tom waits for alice Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Jeg svarte ikke trådstarter, men Gunfreak som sier at "vi har mindre vold og drap enn noensinne". Han har ikke lagt frem tall på dette, men det stemmer nok. Fair nok igjen. Uansett, så må dette være til tross for innvandring og ikke på grunn av innvandring. Hvis innvandrere og flyktninger er overrepresenterte i kriminalstatistikken hadde den vel vært lavere uten disse...? Begge deler kan være sant. Den kan være synkende i innvandrerbefolkningen OG i den øvrige befolkningen, samtidig som den hadde vært enda lavere uten innvandrerne. Geir Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 En ny natt og nok en knivstikking i Oslo. Vi lar oss sjokkere når vi hører etnisiteten: 2 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 22. februar 2019 Del Skrevet 22. februar 2019 17-åring ranet på tog i Asker – politiet søker etter ti menn Jøkling sier at de har vært i kontakt med toglederen på det aktuelle toget. De skal innhente videoopptak for å få mer informasjon om hva som har skjedd. Han sier at de foreløpig har lite å gå etter, annet enn at mennene var mørke i huden. Om jeg ikke svarer på noen dager er det fordi jeg er i sjokk når jeg leste etnisitet til de angivelige gjerningmennene. Det var nemlig så utrolig overraskende. Det går knapt en dag uten knivstikking, machete og ran i Oslo. 4 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 23. februar 2019 Del Skrevet 23. februar 2019 (endret) Det er hver dag nå de siste ukene, og alle har vært av innvandrere. Mens toskene i Arbeiderpartiet skylder på macheter. Det er ikke de våpnene som har skylden det er folkene som bruker dem. Blir så forbanna, her kommer de til Norge for å få beskyttelse også gjør de gatene våre utrygge. Utakknemlige søppelfolk! Edit: Unnskyld litt hardt språkbruk, men noen ganger må den harde sannheten ut. Endret 23. februar 2019 av Mr.Duklain 4 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Joda, det følger utvilsomt kriminalitet med innvandring. Men i følge din egen kilde så synker jo kriminaliteten blant innvandrere også, faktisk mer enn i den øvrige befolkningen. Hvorfor? Er det fordi innvandringen ikke er så storstilt lenger, og ikke har vært det siden 2001? Og hvordan henger det sammen med at artikkelen sier at det er 2. generasjon som er verst? Geir For de som ikke vet hvordan tallene blir "bare dobbelt så høye" for innvandrere så er grunnen at man her teller med både arbeidsinnvandrere og trygdeinnvandrere. Og med store volum av svensker, dansker, polakker og nederlendere som er her for å jobbe blir de gjennomsnittlige tallene for innvandrere langt mindre skremmende enn hva de kunne vært. Det er ingen naturlov at vi skal slippe inn i Norge absolutt alle som ønsker det. Og slipper noen først inn i Norge er det nesten umulig å bli kvitt dem om de ikke samarbeider. Om Norge hadde tatt imot like mange aslsøkere som Sør-Korea ville vi, justert for antall inbyggere i landet, tatt inn 2 asylsøkere hvert år. Mange medier har i vinter rapportert at vi har "rekordlave tall" for asylanter. Regner vi med de med grunnløse asylsøknader som får opphold av humanitære grunner", de som er ureturnerbare, de som stikker av og alle familiegjenforeninger så har vi likevel en trygseinnvandring på ca. 20.000 personer. Det er 10.000 ganger mere enn om vi hadde fulgt Sør-koreas eksempel. Dette betyr en by på størrelse med Harstad som skal få tjenester, rettigheter og utbetalinger fra NAV som er høyere enn hva etniske nordmenn kan få. Ja, alle på Stortinget unntatt Frp og Høyre har faktisk stemt for at de skal ha mere rettigheter og få mere utbetalt enn andre. Politikerne har blitt advart om at den uansvarlige asylpolitikken ville føre til mere vold, drap og voldtekter, men ignorerte advarslene. Politikerne har sett utviklingen, men har hverken beklaget dette eller vært villige til å ta relle innstramminger. Det er derfor ikke mulig til å komme til noen annen konklusjon enn at de fleste poliktikerne faktisk har ønsket mere drap, vold og voldtekter i Norge. 5 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 (endret) For de som ikke vet hvordan tallene blir "bare dobbelt så høye" for innvandrere så er grunnen at man her teller med både arbeidsinnvandrere og trygdeinnvandrere. Og med store volum av svensker, dansker, polakker og nederlendere som er her for å jobbe blir de gjennomsnittlige tallene for innvandrere langt mindre skremmende enn hva de kunne vært. Nei, den kjøper jeg ikke. Fordi størsteparten av arbeidsinnvandringen kommer fra Øst-Europa. Land som Litauen og Polen. Og med den følger også kriminalitet. Tar noen store innvandringsland her og diagrammer over netto innvandring og etterforsket kriminalitet. Merk: Dette viser jo ikke alle innvandrere, og dermed ikke alle kriminelle. Og de er i absolutte tall. De sier altså ikke noe om prosentvis antall kriminelle i hver gruppe. Og det er ikke iberegnet innvandrere som har fått norsk statsborgerskap. Men man kan lese en sammenheng ut av det. Og den er som så: De landene som har økning i innvandring har etter noen år en økning i kriminalitet, helt uavhengig av om det er "arbeidsinnvandrere" eller "trygdeinnvandrere". Edit: Et eksempel: Siden 2008 er det kommet 33560 innvandrere fra Litauen, og 15270 fra Somalia. Det vil si at 69% er fra Litauen, 31% fra Somalia. Ser vi på kriminaliteten i de samme årene, står Litauen for 16021 etterforskede lovbrudd, mens Somalia står for 5647. Det vil si at 74% av de etterforskede er fra Litauen, og 26% fra Somalia. Valgte 2008 for å få et brukbart tidsspenn, uten at for mange vil ha blitt statsborgere. Geir Endret 24. februar 2019 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Oslo-politiet har rykket ut til 44 knivepisoder i år Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 (endret) Nei, den kjøper jeg ikke. Fordi størsteparten av arbeidsinnvandringen kommer fra Øst-Europa. Land som Litauen og Polen. Og med den følger også kriminalitet. Tar noen store innvandringsland her og diagrammer over netto innvandring og etterforsket kriminalitet. Merk: Dette viser jo ikke alle innvandrere, og dermed ikke alle kriminelle. Og de er i absolutte tall. De sier altså ikke noe om prosentvis antall kriminelle i hver gruppe. Og det er ikke iberegnet innvandrere som har fått norsk statsborgerskap. Og igjen får vi demonstrert hvordan SSB trikser med tall slik at de lurer lettlurte. I 2003-2004 var det allerede et høyt antall arbeidsinnvandrere fra vestlige land i Norge. Etter dette er det noen som drar tilbake og noen nye som kommer fra disse landene og antallet som er i Norge forblir høyt til tross for at "nettoinnvandringen" fra disse landene er lav etter 2004. Når man så måler kriminalitet mot nettoinnvandering får man da selvsagt inntrykk av at andelen kriminelle er uanturlig høy i disse gruppene. Og svenskene beholder jo gjerne sitt statsborgersksp, men somaliere ønsker raskt å få norsk pass.... og vipps så er de ute av juksestatistikken. Endret 24. februar 2019 av robertaas 4 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 (endret) Og igjen får vi demonstrert hvordan SSB trikser med tall slik at de lurer lettlurte. I 2003-2004 var det allerede et høyt antall arbeidsinnvandrere fra vestlige land i Norge. Det er derfor jeg bevisst valgte Litauen og Polen, hvor innvandringen startet etter utvidelsen av EU i 2004, og ikke land med lengre innvandringstid. Tallene fra og med 2003 ligger i posten min. Sverige var med for sammenligningens synd, og har høyere antall av de grunnene du nevner. Men for de nye arbeidsinnvandrerne er det netto innvandring som gjelder. De som har reist hjem begår jo ikke ny kriminalitet i Norge. Skal ta en kikk på hvor mange somaliere som har fått norsk statsborgerskap på de 10 årene. Men prosentene hadde ikke blitt bedre om jeg hadde valgt så få år at ingen av dem hadde rukket å bli statsborgere. Kravet er tross alt opphold i landet i 7 av de siste ti år. Edit: Om jeg gikk ned til 7 år, slik at ingen har rukket statsborgerskap, så talte det noen prosent i somalieres fordel. Nå var de opp fra 31 til 33,5% av innvandrerne, og ned fra 26 til 23% av de kriminelle for de to gruppene. Det man kan klandre SSB for er at de ikke har statistikker på opprinnelsesland for innvandrere. Det gjør det vanskelig å vite eksakte tall. Men påstanden min står: Innvandrere er overrepresenterte, og det er ikke forskjell på gruppene i den sammenheng. (Men det er forskjell på nasjonaliteter i begge grupper.) Geir Endret 24. februar 2019 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Det man kan klandre SSB for er at de ikke har statistikker på opprinnelsesland for innvandrere. Det gjør det vanskelig å vite eksakte tall. Men påstanden min står: Innvandrere er overrepresenterte, og det er ikke forskjell på gruppene i den sammenheng. (Men det er forskjell på nasjonaliteter i begge grupper.) SSB gjør heller ikke forskjell på moms-unndragelse og gruppevoldtekt. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 (endret) SSB gjør heller ikke forskjell på moms-unndragelse og gruppevoldtekt. Den statistikken jeg brukte er total kriminalitet, og gjør det ikke. Men SSB har statistikker på lovbruddstyper og -grupper også. Så da får jeg gjøre det også, så vi får vite hvor mye av dette som er voldskriminalitet og annet. Edit: Dog skal nevnes at statistikken ikke omfatter momsunndragelse, bare brudd på straffeloven. Geir Endret 24. februar 2019 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 SSB gjør heller ikke forskjell på moms-unndragelse og gruppevoldtekt. Her er den. Som vi ser er Litauen overrepresentert på eiendomstyveri og annen vinning. Somalia på vold og seksual. Geir 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Her er den. Som vi ser er Litauen overrepresentert på eiendomstyveri og annen vinning. Somalia på vold og seksual. Og du ser ikke en åpenbar svakhet med disse tallene? Pga. bevegelsesfrihet innen EØS har vi kriminelle bander fra østeuropa som reiser rundt i flere land og begår vinningskriminalitet. Disse er altså ikke immigranter i landene hvor de blir arrestert og sammenligner man kriminalitet over de som faktisk har migrert derifra så blir tallene selvsagt stygge. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 (endret) Og du ser ikke en åpenbar svakhet med disse tallene? Pga. bevegelsesfrihet innen EØS har vi kriminelle bander fra østeuropa som reiser rundt i flere land og begår vinningskriminalitet. Disse er altså ikke immigranter i landene hvor de blir arrestert og sammenligner man kriminalitet over de som faktisk har migrert derifra så blir tallene selvsagt stygge. Ser den. Vet ikke om jeg kan finne noen statistikker eller rapporter som sier noe om det. Edit: Må visst ha det til gode. Finner ingen rapporter nyere enn 2010 i farten. Geir Endret 24. februar 2019 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 (endret) Vi har mindre vold og drap fordi vi lever i et sivilisert samfunn.Dette var en rapport fra NordNorge. Siste rapport fra Harstad Politiet melder om at de har problemer med en SVART hund https://www.ht.no/nyheter/2019/02/24/Ser-etter-hundeeier-18531249.ece Endret 24. februar 2019 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå