Gå til innhold

Biler som skal kjøre i Musk-tunnel, må ha støttehjul

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Boring Company prøver ikke å fikse problemer med parkering, men problemer med å komme seg fra A til B.

Parkering er en viktig del av problemet og så lenge du ikke får skyflet unna bilene i andre enden så fylles bare tunellene..

Nå snakker jo Boring Company om autonome kjøretøy i tunellene sine og det har i det minste potensial for å lette på problemet siden bilene da kan kjøre vekk fra sentrum når de har sluppet av passasjerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå snakker jo Boring Company om autonome kjøretøy i tunellene sine og det har i det minste potensial for å lette på problemet siden bilene da kan kjøre vekk fra sentrum når de har sluppet av passasjerer.

Det er ikke noen automatikk i at privateide autonome fartøy skal parkeres annerledes enn andre biler. Dersom det er behov for parkeringsplasser, er det som alltid før økonomisk incentiv for å bygge parkeringshus. Gjerne i forbindelse med inn- og utkjøringssystemet til dette tunnelsystemet. Det virker for meg logisk å tenke på nodene i tunnelsystemet nettopp som parkeringshus. Det er generelt uproblematisk å kjøre inn i et parkeringshus og finne seg en slot, hvis det bare er mange nok parkeringshus. Det samme er direkte overførbart til av- og påkjøringsramper for tunneler. Du kjører inn på en slot, og trafikkstyringssystemet tar over. 

Lenke til kommentar

Det er ikke noen automatikk i at privateide autonome fartøy skal parkeres annerledes enn andre biler. Dersom det er behov for parkeringsplasser, er det som alltid før økonomisk incentiv for å bygge parkeringshus. Gjerne i forbindelse med inn- og utkjøringssystemet til dette tunnelsystemet. Det virker for meg logisk å tenke på nodene i tunnelsystemet nettopp som parkeringshus. Det er generelt uproblematisk å kjøre inn i et parkeringshus og finne seg en slot, hvis det bare er mange nok parkeringshus. Det samme er direkte overførbart til av- og påkjøringsramper for tunneler. Du kjører inn på en slot, og trafikkstyringssystemet tar over.

Kapasiteten i parkeringshus er gitt, økning er mulig men tar lang tid. Autonomi gir en ekstrem fleksibilitet siden kortvarige behov kan løses på sparket ved å la bilene parkere et stykke unna.

Lenke til kommentar

Kapasiteten i parkeringshus er gitt, økning er mulig men tar lang tid. Autonomi gir en ekstrem fleksibilitet siden kortvarige behov kan løses på sparket ved å la bilene parkere et stykke unna.

Autonome biler får mer ut av parkeringshus også: en tom bil som parkerer selv trenger ikke rømningsveier, plass til å åpne dører, full ståhøyde under taket, litt romslige svingradier for klønete sjafører etc.. kan gjette på 30% flere biler per p-hus?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...