Gå til innhold

ISA - Webserver - AD domain master

Anbefalte innlegg

Jeg Bruker Isa på serveren nå, denne serveren står også å tar i mot mail, så jeg åpnet portene smtp - pop3 - nntp - imap og noen til for å få post inn og ut, men serveren vill ikke det, så jeg må sikkert konfigurere outlook til å bruke min lokale web proxy noe som jeg må skall jeg komme på nett med serveren, men jeg finner ikke intsillingen på dette.

HJELP :scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis jeg har skjønnt riktig nå...

du har en server med to nettverkskort, internett på den ene og lokalnett på den andre.

du har en annen maskin som skal ha internett via serveren.. outlook inkludert(går ut fra mail-serveren ligger på internett)...

hvis dette er riktig: hvorfor ikke bruke "routing and remote access" på serveren?

da slipper du å tenke på å åpne porter, proxies og forwarding, da sreveren virker som en hvilken som helst router..

Endret av rwu
Lenke til kommentar

Mitt externe kort i serveren blir bare koblet opp mellom det interne web proxyn på serveren, slik at også serveren holder seg mest mulig på internt nivå. Jeg tror derfor at ikke det er nokk bare å åpne portene til isa serveren tror man også må vise outook veien ut via det interne nettverket.

socket brukes mellom det interne nettverket på isan som igjen cacher det meste ved en schedule jobb, saken er det at dette virker så perfekt at jeg ikke vill reversere noe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...