Kahuna Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Boring Company prøver ikke å fikse problemer med parkering, men problemer med å komme seg fra A til B.Parkering er en viktig del av problemet og så lenge du ikke får skyflet unna bilene i andre enden så fylles bare tunellene.. Nå snakker jo Boring Company om autonome kjøretøy i tunellene sine og det har i det minste potensial for å lette på problemet siden bilene da kan kjøre vekk fra sentrum når de har sluppet av passasjerer. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Nå snakker jo Boring Company om autonome kjøretøy i tunellene sine og det har i det minste potensial for å lette på problemet siden bilene da kan kjøre vekk fra sentrum når de har sluppet av passasjerer. Det er ikke noen automatikk i at privateide autonome fartøy skal parkeres annerledes enn andre biler. Dersom det er behov for parkeringsplasser, er det som alltid før økonomisk incentiv for å bygge parkeringshus. Gjerne i forbindelse med inn- og utkjøringssystemet til dette tunnelsystemet. Det virker for meg logisk å tenke på nodene i tunnelsystemet nettopp som parkeringshus. Det er generelt uproblematisk å kjøre inn i et parkeringshus og finne seg en slot, hvis det bare er mange nok parkeringshus. Det samme er direkte overførbart til av- og påkjøringsramper for tunneler. Du kjører inn på en slot, og trafikkstyringssystemet tar over. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Det er ikke noen automatikk i at privateide autonome fartøy skal parkeres annerledes enn andre biler. Dersom det er behov for parkeringsplasser, er det som alltid før økonomisk incentiv for å bygge parkeringshus. Gjerne i forbindelse med inn- og utkjøringssystemet til dette tunnelsystemet. Det virker for meg logisk å tenke på nodene i tunnelsystemet nettopp som parkeringshus. Det er generelt uproblematisk å kjøre inn i et parkeringshus og finne seg en slot, hvis det bare er mange nok parkeringshus. Det samme er direkte overførbart til av- og påkjøringsramper for tunneler. Du kjører inn på en slot, og trafikkstyringssystemet tar over. Kapasiteten i parkeringshus er gitt, økning er mulig men tar lang tid. Autonomi gir en ekstrem fleksibilitet siden kortvarige behov kan løses på sparket ved å la bilene parkere et stykke unna. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Kapasiteten i parkeringshus er gitt, økning er mulig men tar lang tid. Autonomi gir en ekstrem fleksibilitet siden kortvarige behov kan løses på sparket ved å la bilene parkere et stykke unna. Autonome biler får mer ut av parkeringshus også: en tom bil som parkerer selv trenger ikke rømningsveier, plass til å åpne dører, full ståhøyde under taket, litt romslige svingradier for klønete sjafører etc.. kan gjette på 30% flere biler per p-hus? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå