Cthulhu Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Dette blir lansert neste uke.LG avslører sin første 8K-TV klar for markedet Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Jeg synes fremgangen fra LG B7 til LG C8 var betydelig, pga. høyere lysstyrke og bedre farger med tone mapping. Håper dette generasjonsskifte er like bra. Økt lysstyrke, bedre bevegelse og forbedret WebOS er det jeg ville ønsket framfor alt. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Venter i spenning på 10k nit tv fra Sony og / eller andre. 8k er ikke så interessant da det ikke gir noe for folk flest. Lenke til kommentar
Eldrach Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Venter i spenning på 10k nit tv fra Sony og / eller andre. 8k er ikke så interessant da det ikke gir noe for folk flest. 10k nit, skal du sole deg? 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Venter i spenning på 10k nit tv fra Sony og / eller andre. 8k er ikke så interessant da det ikke gir noe for folk flest. 10k nit, skal du sole deg? 10k nit er det solen skal være. Så når du ser et landskap på tv, så vil den dynamiske variasjonen være lik den du får se om du ser ut av vinduet. Dette gjør at alt får realistisk lysstyrke. Ingen clipping. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Hvordan fungerer eARC over HDMI2.1. Går ut ifra at dette hjelper lite når samtlige lydplanker osv har HDMI1.4 og HDMI2.0 og ARC? Må vel støttes i begge ender går jeg ut ifra? 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 (endret) 10k nit er det solen skal være. Så når du ser et landskap på tv, så vil den dynamiske variasjonen være lik den du får se om du ser ut av vinduet. Dette gjør at alt får realistisk lysstyrke. Ingen clipping. Blir som i virkeligheten da liksom? Blir vel litt slitsom med mørkersynet kanskje, vrient når nattscenene går rett over i full dagslysscener. Man får vel bruke solbriller også Sliter jo med hdr lysnivåene når man ser film på tv allerede i dag - i et mørkt rom. Endret 3. januar 2019 av Mr_Spock 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 10k nit er det solen skal være. Så når du ser et landskap på tv, så vil den dynamiske variasjonen være lik den du får se om du ser ut av vinduet. Dette gjør at alt får realistisk lysstyrke. Ingen clipping. Blir som i virkeligheten da liksom? Blir vel litt slitsom med mørkersynet kanskje, vrient når nattscenene går rett over i full dagslysscener. Man får vel bruke solbriller også Sliter jo med hdr lysnivåene når man ser film på tv allerede i dag - i et mørkt rom. Jeg har ingen problemer med å se ut av vinduet jeg, for så å se inn i huset. Det er ikke ofte folk filmer en video med kamera rett inn i sola, for så å bytte rett over til en mørk kjeller. På hdr nå så må de begrense skjermen pga dynamisk variasjon. Da blir det mye lysere enn det egentlig burde. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 (endret) "Heldigvis følger det med en Dolby Atmos-sertifisert lydplanke"Er eneste grunnen til at denne ikke er aktuell for meg. Har ikke noe sted å gjemme vekk en lydplanke jeg ikke har bruk for. Hadde de bare hatt en boks imellom denne og skjermen, som hadde tatt seg av alle tilkoblingene, så hadde det ikke vært noe problem, da man kunne droppet å koble den til.Men å bli påtvunget å ha fremme en diger lydplanke er ikke aktuelt, da jeg kun har TV og høyttalere synlig, resten står gjemt i ett skap i gangen. Får heller håpe at 2-3 generasjon 8K OLED blir mer plasseringsvennlig (og mindre innbrennings fare), og holde ut med nåværende TV ett par år til. Endret 4. januar 2019 av AndersT2 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Jeg har ingen problemer med å se ut av vinduet jeg, for så å se inn i huset. Det er ikke ofte folk filmer en video med kamera rett inn i sola, for så å bytte rett over til en mørk kjeller. På hdr nå så må de begrense skjermen pga dynamisk variasjon. Da blir det mye lysere enn det egentlig burde. Faktisk er det veldig, veldig ofte at en scene går fra dagtid rett over i natt. Det er veldig sjelden at man tar med en god stund med skumring og tussmørke. Ta og sett deg i et mørkt rom i 10 minutter - så kan du gå rett ut i sola - du kommer til å fortvilet holden hånden foran øynene og ikke være brukelig til noe en stund. Veldig ubehagelig. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Jeg har ingen problemer med å se ut av vinduet jeg, for så å se inn i huset. Det er ikke ofte folk filmer en video med kamera rett inn i sola, for så å bytte rett over til en mørk kjeller. På hdr nå så må de begrense skjermen pga dynamisk variasjon. Da blir det mye lysere enn det egentlig burde. Faktisk er det veldig, veldig ofte at en scene går fra dagtid rett over i natt. Det er veldig sjelden at man tar med en god stund med skumring og tussmørke. Ta og sett deg i et mørkt rom i 10 minutter - så kan du gå rett ut i sola - du kommer til å fortvilet holden hånden foran øynene og ikke være brukelig til noe en stund. Veldig ubehagelig. Som sagt har jeg ingen problemer med variasjoner i lysstyrke, men så drikker jeg ikke så mye alkohol. Jeg pleier heller ikke å stirre rett inn i sola. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Som sagt har jeg ingen problemer med variasjoner i lysstyrke, men så drikker jeg ikke så mye alkohol. Jeg pleier heller ikke å stirre rett inn i sola. Hehe, hva har alkohol med dette å gjøre?? Ok, greit du har instant mørkersyn og blir aldri blendet. Fint for deg. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Som sagt har jeg ingen problemer med variasjoner i lysstyrke, men så drikker jeg ikke så mye alkohol. Jeg pleier heller ikke å stirre rett inn i sola. Hehe, hva har alkohol med dette å gjøre?? Ok, greit du har instant mørkersyn og blir aldri blendet. Fint for deg. Takk for komplimentet. Nå har det seg slik at alkohol kan svekke tiden det tar pupillen å justere seg til varierende lysstyrke. Ellers skal det sies at folk har vært å sett på disse tv'ne med 10.000 nit lysstyrke da Sony viste frem en prototype forrige år, og ingen av dem klagde på at det ble for mye. Lenke til kommentar
Wilford Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Hva er vitsen med 8k når det ikke finnes filmer og programmer i dette formatet. NRK sender fremdels bare 720p, ikke engang 2k. Kinofilmer blir filmet i 4k, netflix og iTunes leverer 4k filmer. Men tror det er langt til 8k ennå. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Hva er vitsen med 8k når det ikke finnes filmer og programmer i dette formatet. NRK sender fremdels bare 720p, ikke engang 2k. Kinofilmer blir filmet i 4k, netflix og iTunes leverer 4k filmer. Men tror det er langt til 8k ennå. Du kan ta bilder i 8k, og det skal være flere 8k kamera på vei. En datamaskin kan også vise 8k signaler. For fotoredigering kan det være greit. Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Hva er vitsen med 8k når det ikke finnes filmer og programmer i dette formatet. NRK sender fremdels bare 720p, ikke engang 2k. Kinofilmer blir filmet i 4k, netflix og iTunes leverer 4k filmer. Men tror det er langt til 8k ennå. - Filmen "Guardians of the galaxy-Vol.2." ble faktisk filmet i "8k" og flere fulgte. Og "NHK" holder på med et kamera som skal klare "16k-Full-Frame" innen OL-2020. Redigeringen og nedskalleringen til bruk av aktuelle teknologier som "UHD-4k" og "UHD-8k" vil gi et klart løft i bildekvalitet i så måte. Men som med "UHD-4k" når det første kom så var det jammen ikke rare utvalget den gang heller. AMD har lenge snakket om "16k", så jeg tror ikke at man trenger å vente så alt for lenge før en del "8k"-media dukker opp. Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Da håper jeg nvidia og AMD ikke er vanskelige med å større VRR i HDMI 2.1 standarden bare fordi de har egne løsninger (Gsync og Freesync). Kommer til å boikotte nvidia om de ikke støtter HDMI 2.1 i sine neste generasjons skjermkort. Lenke til kommentar
samco Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Liker godt Lg speks i år har vært nesten stand by siden 2015 på Lg oled fronten. Tviler på mye høyere nits på dagens paneler må nok Qled krystaller for å få mere lystyrke ut desverre. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Liker godt Lg speks i år har vært nesten stand by siden 2015 på Lg oled fronten. Tviler på mye høyere nits på dagens paneler må nok Qled krystaller for å få mere lystyrke ut desverre. Tror ikke det tar lange tiden før vi får se dem. https://www.tek.no/artikler/sniktitt-denne-tv-en-fra-sony-gir-hele-10-000-nits/415786 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå