tav1984 Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Jeg har en trygg, god jobb hvor jeg jobber 100%-stilling. Jeg eier en rensemaskin. Kjøpte den i utgangspunktet til eget bruk da barna søler en del i bil og sofa. Jeg tenkte at jeg kanskje kunne tjene noen kroner på den, da den som oftest står i boden. Tidligere tjente jeg noen få hundrelapper pr. mnd. men nå ligger det på ca. 1000 kroner i mnd. Jeg regner med jeg havner på ca. 10 000 i utleieinntekter i år. Jeg fører regnskap slik at jeg har god kontroll på hvem jeg har leid ut til, samt hva som er kommet inn. Vurderer å opprette et enkeltmannsforetak, da jeg vil virke mer seriøs hvis jeg f. eks. henger opp plakater på lokale butikker. Hva er fordelen med et enkeltmannsforetak? Jeg mailet litt med BRREG i fjor angående om jeg burde opprette, og jeg fikk en forståelse fra de som om at jeg ikke burde opprette... Setter pris på svar:) TAKK:) Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Glem brreg. Jeg har vanskelig for å se fordeler med å registrere et enkeltmannsforetak for dette. Skriv en nøye beskrivelse av utleien i selvangivelsen og legg ved en oversikt over inntekter og utgifter. Hva forventer du i utgifter på virksomheten i år og hva kostet maskinen i innkjøp? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Koster jo ingenting og opprette ett ENK så hvorfor ikke? Kanskje du finner andre ting og leie ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå