Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Skrekkelig tregt Wifi på ny PC


Anbefalte innlegg

Har nettopp fått meg ny PC, men sliter med treg wifi.

 

Jeg bruker samme Wifi-adapter som på den gamle PC'en (adapteret er bare et par måneder gammelt, et ASUS USB-AC56. Det gikk veldig bra på den gamle PC'en, og jeg fikk 70-80 mpbs der.

 

Men med samme adapter får jeg kun 5-7 mbps nedlasting på den nye PC'en, mens opplasting er over 70mbps. Har forsøkt å avinstallere drivere, og installere de på nytt (hentet nyeste drivere fra nettet), og forsøkt flere USB porter uten at det hjelper. Har også startet routeren på nytt.

 

Det hender også at nettet faller helt ut og at adapteren ikke finner noen nettverk i det hele tatt. Men når den er koblet til, så viser den full dekning.

 

På mobilen får jeg over 70 mbps når jeg holder den akkurat der wifi-adapteren til PC'en er, og dekningen skal være god.

 

Hva kan grunnen til dette være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASUS USB-AC56. 

 

Veit at AC56 har hatt abyssmale drivere på win 10. gikk du fra win 7 til win 10 kanskje?

Det stemmer faktisk.

 

Jeg oppgraderte imidlertid den gamle PC'en til Windows 10 rett før jeg byttet, men kjørte aldri Speeedtest etter det på den. Tror jeg skal koble opp den igjen, og se hvilken hastighet jeg har med WIndows 10 på den. Kommer tilbake med resultatet når jeg har testet.

Lenke til kommentar

Løsningen for alle med ASUS USB-AC56, som sliter med råtten downloadhastighet i Windows 10:

 

Link

 

Jeg gjorde som denne linken sa (installerte en alternativ driver da ASUS sin driver ikke fungerer optimalt med alle Windows 10-versjoner), og da gikk det unna, dog ikke like raskt som før, men 75mbps er akseptabelt. Litt usikker på hvorfor det fungerte bra på min gamle PC med WIndows 10 (installert på tom disk), men ikke på den nye. Antakeligvis en litt annen versjon av Windows 10.

 

Takk til Mickey-OT som satt meg på tanken.

 

Fungerer også med AC-56R og AC58.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...