Gå til innhold

Bør jeg opprette et enkeltmannsforetak

Anbefalte innlegg

Jeg har en trygg, god jobb hvor jeg jobber 100%-stilling. Jeg eier en rensemaskin. Kjøpte den i utgangspunktet til eget bruk da barna søler en del i bil og sofa. Jeg tenkte at jeg kanskje kunne tjene noen kroner på den, da den som oftest står i boden. Tidligere tjente jeg noen få hundrelapper pr. mnd. men nå ligger det på ca. 1000 kroner i mnd. Jeg regner med jeg havner på ca. 10 000 i utleieinntekter i år. Jeg fører regnskap slik at jeg har god kontroll på hvem jeg har leid ut til, samt hva som er kommet inn. Vurderer å opprette et enkeltmannsforetak, da jeg vil virke mer seriøs hvis jeg f. eks. henger opp plakater på lokale butikker. Hva er fordelen med et enkeltmannsforetak? 

Jeg mailet litt med BRREG i fjor angående om jeg burde opprette, og jeg fikk en forståelse fra de som om at jeg ikke burde opprette...

Setter pris på svar:) 

TAKK:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glem brreg. Jeg har vanskelig for å se fordeler med å registrere et enkeltmannsforetak for dette. Skriv en nøye beskrivelse av utleien i selvangivelsen og legg ved en oversikt over inntekter og utgifter.

Hva forventer du i utgifter på virksomheten i år og hva kostet maskinen i innkjøp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...