lasse_hansen87 Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Hei sann. Driver å oppgraderer min nåværende pc med nytt 208 Ti kort og i7 9700K prosessor. Har en EVGA Supernova 850 P2, 80+ Platinum PSU.. Den er ca 4-5år gammel, ingen feil eller noe med denne. Kan jeg bare beholde denne? Har aldri hatt noen problemer/ulyder eller noe ved denne. Ville dere byttet denne også? Fall i fall den brått kutter ut, kan den da dra med seg andre komponenter om den brått tar kvelden evt? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Ja, den kan dra med seg andre komponenter når den feiler. Man bytter strømforsyning når den passerer 5 år. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 (endret) EVGA gir selv 10 års garanti på psuene sine. Men da må du vel ha registrert enheten hos dem elns.. Men det er ihvertfall en pekepinn på hvor god tro produsenten selv har. edit: Det skal sies at norsk forbrukerrett lett trumfer EVGA sin garanti. Går psuen i stykker og bricker hele pcen under garanti/reklamasjonstiden så skal butikken erstatte alt som er ødelagt. Uavhengig av om av ble kjøpt hos dem eller ikke. Endret 3. januar 2019 av Jokerjævel 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Har en EVGA Supernova 850 P2, 80+ Platinum PSU.. Den er ca 4-5år gammel, ingen feil eller noe med denne. Kan jeg bare beholde denne? Ja, det er ingen vits å bytte denne. En PSU av høy kvalitet skal ikke "ta med seg" resten av systemet hvis den feiler. 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 (endret) edit: Det skal sies at norsk forbrukerrett lett trumfer EVGA sin garanti. Går psuen i stykker og bricker hele pcen under garanti/reklamasjonstiden så skal butikken erstatte alt som er ødelagt. Uavhengig av om av ble kjøpt hos dem eller ikke. Nå må man være forsikrig å love for mye, har man kjøp pcen komplett har man større sak, en kjøpt deler fra forskjellig steder. Men det burde butikkene informere om. Er mange butikker også komplett\digital impuls elkjøp\power som prøver å lure folk å kjøpe forsikring da det ikke dekkes lynnedslag eller brukerfeil f.eks ikke renset PSU\pcen for støv etc eller hvis viften går i stykker og psuen blir så varm at den smelter. Så de har faktisk mulighet å ungå hele problemet hvis de vil. Selv om det er muligens riktig ved overbelasting at PSUen er beskytte med overbelastingvern som slår av psuen hvis det blir for mye belasting, ikke alle har tempraturvern særlig de billigste. Så om viften ryker eller sitter fast og det skjer over tid kan de skade Psuen. Men enig angående supernoctua/Seasonic ikke vits å bytte den hvis den virker. Støy og holdbarhet er den egen klasse. Andre støyer mere. Men husk det ikke finnes grovvern\finvern i PSU. Endret 3. januar 2019 av LMH1 Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 3. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2019 (endret) Takker for svar folkens! Jeg bestilte meg nettopp en EVGA supernova 850 T2 PSU, satser på at denne er en grei og bra PSU? Noen som har noen erfaring med denne? Endret 3. januar 2019 av lasse_hansen87 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Les: https://www.tomshardware.com/reviews/evga-supernova-850-t2-power-supply,4490-10.html Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 3. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2019 Er Seasonic Prime Ultra et bedre valg enn Evga t2 1000w? Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Seasoninc Prime Ultra Titatium eller Platium? http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=All_Reviews ctrl+f for å sjekke t2 1000w kommer ganske godt ut av testingen der, Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 3. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2019 Tenkte på platium. Men jeg kanskje klarer meg mer enn nok med T2 1000w? Har nok ikke brukt for mer enn 850w kanskje? Lurer fælt på den T2 forskyninga Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 3. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2019 Bestiller evga t2 850w. Regner med at det ikke er et dumt valg? Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 4. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2019 Håper evga t2 850w holder da, har et z390 hovedkort, i7 9700k, 4 vifter, 2stk ssd disk, og en standard harddisk. En dvd/cd-rom og venter på 2080 Ti kort. Burde jeg kanskje hatt 1000w psu? Eller er 850w nok? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Vifter, SSD og HDD tar nesten ikke noe strøm så 850W burde holde. Med mindre du skal ha flere 2080Ti-kort. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 4. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2019 Skal ha kun et 2080 ti kort. Og z390 hovedkortet med i7 9700k prosessor. Så med 850w så vil jeg ha power nok til maskinen, eller er det på grensa, jeg må bare spørre, for jeg har ikke peiling på sånt selv. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Jeg kjører noe lignende men med et 1080-kort på en 550W PSU uten problemer. 850W burde holde, spesielt hvis det er en PSU av god kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå