Gå til innhold

En av vaierne som holder KNM Helge Ingstad, har røket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke hvorfor man må ha kjettinger rundt skipet? Kan man ikke lage hull litt lengre nede i skroget og la kjettinger/waiere gå gjennom, eller sveise på løftepunkt konsentrert rundt sterke strukturer av konstruksjonen? Dette skipet kommer til å havne på søpla uansett, så hvorfor trenger skipet å løftes pent opp?

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor man må ha kjettinger rundt skipet? Kan man ikke lage hull litt lengre nede i skroget og la kjettinger/waiere gå gjennom, eller sveise på løftepunkt konsentrert rundt sterke strukturer av konstruksjonen? Dette skipet kommer til å havne på søpla uansett, så hvorfor trenger skipet å løftes pent opp?

 

Det er vel ikke så solid i forhold til sin egen vekt,

i allefall ikke nå, rives det sunt blir det mere løsøre å samle opp i etterkant, løsøre fra nyere krigsskip er man neppe glad for å legge fra seg.

Det kan godt være strukturelt svekket etter alt "styret".

Lenke til kommentar

 

Jeg forstår ikke hvorfor man må ha kjettinger rundt skipet? Kan man ikke lage hull litt lengre nede i skroget og la kjettinger/waiere gå gjennom, eller sveise på løftepunkt konsentrert rundt sterke strukturer av konstruksjonen? Dette skipet kommer til å havne på søpla uansett, så hvorfor trenger skipet å løftes pent opp?

 

Det er vel ikke så solid i forhold til sin egen vekt,

i allefall ikke nå, rives det sunt blir det mere løsøre å samle opp i etterkant, løsøre fra nyere krigsskip er man neppe glad for å legge fra seg.

Det kan godt være strukturelt svekket etter alt "styret".

Fregattene er konstruert ekstremt svake i forhold til andre skip av samme klasse, de er konstruert for fart/stealth alene omtrent. De tilhører strengt tatt lavere klasser mtp ingeniørløsninger brukt på skipet.

 

OT:

Det er forsvarets eneste måte å redde noe ansikt whatsoever å få reddet ulykkesskipet.

For å bruke et uttrykk fra USAs nåværende president: So sad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...