Cucum(r) Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Hvorfor fungerer ikke den her: ? <? $n = "1"; $next = $n+1; echo ('<a href="?news=$next">Neste Nyhet</a>'); ?> Trenger jeg en $_GET ? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Hva er det som ikke fungerer? er problemet at news alltid blir 2? I så fall skyldes dette at du siar at $n skal være 1 og $next alltid skal være 1 + 1 (n+1) Prøv: $next = $_GET['news'] + 1; Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) nei, news blir ikke alltid 2.. jeg får bare opp 404 siden min. Endret 19. desember 2003 av SirIce Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 echo'en din, tror ikke du kan bruke single-quote på variabler slik echo '$var', du må skrive med double-quote slik echo "$var"; Som du ser, på "neste" linken så sier den ?news=$news Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 så vidt jeg kan se etter å ha vært på siden din, forsøk å skrive <a href="?news=<?=$news ?>">Neste</a> istedenfor <a href="?news=$news">Neste</a> Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 til opplysning fra manualen: // Using single quotes will print the variable name, not the value echo 'foo is $foo'; // foo is $foo // If you are not using any other characters, you can just echo variables echo $foo; // foobar echo $foo,$bar; // foobarbarbaz Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 har forsatt ikke fått det til Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Hva med denne? <? $n = 1; $next = $n++; echo ('<a href="?news='.$next.'">Neste Nyhet</a>'); ?> Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) hvis problemet er å få linken til å bli riktig, er dette en mulighet: echo "<a href=\"?news=$next\">Neste nyhet</a>"; <?$n = 1; $next = $n++; echo ('<a href="?news='.$next.'">Neste Nyhet</a>'); ?> Fordi du vil at $n skal være 1, vil $next alltid bli 2, uansett om du klikker på "neste nyhet" eller ikke. Mitt forslag: $side = $_GET['news']; if ((!isset($news))||(empty($news))) { $neste = "1"; } else { $neste = $_GET['news']; } $neste++; echo "<a href=\"?news=$neste\">Neste nyhet</a>"; Endret 19. desember 2003 av fjartan Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) EDIT: Funka på den første (fra 1.txt til 2.txt) men da stoppa det Endret 19. desember 2003 av SirIce Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Istedenfor <? $n = 1; $next = $n++; echo ('<a href="?news='.$next.'">Neste Nyhet</a>'); ?> synes jeg du skal bruke $side = $_GET['news']; if ((!isset($news))||(empty($news))) { $neste = "1"; } else { $neste = $_GET['news']; } $neste++; echo "<a href=\"?news=$neste\">Neste nyhet</a>"; Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Innlegg over Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) Beklager - bytt ut $side med $news $news = $_GET['news']; if ((!isset($news))||(empty($news))) { $neste = "1"; } else { $neste = $_GET['news']; } $neste++; echo "<a href=\"?news=$neste\">Neste nyhet</a>"; Endret 19. desember 2003 av fjartan Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Ja, jeg fant det ut selv La også til en tilbake knapp. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå