AlexKlapchuk Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 (endret) Jeg er en java-utvikler. Jeg skriver hovedsakelig for Android for restauranter, drosjer, handel. Jeg ville virkelig jobbe i Norge. Kan jeg finne en jobb? Hva er nordmennes holdning til utlendinger (ukrainere)? Kan det fungere eksternt? (Upwork). CV i filen. cv.pdf Endret 3. januar 2019 av AlexKlapchuk Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 ukrainere har ikke så veldig høyt rykte i Norge. de er nært affilierte med russerne. f.eks det du gjør her virker som en innkløkt måte å sende en "agent" inn i datamaskinen til nordmenn på ved å benytte seg av CV i pdf-format. rett og slett forferdelig. i tillegg er nesten alle ukrainske kvinner her for å selge seg selv. det er også veldig utrivelig. så det gir da ikke så høyt rykte. men ukrainere er sikkert greie i Ukraina. 1 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Mener flere skandinaviske IT-relaterte selskaper har og har hatt avdelinger i Ukraina. Det ville jo være en smart vei inn. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Gamle arbeidsgiveren min IT sikkerhets-firma brukte Norske, Svenske og Ukrainske utviklere og de var svært fornøyd med dem, mye bedre enn de fra India som de tidligere hadde brukt. Lenke til kommentar
AlexKlapchuk Skrevet 3. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2019 Takk for svarene. Jeg ønsker ikke å flytte til Norge som jenter, jeg er klar til å jobbe eksternt. Så jeg jobbet med det bulgarske selskapet. Ukrainske utviklere rangerer 11 i verdensrangeringen: PS. Det er ille at du har ukrainere forbundet med russere. Russere dreper ukrainere. 1 Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Flere store norske selskaper har eller har hatt utviklingsteam i ukraina. Kort oppsummert så er min oppfatning at man er meget positive til ukrainske utviklere. Men det er ikke dermed sagt at det er lett å få oppdrag alene fra ukraina. Jeg beklager å si det, men jeg vet ikke om noe selskap som er villige til å inngå en avtale med en enslig utvikler i ukraina. Overhead med å ha eksterne utviklere er stor. Hvis man outsourcer, så ønsker man seg ett eller flere teams som kan ta på seg større oppgaver og ikke en enkelt utvikler. Dersom du flytter til norge er jeg helt sikker på at du kan få deg en godt betalt jobb med den erfaringen du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå