Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ernas nyttårstale og mas fra familie

Anbefalte innlegg

Jeg vil si at hvis du ikke får barn gjør du verden en tjeneste. :) Mennesker finnes det nok av, og du kan bruke tiden din på noe mer givende for verden. Pengene du ikke bruker på et eventuelt barn kan du jo donere vekk til veldedige formål, slik at du kan forbedre livene til et hundretalls barn der i verden (i motsetning til 1-2 barn dersom du skulle få dine egne). Hvis det ikke er inspirerende vet ikke jeg.

Jeg vil si at det å ikke få barn byr på langt flere muligheter enn å få barn. Og om du så skulle få barn, kunne det jo vært en ide å adoptere. Finnes nok av foreldreløse barn der i verden. Har aldri skjønt dette behovet etter å ha et barn av egne gener.

Konklusjon: drit i hva slektningene dine sier :)

100% enig! 

Å øke befolkningen i Norge i en verden hvor hovedproblemet er for mange mennesker

er utslag av tankegangen "Leve Toten, skitt i  Norge" "Leve  Norge, skitt i verden".

I praksis må nød vendigvis en slik politikk misslykkes.

For alt den enkelte og enkeltgrupper gjør i dag har global virking

som gjør den siterte egoistiske tankegangen til en boomerang 

hvor de høster nettopp den skaden de tror de lurer seg unna! 

Klimakriser, ikke økologisk bærekraftig forbruk og forurensing og alle andre problemer rovdyrarten Home Sapiens

står ovenfor i dagens verden, har overbefolkningen som hovedårsak.

Med en verdensbefolkning på 8 millioner i stedet for 8 milliarder, 

ville ingen av disse problemene eksistert.

Verden vil alt i 2050 være et adskillig verre sted å bo enn i dag.

Og enda mye verre i 2100. 

Å sette barn inn i denne verden er derfor å gjøre de en bjørnetjeste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Mtp å ikke få barn: Godhjertede mennesker som vil gjøre verden en tjeneste ved å være bra mennesker, burde få barn. Mennesker som er kriminelle, er med på å dra samfunnet ned og ikke har ting på stell, burde -ikke- få barn. Så hvis du har gode ambisjoner og planer om et fredfullt liv, burde du få barn.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg er selv alene og barnløs. Det stortrives jeg med, selv om jeg har mas fra enkelte i familien og noen venner. Jeg tar det med knusende ro og sier det som det er. Jeg lever livet og elsker det. Ingen skal fortelle meg at jeg skal skaffe meg en ektefelle og få barn når jeg ikke vil det selv. Jeg har gitt klar beskjed til min familie og de vennene jeg har at det ikke nytter og be meg om å stifte familie. Så det har gitt seg med.

Så kjære TS, om du ikke vil ha ektefelle og barn så er det helt opp til deg :). Livet kan by på mye fint, også for de som er alene. Jeg lever et rolig og avbalansert liv med mye innhold. Og jeg oppfyller drømmene mine om jeg har mulighet til det. Om du anskaffer familie, så blir du også bundet. Alt har sine fordeler og ulemper. Det er hva du ønsker deg med livet ditt som avgjør hvordan du ender opp :). Ikke la andre presse og bestemme hva du skal :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er mye bedre å angre på at du ikke har fått barn, enn å angre på at du fikk barn! 32 her, samboer, aldri hatt ønske om barn, foreldre har gitt opp maset, så det blir nok ingen barn her.

Det kommer nok an på kjønnet, tror jeg.

Jeg ser ikke for meg at barnløshet er så stor faktor for mental helse hos oss menn annet enn ensomhet, men de tilfellene jeg kjenner til hvor kvinner er barnløse så har dette blitt et veldig sårt punkt med seriøse depresjoner.

Nå kjenner jeg ikke til om det er gjort noen undersøkelser rundt dette, men sambo har en venninne i femtiårene som sliter med at hun valgte det bort, min mor har to venninner som gjorde det samme og også sliter. Ungdomskjæresten til en kamerat ble gravid mens de brøt med hverandre til tross for at hun hadde en eller annen helsetilstand (som jeg ikke lenger husker hva var) som egentlig skulle gjøre graviditet svært usannsynlig og når hun skulle ta abort ble hun frarådet dette av legen med dette og fremtidig depresjon som begrunnelse.

Barn er en tilstand som går over for både små og store mens barnløshet varer livet ut siden man kommer til et punkt hvor det ikke lenger er et alternativ å få barn.

Lenke til kommentar

Det kommer nok an på kjønnet, tror jeg.

Jeg ser ikke for meg at barnløshet er så stor faktor for mental helse hos oss menn annet enn ensomhet, men de tilfellene jeg kjenner til hvor kvinner er barnløse så har dette blitt et veldig sårt punkt med seriøse depresjoner.

Nå kjenner jeg ikke til om det er gjort noen undersøkelser rundt dette, men sambo har en venninne i femtiårene som sliter med at hun valgte det bort, min mor har to venninner som gjorde det samme og også sliter. Ungdomskjæresten til en kamerat ble gravid mens de brøt med hverandre til tross for at hun hadde en eller annen helsetilstand (som jeg ikke lenger husker hva var) som egentlig skulle gjøre graviditet svært usannsynlig og når hun skulle ta abort ble hun frarådet dette av legen med dette og fremtidig depresjon som begrunnelse.

Barn er en tilstand som går over for både små og store mens barnløshet varer livet ut siden man kommer til et punkt hvor det ikke lenger er et alternativ å få barn.

Ingen anelse hvorfor jeg sto som mann, men er kvinne. Men det går nok mye på om de er frivilig barnløs eller ufrivillige. Kjenner folk som inderlig vil ha og de tar det tungt uten barn, men jeg kjenner frivillig barnløse som er fornøyd langt oppi sine eldre dager.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...