Gå til innhold

Melde om flytting til skolen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om det var noen som enten har erfaring eller vet en ting eller to angående det å melde om flyttemelding til skolen :)

Problemet mitt er at jeg flytta i fjor og ble bedt av foreldrene mine å levere et skjema til skolen fra folkeregisteret, men har uheldigsvis mistet den :( er det en mulighet for ar skolen kan fremdeles registrere min nye adresse (trenger det for å få busskort) uten at jeg har der skjemaet?

En annen ting jeg lurer på er at nå har jeg nettop gått og sett på altinn og jeg er fremdeles registrert under den gamle adressen min da og funderte litt på om foreldrene mine må da sende en ny flyttemelding for meg da eller om det er slik at det er registrert ny adresse så lenge at foreldrene mine fremdeles er under den nye adressen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flyttemelding .. dét er vel noe du gjør selv på nett? Hvorfor skal foreldra dine gjøre det for deg? Google "flytting" og ta det derfra ^^ har alltid fungert for meg.

Jeg antar at det beste er om du spør en veileder på skolen angående det skjemaet. De har sikkert flere der, eller kan printe ut nytt for deg.

Hvis det er sånn at foreldre må skrive under, så får du bare bite i det sure eplet og si at det gikk i glemmeboka. Hvis de blir sure for det, si at de er ikke perfekt, de heller.

Lenke til kommentar

Flyttemelding .. dét er vel noe du gjør selv på nett? Hvorfor skal foreldra dine gjøre det for deg? Google "flytting" og ta det derfra ^^ har alltid fungert for meg.

Hvis trådstarter ikke er myndig, må kanskje foreldrene ordne det.

Å få ny dokumentasjon fra folkeregistreret er ikke noe problem. Du eller foreldrene dine kan bestille de dokumentene dere trenger og få det i posten i løpet av tre dager. Muligens kan man få flyttemelding elektronisk også, men det er jeg ikke sikker på. Det finner du nok uansett ut med et googlesøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...