeg er helt i villrede når det kommer til de greiene her. Mange takk! Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Kredit 3000 500,- kr Debet 7770 8,75 kr Debet 1920 491,25 kr. Jeg antar du får en form for oppgjørsliste fra iZettle som fungerer som bilag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå