kremt Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Bør man ikke forvente det, til en pris som er over 50% høyere? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Bør man ikke forvente det, til en pris som er over 50% høyere? Nå koster vell leaf i fra rett under 300 000, så 50% er jo å ta godt i. Men såklart skal en forvente mer når en punger ut mer Model 3 SR legger seg dog på samme prisnivå, men blir spennende å se hva den kommer med. I dag kommer jo Model 3 med både premium interiør og lyd. Noe som alene koster rundt 50 000 kroner.(iallefall fra mine tidligere kjøp). Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 (endret) Morsomt dette. Før skulle Tesla fans overbevise folk om at rekkevidden er tilstrekkelig for absolutt alle og at lading på langturer er null problem og passer alle. Nå skal man på død på liv overbevise folk om at interiøret er premium også, til tross for at selv mange Tesla eiere ikke er enig i dette......Viser vel bare at Teslaeiere er en stor og variert gruppe, med stort spenn i meninger, livssituasjon, osv. Men mitt inntrykk er at de fleste Teslaeiere som mener interiøret til Tesla ikke er premium har tidligere utgaver av Model S. Tesla har hele tiden forbedret interiøret på Model S, slik at årsmodell spiller en betydelig rolle. Heldigvis har Tesla innarbeidet erfaringene fra Model S i Model X, og erfaringene fra både Model S og Model X i Model 3. Man kan forvente at Tesla vil fortsette å forbedre seg på stort sett alle områder. Endret 6. januar 2019 av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
missi Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Kilde til denne definisjonen? Eller er det din subjektive oppfattelse av premium? Kjapt raskere sammen eksempler. Det finnes mye mer, men det er så sjelden jeg er i premiumbiler at jeg husker ikke alt på styrende fot. Men stikk neesen inn i en Rolls Royce og så ser du hva premium er. Samme med en Mercedes S-klasse. Det er en helt annen verden enn den forvokste mobiltelefonen som en Tesla er. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Kjapt raskere sammen eksempler. Det finnes mye mer, men det er så sjelden jeg er i premiumbiler at jeg husker ikke alt på styrende fot. Men stikk neesen inn i en Rolls Royce og så ser du hva premium er. Samme med en Mercedes S-klasse. Det er en helt annen verden enn den forvokste mobiltelefonen som en Tesla er. Det er vell helt åpenbart at RR og S klasse er mer "premium" enn Tesla. De selger biler i luksus segmentet. Det er helt håpløst å sammenligne de to. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Det blir helt feil sammenligning. S konkurrerer mot 5-serie, og X mot X5. Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Kjapt raskere sammen eksempler. Det finnes mye mer, men det er så sjelden jeg er i premiumbiler at jeg husker ikke alt på styrende fot. Men stikk neesen inn i en Rolls Royce og så ser du hva premium er. Samme med en Mercedes S-klasse. Det er en helt annen verden enn den forvokste mobiltelefonen som en Tesla er. Rolls Royce er luksus, ikke premium Og Tesla Model S føles veldig som en Mercedes, har jo luftfjæringer og. Menneh... hater's gonna hate. 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Og Tesla Model S føles veldig som en Mercedes Det er sikkert subjektivt, men for meg føles Model S interiørmessig mer ut som en Mondeo eller Civic, ikke i nærheten av S-klasse, A8 eller lignende biler. Model 3 har jeg selvfølgelig ikke prøvekjørt enda, men ut i fra bildene ser det mildt sagt "minimalistisk" ut, man får med en stor skjerm, og det er det. 3 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Og Tesla Model S føles veldig som en Mercedes, har jo luftfjæringer og. Hæ? Jeg kjørte frem til for et år siden en 2005-modell E-klasse, nå kjører jeg en 2018-modell E-klasse, det er premiumbiler og Tesla Model S når ikke opp i dette selskapet. Premium er totaliteten, det er utstyr, følelse, fravær av ulyder, materialvalg, rette fine skjøter både inn- og utvendig mm. 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 (endret) Først og fremst ingen knirkelyder. Ekte lær, ekte tre, funksjoner (som justerbare bakseter) som ikke finnes i biler for allmuen. Automatikk, komfort og tilgjengelighet kombinert med sikkerhet. Tesla tilbyr ingenting utover en veldig avansert cruise-kontroll som en ikke finner bedre utgaver av i likt prisede biler. Til og med merkbart slavere prisede biler inneholder funksjoner og kvalitet som Tesla ikke har. Ja, for den digre skjermen med sentralisert kontroll teller jo ikke i det hele tatt, selv om du er veldig ivrig på interiør når du skal definere andre biler som premium. Bare innse det: Etter å ha brukt skjermen i en Tesla så er alle andre underholdnings- og navigasjonssytemer bare dritt. Små, knotete skjermer med dårlig kvalitet. Og så er det andre ting som stadige oppdateringer, overlegen batteriteknologi, overlegen effektivitet, osv. Model 3 har forresten ekte tre. Morsomt dette. Før skulle Tesla fans overbevise folk om at rekkevidden er tilstrekkelig for absolutt alle og at lading på langturer er null problem og passer alle. Nå skal man på død på liv overbevise folk om at interiøret er premium også, til tross for at selv mange Tesla eiere ikke er enig i dette...... Nå er det jo haterne som hele tiden skal rakke ned på Tesla og hele tiden påstå at det ikke er premium. Så her oser det av dobbeltmoral. Endret 6. januar 2019 av hekomo 2 Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 (endret) Det er sikkert subjektivt, men for meg føles Model S interiørmessig mer ut som en Mondeo eller Civic, ikke i nærheten av S-klasse, A8 eller lignende biler. Model 3 har jeg selvfølgelig ikke prøvekjørt enda, men ut i fra bildene ser det mildt sagt "minimalistisk" ut, man får med en stor skjerm, og det er det. Hm har sett alle, og kjenner meg ikke igjen i dette. Sikker på at du har kjørt Model S? Enig ang Model 3. Hæ? Jeg kjørte frem til for et år siden en 2005-modell E-klasse, nå kjører jeg en 2018-modell E-klasse, det er premiumbiler og Tesla Model S når ikke opp i dette selskapet. Premium er totaliteten, det er utstyr, følelse, fravær av ulyder, materialvalg, rette fine skjøter både inn- og utvendig mm. Nettopp! Har bra med utstyr, god følelse, ingen ulyder, fint materialvalg, og ingen ujevne skjøter i min Model S. Da har vi begge premiumbiler da! well well well. Mercedes har sine problemer og Endret 6. januar 2019 av l0mf0mgl0mbl0og 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 "Haterne" ser ut til å være et begrep oppfunnet av Tesla-menigheten, om folk som ikke helt og holdent rått sluker alt som har med Tesla og Elon Musk å gjøre. Det er et sånt begrep som drar debatten mange hakk nedover, og uttrykk som brukes av enkelte på den siden av leiren avslører vel kanskje at de selv ikke er noe bedre heller. 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 "Tesla-menigheten" ser ut til å være et begrep oppfunnet av haterne, om folk som ikke innehar et ekstremt hat mot alt som har med Tesla og Elon Musk å gjøre. Det er et sånt begrep som drar debatten mange hakk nedover, og uttrykk som brukes av enkelte på den siden av leiren avslører vel kanskje at de selv ikke er noe bedre heller. 3 Lenke til kommentar
AMF2XFHN Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 voldsomt med negativitet i kommentarfeltet bare får at Tesla Model 3 kan bestilles uten reservasjon nå. Uansett om man ikke liker Elbiler eller Telsa så trenger man ikke å rope ut negativitet. Tesla Model 3 er ikke en dårlig bil men ikke en bil for absolutt alle heller. Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Folk har åpenbart veldig lite å ta seg til Negativitet har ingenting for seg noen sted. Ingen tvinger deg til å kjøpe bilen om du ikke liker den.Det er pr i dag uansett den sikreste bilen som noengang er produsert med teknologi som overgår det meste. Jeg gleder meg i hvertfall Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 "Tesla-menigheten" ser ut til å være et begrep oppfunnet av haterne, om folk som ikke innehar et ekstremt hat mot alt som har med Tesla og Elon Musk å gjøre. Det er et sånt begrep som drar debatten mange hakk nedover, og uttrykk som brukes av enkelte på den siden av leiren avslører vel kanskje at de selv ikke er noe bedre heller. Tesla-menigheten er et begrep som har blitt til for å beskrive hvordan en del tilhengere av Elon Musk og Tesla later til å tilbe både Elon Musk og bilene hans. 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Haterne er et begrep som har blitt til for å beskrive hvordan en del motstandere av Elon Musk og Tesla later til å irrasjonelt hate både Elon Musk og bilene hans. 5 Lenke til kommentar
RJohannesen Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Tesla har klart å få opp produksjonen ganske kraftig nå og Model 3 var den 5. mest solgte bilen i USA i 4de kvartal 2018. Ikke bare i California men i hele USA! https://cleantechnica.com/2019/01/03/100-electric-vehicle-sales-up-130-in-2018-210-in-q4-2018-us-electric-car-sales-report/ Og det var med å bidra til at salget av elbiler økte med 210% i forhold til Q4 året før! Det er klart at det da er på tide å sende ut til andre markeder også, men husk at de som venter på den rimeligste utgaven må vente ennå litt til da de fremdeles prioriterer å lage flest mulig mest mulig like biler. Ja, hadde det enda vært sant, så hadde det vært svært oppsiktsvekkende. Hvis du mener det ikke er sant så må du gjerne vise til annen statistikk eller artikkel. Merk at jeg skrev mest solgte BIL. Det selges også mange lastebilregistrerte pickuper og SUVer, men de teller da ikke med i statistikken for biler. Dessverre er det slik at lastebiler slipper unna mye regelverk på utslipp og produsenter unngår dermed mye at utslippskravene ved å registrere disse som lastebiler. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Det selges også mange lastebilregistrerte pickuper og SUVer, men de teller da ikke med i statistikken for biler. Nei, det gjør ikke det, i USA er alle biler med egenvekt under 2.7 metriske tonn, og som ikke er en firmabil, en helt vanlig bil, registrert som "passenger vehicle". At Clean Technica velger å utelukke alt som ikke passer i deres statistikk betyr ikke at det er riktig. 2 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 Tesla-menigheten er et begrep som har blitt til for å beskrive hvordan en del tilhengere av Elon Musk og Tesla later til å tilbe både Elon Musk og bilene hans. Betegnelsen har visst sitt utspring internt i Tesla. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå