Gå til innhold

[Løst] Ny billig smarttelefon, hjelp

Anbefalte innlegg

Hei.. Har fått totaltknust Samsung S7 Edge'n jeg har... Får 1500 kr tilbake og da tenkte jeg meg en telefon til mellom 2 og 3 tusen kroner. Det er gjerne lite, men det jeg trenger telefonen til er 

- Spotify

- Facebook

- Instagram

- Ringe, sende SMS og email

- Snapchat

Ser ikke filmer på telefon, har TV til slikt etter min mening. Har for det meste hatt Samsung når det kommer til nyere telefoner og vært ganske fornøyd med android og slik Samsung har hatt det. Utingen var edge versjonen (fikk den i gave). Den var vanskelig å holde med ei hånd pga kantene. Sett litt på Huawei P20 Lite, ser den koster en plass mellom 2000 kr og 2700 kr. Høres den bra nok ut? Lest litt og sett review og på specs, uten at jeg har sinnsykt god kunnskap om telefoner...

Vil helst ha:

- Telefon i prisklassen nevnt

- Telefon som passer beskrivelsen min av hva jeg bruker den til

Kom gjerne med feedback og tips til andre telefoner. 

Fikk høre Samsung A6+ e.l. & en Samsung G4/J4+ skulle ligge i noe av den prisklassen. Takker igjen for hjelp på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Hei.. Har fått totaltknust Samsung S7 Edge'n jeg har... Får 1500 kr tilbake og da tenkte jeg meg en telefon til mellom 2 og 3 tusen kroner. Det er gjerne lite, men det jeg trenger telefonen til er 

- Spotify

- Facebook

- Instagram

- Ringe, sende SMS og email

- Snapchat

Ser ikke filmer på telefon, har TV til slikt etter min mening. Har for det meste hatt Samsung når det kommer til nyere telefoner og vært ganske fornøyd med android og slik Samsung har hatt det. Utingen var edge versjonen (fikk den i gave). Den var vanskelig å holde med ei hånd pga kantene. Sett litt på Huawei P20 Lite, ser den koster en plass mellom 2000 kr og 2700 kr. Høres den bra nok ut? Lest litt og sett review og på specs, uten at jeg har sinnsykt god kunnskap om telefoner...

Vil helst ha:

- Telefon i prisklassen nevnt

- Telefon som passer beskrivelsen min av hva jeg bruker den til

Kom gjerne med feedback og tips til andre telefoner. 

Fikk høre Samsung A6+ e.l. & en Samsung G4/J4+ skulle ligge i noe av den prisklassen. Takker igjen for hjelp på forhånd.

J4 er bunnmodell. Jeg ville sett etter Huawei Mate 10 Pro som fåes relativt rimelig som ny og nesten nye på finn.no etter en kampanje som har vært hos Telia. Kameratet på denne er toppklasse, trolig langt bedre enn P20 Lite og Mate 20 Lite.

Om du er vant til Samsung vil du muligens savne et skikkelig varsellys/Led-notification på andre telefoner.

Men gøy med forandring og Huawei er et godt valg for deg siden man får mye telefon for pengene.

Pass på å kjøp en telefon som støtter volte/tale over 4G.

Lenke til kommentar

J4 er bunnmodell. Jeg ville sett etter Huawei Mate 10 Pro som fåes relativt rimelig som ny og nesten nye på finn.no etter en kampanje som har vært hos Telia. Kameratet på denne er toppklasse, trolig langt bedre enn P20 Lite og Mate 20 Lite.

Om du er vant til Samsung vil du muligens savne et skikkelig varsellys/Led-notification på andre telefoner.

Men gøy med forandring og Huawei er et godt valg for deg siden man får mye telefon for pengene.

Pass på å kjøp en telefon som støtter volte/tale over 4G.

Vet ikke hva du mener med varsellys/LED notification, men støtter ikke P20 Lite 4G nett/tale osv? Skal ta en sjekk på det andre du skrev :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Alt fra Huawei med Lite i navnet er kompromiss etter kompromiss etter kompromiss. Du blir ikke fornøyd med sånt. S7 koster ikke all verden nå og er fortsatt en bra telefon.

Lenke til kommentar

Alt fra Huawei med Lite i navnet er kompromiss etter kompromiss etter kompromiss. Du blir ikke fornøyd med sånt. S7 koster ikke all verden nå og er fortsatt en bra telefon.

Den vanlige S7en koster ca 3300kr ny av det jeg så på prisjakt, så du har rett. Kompriss hele tiden ødelegger, men tenker litt på S8 til 3500 og Huawei Mate Pro 10, så de lå rimelige (rundt 3 tusen og under "brukt" på finn, ei uke da) men selv om kvittering følger med, så vil jeg helst kjøpe det helt nytt fra en butikk istedet for en privatperson, selvom jeg kan spare endel penger og få en god telefon til en fair pris. Setter stor pris på alle svar fra alle sammen. Tusen takk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Vet ikke hva du mener med varsellys/LED notification, men støtter ikke P20 Lite 4G nett/tale osv? Skal ta en sjekk på det andre du skrev :)

Jeg mener at varsellampa blinker om det skjer noe på mobilen. Nå har riktignok enkelte, også Huawei-modellen du tenker på et bittelite lys (om jeg ikke blander med Mate 20 Lite), men du verden så lite. Knapt synlig.

Har forøvrig eid en Mate 10 Lite og det var en knallgod telefon til prisen.

Lenke til kommentar

Vi fikk en Mi A2 i hus her i julen. Synes den er helt glimrende med tanke på prisen. Du kan jo leste testen av den på tek også.

Personlig foretrekker jeg Xiaomi Redmi Note 5 pga større batteri, mulighet for SD card og 3,5 mm jack. I tillegg liker jeg godt en god del av MIUI tilpasningene, som eksempelvis måten gestures er implementert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...