Espen Hugaas Andersen Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 "Folkebilen" til Elon. Til 555 000 kroner. Flere hundre tusen bestilte denne bilen i 2017 til 35000US. Bare skryt. Som vanlig. Og Tesladuttebassene jubler.... Model 3 har alltid vært en konkurrent til BMW 3-serie, Audi A4, Mercedes C-klasse, osv. Og mot disse er Model 3 helt klart konkurransedyktig priset, selv før avgifter. 2 Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Det er vel etterspørselen som har falt som gjør at alle nå kan bestille bilen. Og det skjønner jeg godt. https://www.breitbart.com/tech/2019/01/03/cbs-tesla-price-cuts-could-be-a-sign-of-waning-demand/ 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Det er vel etterspørselen som har falt som gjør at alle nå kan bestille bilen. Og det skjønner jeg godt. https://www.breitbart.com/tech/2019/01/03/cbs-tesla-price-cuts-could-be-a-sign-of-waning-demand/ *etterspørselen fra reservasjonsholdere mener du. Prisnedgangen er jo for å dekke opp mot mindre fradrag i USA. De har ikke satt ned prisen i Norge feks. De har nå solgt ca 50% av reservasjonsholderne for en bil til 35 000 som de fleste har betalt langt mer for, det må sies å være bra... Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 De har nå solgt ca 50% av reservasjonsholderne for en bil til 35 000 som de fleste har betalt langt mer for, det må sies å være bra... For tidlig å si noe om det synes jeg. 50% er tross alt bare halvparten, selv om det er den dyrere versjonen som du påpeker. Vi får se hva som skjer på sikt. Tror Tesla kommer til å slite i år og kanskje gå dukken allerede i løpet av 2020. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 For tidlig å si noe om det synes jeg. 50% er tross alt bare halvparten, selv om det er den dyrere versjonen som du påpeker. Vi får se hva som skjer på sikt. Tror Tesla kommer til å slite i år og kanskje gå dukken allerede i løpet av 2020. De snakket vell om at de forventet snittpris på 42 000 USD om jeg husker rett. Dette bør de fint klare når de har solgt 200 000 biler til langt over dette. At tesla kommer til å slite i år og går duken om ett par år har vi jo hørt siden de startet med model S og gjerne før, så den klypen med salt er ganske stor etterhvert Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Det var like før Tesla gikk konkurs i løpet av 2018, noe de uttaler selv. Blir ikke enklere nå hvor de må ha større salg, amerikanske subsidier reduseres og forsvinner, salget i Kina går nedover og de må redusere prisene der nede, de satser på flere modeller og får større utgifter og det er først fremover de får reell konkurranse. I tillegg har nok en del fått med seg hvor frynsete rykte de har i forhold til service, delelager, feil osv. På det siste henger de langt etter de andre. 5 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Det var like før Tesla gikk konkurs i løpet av 2018, noe de uttaler selv. Blir ikke enklere nå hvor de må ha større salg, amerikanske subsidier reduseres og forsvinner, salget i Kina går nedover og de må redusere prisene der nede, de satser på flere modeller og får større utgifter og det er først fremover de får reell konkurranse. I tillegg har nok en del fått med seg hvor frynsete rykte de har i forhold til service, delelager, feil osv. På det siste henger de langt etter de andre. Ja det har de, men etter dette har det gått svært bra. Ja det har de fleste fått med seg siden starten For å sette det litt i perspektiv solgte Tesla biler tilsvarende 50% av salget i 2018 på to dager i desember. For Norge altså. Skepsisen er altså ikke så veldig stor selv om de har sine problemer å stri med. Og for å presisere er jeg fult klar over at Tesla kan gå konkurs, men den siste tiden har de gjort det bedre enn hele driftstiden. De solgte feks mer biler i 2018 enn de har solgt ila hele selskapets historie. 1 Lenke til kommentar
RJohannesen Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Tesla har klart å få opp produksjonen ganske kraftig nå og Model 3 var den 5. mest solgte bilen i USA i 4de kvartal 2018. Ikke bare i California men i hele USA! https://cleantechnica.com/2019/01/03/100-electric-vehicle-sales-up-130-in-2018-210-in-q4-2018-us-electric-car-sales-report/ Og det var med å bidra til at salget av elbiler økte med 210% i forhold til Q4 året før! Det er klart at det da er på tide å sende ut til andre markeder også, men husk at de som venter på den rimeligste utgaven må vente ennå litt til da de fremdeles prioriterer å lage flest mulig mest mulig like biler. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Det er vel etterspørselen som har falt som gjør at alle nå kan bestille bilen. Og det skjønner jeg godt. https://www.breitbart.com/tech/2019/01/03/cbs-tesla-price-cuts-could-be-a-sign-of-waning-demand/ At alle i Norge får kjapp levering handler null og niks om den globale, totale etterspørselen. Det ville ikke tatt Tesla en mnd en gang å produsere nok biler til å gruse alle andre i salgstall her i Norge. Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Ble i hvertfall til at jeg bestilte meg en LR med AP Gleder meg! 3 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 For å sette det litt i perspektiv solgte Tesla biler tilsvarende 50% av salget i 2018 på to dager i desember. Det sier vel mest om hvordan modellene selger på en hype når de kommer, det er sjelden en slik hype varer lenge. 4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Det sier vel mest om hvordan modellene selger på en hype når de kommer, det er sjelden en slik hype varer lenge. Hypen har nå vart i 3 år nå da, så litt lenge har den jo vart. Men jeg mener ikke at de kommer til å selge 2000 biler pr dag fremover. Såklart ikke. Dette var 4000 personer som sto klar med lommeboken i 3 år, pluss ett par andre som kastet seg på sikkert. Nå fremmover får vi jo se det ekte markedet når alle i "verden" kan bestille bilene, selv om de ikke var med på crowdfoundingen/frelst som de sier Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 (endret) Man kan forvente at etterspørselen for Model 3 vil øke i Norge ettsom det blir mulig å prøvekjøre, kjøpe lagerbil som man kan motta innen dager/uker og Tesla begynner å tilby SR/RWD/ikke-premium. Jeg tolker priskuttet som en justering i forhold til økt tilbud, ikke redusert etterspørsel. Endret 4. januar 2019 av Espen Hugaas Andersen 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 "Folkebilen" til Elon. Til 555 000 kroner. Flere hundre tusen bestilte denne bilen i 2017 til 35000US. Bare skryt. Som vanlig. Og Tesladuttebassene jubler.... Hva er poenget med å spamme dette i alle tråder? Har du ikke blitt fortalt utallige ganger nå at Tesla hele tiden har vært klare på at den billigste utgaven først vil bli levert når den kan produseres med overskudd? Hvorfor engasjerer du deg så voldsomt i dette, og Tesla generelt? Det var like før Tesla gikk konkurs i løpet av 2018, noe de uttaler selv. Blir ikke enklere nå hvor de må ha større salg, amerikanske subsidier reduseres og forsvinner, salget i Kina går nedover og de må redusere prisene der nede, de satser på flere modeller og får større utgifter og det er først fremover de får reell konkurranse. I tillegg har nok en del fått med seg hvor frynsete rykte de har i forhold til service, delelager, feil osv. På det siste henger de langt etter de andre. Her var det mye rart. Det var ikke like før Tesla gikk konkurs. De hadde nok kontanter til å holde det gående i flere kvartaler til, og kunne enkelt ha hentet inn mer penger. Amerikanske subsidier reduseres, men Tesla setter ned prisen noe for å kompensere, samtidig som den billigste utgaven vil komme i løpet av de neste månedene. Salget i Kina ble muligens påvirket av handelskrigen mellom USA og Kina, men det har nå roet seg. Salget stupte imidlertid ikke slik enkelte medier påstod. Hva så om de får større utgifter? Inntektene vokser enda mer. Det påståtte frynsete ryktet ser ikke ut til å skremme bort kjøperne. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 (endret) Det var ikke like før Tesla gikk konkurs. De hadde nok kontanter til å holde det gående i flere kvartaler til, og kunne enkelt ha hentet inn mer penger. Hvor mye av disse kontantene var kortsiktige lån fra potensielle kunder? Endret 5. januar 2019 av Snylter 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Hvor mye av disse kontantene var kortsiktige lån fra potensielle kunder?Ved slutten av Q2 hadde de 2,24 mrd USD i kontanter, der 942 mill USD var kundedepositumene. Selv om de ikke hadde hatt kundenes penger hadde de altså hatt 1,3 mrd USD i kontanter. Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Når Elon Musk selv sier de var nær en konkurs, så er det meningsløst å forsvare at dette ikke er riktig av Tesla fans/aksjonærer. 3 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Tesla har klart å få opp produksjonen ganske kraftig nå og Model 3 var den 5. mest solgte bilen i USA i 4de kvartal 2018. Ikke bare i California men i hele USA! Ja, hadde det enda vært sant, så hadde det vært svært oppsiktsvekkende. 3 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Ja, hadde det enda vært sant, så hadde det vært svært oppsiktsvekkende.Ikke bare var det sant*. På grunn av høyere gjennomsnittspris enn de 4 foran på lista så var Tesla Model 3 den mest solgte bilen i *omsetning* i USA 4de kvartal 2018. *Her har vi å gjøre med en definisjonsmessig pussighet. Mange SUVer solgte langt mer men siden de ikke regnes som 'biler' men som 'lette lastebiler' så finner man dem i en *annen* statistikk.. 2 Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Hva er poenget med å spamme dette i alle tråder? Har du ikke blitt fortalt utallige ganger nå at Tesla hele tiden har vært klare på at den billigste utgaven først vil bli levert når den kan produseres med overskudd? Hvorfor engasjerer du deg så voldsomt i dette, og Tesla generelt? Sannsynligvis fordi han ikke har råd til en selv, selv ikke Model 3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå