thelebrity68 Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 En av vaierne som holder KNM Helge Ingstad, har røket Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 (endret) KGB skiftet navn til FSB.... Nu må ikke pressen, presse på så meget at FLO må skifte navn ein gang til. Når det er sagt; 3-6 000 tonn er ikke meget, bare en liten slomp (stor kjetting) Endret 3. januar 2019 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Joachim Osmundsen Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Jeg forstår ikke hvorfor man må ha kjettinger rundt skipet? Kan man ikke lage hull litt lengre nede i skroget og la kjettinger/waiere gå gjennom, eller sveise på løftepunkt konsentrert rundt sterke strukturer av konstruksjonen? Dette skipet kommer til å havne på søpla uansett, så hvorfor trenger skipet å løftes pent opp? Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Jeg forstår ikke hvorfor man må ha kjettinger rundt skipet? Kan man ikke lage hull litt lengre nede i skroget og la kjettinger/waiere gå gjennom, eller sveise på løftepunkt konsentrert rundt sterke strukturer av konstruksjonen? Dette skipet kommer til å havne på søpla uansett, så hvorfor trenger skipet å løftes pent opp? Det er vel ikke så solid i forhold til sin egen vekt, i allefall ikke nå, rives det sunt blir det mere løsøre å samle opp i etterkant, løsøre fra nyere krigsskip er man neppe glad for å legge fra seg. Det kan godt være strukturelt svekket etter alt "styret". Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Jeg forstår ikke hvorfor man må ha kjettinger rundt skipet? Kan man ikke lage hull litt lengre nede i skroget og la kjettinger/waiere gå gjennom, eller sveise på løftepunkt konsentrert rundt sterke strukturer av konstruksjonen? Dette skipet kommer til å havne på søpla uansett, så hvorfor trenger skipet å løftes pent opp? Det er vel ikke så solid i forhold til sin egen vekt,i allefall ikke nå, rives det sunt blir det mere løsøre å samle opp i etterkant, løsøre fra nyere krigsskip er man neppe glad for å legge fra seg. Det kan godt være strukturelt svekket etter alt "styret". Fregattene er konstruert ekstremt svake i forhold til andre skip av samme klasse, de er konstruert for fart/stealth alene omtrent. De tilhører strengt tatt lavere klasser mtp ingeniørløsninger brukt på skipet. OT: Det er forsvarets eneste måte å redde noe ansikt whatsoever å få reddet ulykkesskipet. For å bruke et uttrykk fra USAs nåværende president: So sad. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå