Haakonsc Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Citroen Xsara hdi 2.0 diesel, 2000mod. Batteriladar:https://www.biltema.no/bil---mc/bilbatterier/batteriladere/batterilader-126-v-4-a-2000040412 Eg hadde ikkje brukt bilen på ei kald veke. Før dette sleit den litt med å starte når det var kaldt. Lånte derfor ein batterilader frå min kamerat før eg prøvde å starte den. Tok av plussledning frå batteriet på min bil for å få plass til klypa til ladaren. Satt så minusledning frå batterilader i godset på bilen og stakk i kontakta. Lada i 5-6 timar. Når eg vrei om tenninga blinka varsellamper, lysa gjekk som dei ville, surrelydar frå dashboardet og dieselpumpa gjekk av og på. Eg hoppa på bussen for juleferie og har no etter to veker prøvd med startkablar frå ein annan bil. Lampen om sikkerheitsbelte lyset svakt, men ellers ingen liv. Bilen står desverre svært kronglete til for å fraktast på verksted så kjekt om nokon har tips. Lenke til kommentar
accer Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Prøv en startbooster og bytt batteri på bilen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Høres ut som batteriet ditt er ødelagt. Hvis det har stått helt utladet så tar det bare et par dager før det er helt ubrukelig. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 For lite strøm. Sjekk at ikke noen av de grove ledningene som går inn og ut fra batteriet er løse. Sjekk også jordingkabelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå