Gå til innhold

Biler som skal kjøre i Musk-tunnel, må ha støttehjul


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Se! En keiser, og han har ingen klær på. Hvorfor i alle dager fortsetter en å gi The Boring Company oppmerksomhet? Det er jo kun humbug som kommer derfra.

Har du sittet i bilkø før? 2 ganger om dagen? År etter år?

 

Der har du svaret ditt. The Boring Company presenterer løsningen på et problem millioner av mennesker sliter med hver dag. Inntil prosjektet går ettertrykkelig på trynet fordi for eksempel økonomien er umulig så vil de fortsette å få oppmerksomhet.

 

Det er rett og slett en vakker drøm som ennå ikke har blitt motbevist. :)

Ja, og kor skal alle desse bilane parkere?

Tenk om en kunne reise i tunnel, uten å måtte ha med bil? I ei vogn? På skinner og med elektrisk framdrift!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

Uavhengig av hva Musk gjør, så er det noen som hater det..

Musk kan nok kurere kreft, løse verdens sultproblemer og fjerne all sykdom og fortsatt få pes for det :)

 

Uansett artig prosjekt, men hvorfor må hver bil ha egne støttehjul og ikke en slags tralle man kjører oppå eller lignende?

 

Ja, og kor skal alle desse bilane parkere?

Tenk om en kunne reise i tunnel, uten å måtte ha med bil? I ei vogn? På skinner og med elektrisk framdrift!

T-bane og tog finnes allered :)

Alikevel, så er det haugevis av personer som tar bil, så behovet for bil er jo tydligvis til stede..

Parkeringsproblemene vil det ikke løse nei, men å fjerne trafikken er da noe.

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I en tunell? ;)

 

Nei, når personer stiger ut av bilen, kan disse transporteres til en skog utenfor byen og parkeres der, for så å fraktes tilbake til opprinnelsespunktet når det blir behov for bilen igjen.

 

Dette kan gjøres ved å lage spesielle sporveier over veiene i byene, som da kan frakte biler inn og ut av byen slik at de kan bli parkert. Ved "parkeringsplassen" i byen der bilen fraktes fra (til skogen utenfor byen), kan man også sette opp egne hotelltuber med automatisk sovefunksjon, slik at ventetiden på at bilen kommer tilbake skal føles som mindre enn 1 minutt. Man vokner da automatisk opp når bilen er tilbake ved hjelp av en ny vibratorenhet til telefonen som plasseres under armene, kombinert med en øyeoppbretter som plasseres på øynene slik at man automatisk våkner når bilen er kommet tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når dere sier at "10 millioner dollar per mile tunnel" er 10 prosent av kostnadene for tradisjonelle tunneler er det da sammenlignet med tofelt bilvei med mye bedre plass og masse asphalt, samt nødutganger og slik? Er det sammenlignet med Norge, eller Amerika?

 

Er det en enveistunnel så smal at du ikke kan åpne døra? Eller er det en t-bane tunnel hvor de ikke har asphalt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"En ganske rystende tur, eller en episk opplevelse. Beskrivelsen avhenger av hvem man spør etter en tur på 65 km/t gjennom den første av Elon Musks underjordiske tunneler for biler. Journalistene ga det første svaret. Musk selv ga det andre."

 

Tesladuttebassene kjøper ethvert utsagn Elongutten kommer med rått. Samme hvor innlysende det han sier er BS.

 

Gikk Tesla privat på 420US ?

Semi kommer i 2019, med 600 miles rekkevidde. Ja, jøss :-)

Pris på M3 settes ned 2000US. Fremdeles 9000 US dyrere enn han har lovet hundretusener av kunder. Blir nok god butikk det der.

Alle superchargere skal hente strøm fra fornybar. Finnes det èn eneste ?

"Sparer" ferdigproduserte biler til slutten av hvert kvartal for å få det til å fremstå som at siste ukes produksjon var skyhøy.

Tesla oppgir at 98 prosent av deres kunder vil kjøpe Tesla på nytt neste gang. Når du har monopol på bil med stor rekkevidde så. Teslaeiere forlater nå merket til fordel for Porche, og det er bare begynnelsen.

SolarCity var kjempesmart. Hallelujah sa Tesladuttebassene. Det blei stille der gitt.

 

Elon Musk er smart. Ingen tvil om det. Problemet er at han er så mye smartere enn aksjonærene sine, som blindt tror alt "messias" sier.

 

Tesla er blitt en kult for sære, men underholdende mennesker :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hydrogen er jo verdt å nevne.

 

Problemet med elbiler idag er jo batteriet, både vekt, forurensning og kapasitet. Om noen tiår er det tvilsomt at elbiler vil bruke lithium batterier.

 

Det som er enda viktigere enn elbiler er jo å sørge for at land produserer effektiv energi på en ren og fornybar måte som ikke forurenser, verken globalt eller lokalt. Hvis land produserer elektrisitet med kull som støver ned på byene er det lite poeng i å bruke elbiler. Dagens elbilteknologi er rimelig grei og delvis moden, samme gjelder produksjon av energi i mange land, men vi har et stykke igjen.

 

Så må man jo også spørre seg om hele modellen er hensiktmessig, om det er fornuftig at alle kjører rundt med sin egen bil for å dra en eller annen plass å dytte unødvendige papirer bare for å tjene penger til å betale ting som er dyrt fordi alle må tjene mest mulig for å betale lånene på boligene sine. En reduksjon av trafikk generelt hadde nok gjort samfunnet bra. En del folk trenger ikke å dra en plass for å gjøre jobben sin, den kan de like enkelt gjøre hjemme. Mange jobber er totalt unødvendig for samfunnet og til og med kontraproduktive og eksisterer kun på grunn av den økonomiske modellens behov for meningsløse jobber for å tilfredstille kravet at alle må jobbe for å kunne leve i samfunnet.

 

Mange jobber er selvsagt nødvendige, og mange jobber er svært viktige for samfunnet, faktisk helt livsnødvendige, men flertallet av jobber er rent fjas, og mange jobber er kontraproduktive og ødeleggende for samfunnet.

 

At alle skal kjøre til disse jobbene belaster samfunnet som helhet og sikrer at vi bruker mest mulig resurser og at fattige land har minst mulig tilgang til resurser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, når personer stiger ut av bilen, kan disse transporteres til en skog utenfor byen og parkeres der, for så å fraktes tilbake til opprinnelsespunktet når det blir behov for bilen igjen.

...

Musks første tweet om dette bar litt preg av impulshandling, nettopp parkering var nok noe han hadde oversett.

 

Uansett, den store lovnaden er å senke kostnaden ved tunelldrift med en størrelsesorden eller mer. Hva vi bruker tunellene til er opp til oss. :)

 

 

Tradisjonelle tog gir fantastisk kapasitet men er lite fleksibelt og hastigheten begrenses av stasjonene. Mindre kjøretøy senker kapasiteten på tunellene men øker hastighet og fleksibilitet.

 

En fordel tunellene gir er at miljøet er oversiktlig nok til at dagens løsninger for autonomi kan håndtere det på en trygg måte. En tom bil kan selv kjøre til en oppstillingsplass eller hente neste passasjer. Eller bare bli stående i tunellen hvis rushtiden er over. Det dyreste er å bruke systemet omtrent som vi bruker dagens veier, det vil si at bilene fortsetter å være personlige og parkerer seg selv etter å ha satt oss av og venter på at vi trenger dem igjen. Mer effektivt er det om systemet brukes som taxi, altså at en bil umiddelbart plukker opp en ny passasjer. Enda bedre utnyttelse får vi om bilene er minibusser og plukker opp og setter av passasjerer underveis men da får vi også tilbake noe av togets ulempe siden hvert stopp tar tid.

Lenke til kommentar

"En ganske rystende tur, eller en episk opplevelse. Beskrivelsen avhenger av hvem man spør etter en tur på 65 km/t gjennom den første av Elon Musks underjordiske tunneler for biler. Journalistene ga det første svaret. Musk selv ga det andre."

Tesladuttebassene kjøper ethvert utsagn Elongutten kommer med rått. Samme hvor innlysende det han sier er BS.

Gikk Tesla privat på 420US ?

Semi kommer i 2019, med 600 miles rekkevidde. Ja, jøss :-)

Pris på M3 settes ned 2000US. Fremdeles 9000 US dyrere enn han har lovet hundretusener av kunder. Blir nok god butikk det der.

Alle superchargere skal hente strøm fra fornybar. Finnes det èn eneste ?

"Sparer" ferdigproduserte biler til slutten av hvert kvartal for å få det til å fremstå som at siste ukes produksjon var skyhøy.

Tesla oppgir at 98 prosent av deres kunder vil kjøpe Tesla på nytt neste gang. Når du har monopol på bil med stor rekkevidde så. Teslaeiere forlater nå merket til fordel for Porche, og det er bare begynnelsen.

SolarCity var kjempesmart. Hallelujah sa Tesladuttebassene. Det blei stille der gitt.

Elon Musk er smart. Ingen tvil om det. Problemet er at han er så mye smartere enn aksjonærene sine, som blindt tror alt "messias" sier.

Tesla er blitt en kult for sære, men underholdende mennesker :-)

Du kan trøste deg med at slike tunneler ikke egner seg for biler som kan lekke hydrogen. Da må tunnelen ha voldsom ventilasjon. Dessuten må de gå dypere da trykkbølge ved hydrogen eksplosjon kan gi opptil 12 bars trykkbølge. Ellers er de bare tunnel inntil første smell.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Man kan få både kapasitet og fleksibilitet ved å ha personbiler i ett "tog" i tunellen, altså kjørende tett inntil hverandre men med mulighet for at hver enkelt bil kjører ut av toget og til sin destinasjon via en avkjøring. Er det autonomt og kontrollert miljø slik jo dette er, så trenger man ikke holde noe særlig avstand til bilen forran.

 

Men selv en A-B destinasjon uten avkjøringer men med stopp underveis automatisk i 250km/t uten kø med sin egen bil ville jo vært mer enn nok det også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så denne ufattelig kritiske modifikasjonen koster bare 2700 kroner inkludert montering?? Et automatisk ut- og innfellbart støttehjulsystem som skal tåle at 2,5 tonn med Model X blir kastet veggemellom i 150 km/t?

Av alle absurde ting med denne galskapen, så kommer dette høyt opp.

Endret av uname -l
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så denne ufattelig kritiske modifikasjonen koster bare 2700 kroner inkludert montering?? Et automatisk ut- og innfellbart støttehjulsystem som skal tåle at 2,5 tonn med Model X blir kastet veggemellom i 150 km/t?

Av alle absurde ting med denne galskapen, så kommer dette høyt opp.

Prototypen er ikkje engang laga enda, men dei veit prisen for å montere på absolutt alle biler. Yeah right

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...