Cain_85 Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) Hei! JEg sitter og oppgraderer min mors Compaq PC til noe med mer futt i , men jeg møter stadig på Compaqs hindere for å hindre dette. Problemet jeg sitter med nå er hvordan man starter en maskin uten at kontakten fra start knappen på kabinettet er i. (ledningen er rar, og når ikke frem engang) Er det bare å sette en jumper på PwrSwtch? eller må det noe mer til? Har et MSI K7T 266 Pro hovedkort.. takker for hjelp. Da er PC'en koblet opp til Internett og klar til bruk Var ganske kjedelig å oppgradere en ferdigbygget PC men det var deilig å bli ferdig.. nå er den mye raskere.. Endret 21. desember 2003 av Cain_85 Lenke til kommentar
voktern Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 kortslutt powerkablen... Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 skal vel starte opp automatisk da når den får strøm på psu-en. Gjorde det med meg. Dersom du har av på bryter på den? Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) kortslutt powerkablen... som da innebærer en jumper på de to pinnene? Ulvestad: Ja har det det er litt merkelig.. sitter og sjekker etter kortslutninger men finner ingen.. .får teste litt mer Endret 19. desember 2003 av Cain_85 Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 ikkje at eg er ekspert. Men prøv å koble fra strømmen og på igjen. Kan eg spørre om kvifor ledningene ikkje rekker fram? Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Fordi vi måtte skifte hovedkort, fra et eller annet rart Pentium III kort, til dette MSI kortet. Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 der hvor du setter på PWR switch kortslutt med en skrutrekker mellom de 2 pinnene;) da skal den starte Lenke til kommentar
theGeir Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Hvis du går inn i biosen, så finner du sannsynligvis noe som heter "Boot on powerfailure" eller noe lignende. Hvis du enabler den, så skal maskina boote når du skrur på strømbryteren bak på PSU'en. Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 der hvor du setter på PWR switch kortslutt med en skrutrekker mellom de 2 pinnene;) da skal den starte skulle akkurat skrive det samme PS: sjekk i manual hvilken pin som er powerswitch Lenke til kommentar
xico Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) så kan du sette bios til og starte opp etter "strømmbrudd" .... så kan du bare bruke knappen på psu'en d jør jeg har også "password power-on" .... skriver bare "power" jeg.. så går den på Endret 19. desember 2003 av xico Lenke til kommentar
burugla Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Hva med nytt tower? Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Hva med nytt tower? koster penger.. Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Hvis du går inn i biosen, så finner du sannsynligvis noe som heter "Boot on powerfailure" eller noe lignende. Hvis du enabler den, så skal maskina boote når du skrur på strømbryteren bak på PSU'en. hadde jeg bare kommet inn i BIOS.. for øyeblikket får jeg ikke strøm for 5 flate øre, men jeg tester iherdig etter kortslutninger, mne finner ingen Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) Greier du å ta ut strømknappen så er jo problemet løst. Den skal ut inna ifra kabinettet. Kanskje du må av med dekselet framme. Det svaret kunne virke som at du ikkje hadde peiling, men det var ikkje meininga. Endret 19. desember 2003 av Ulvestad Lenke til kommentar
DerKAizeR Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 hva med å kortslutte pin 14 og 15 som vist ?her .. Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) hva med å kortslutte pin 14 og 15 som vist ?her .. hø. Det er vel mest for å skjekke psu-en. Og her er det vel snakk om å få den starta opp. Det går jo ikkje med psu-en frakobla. Endret 19. desember 2003 av Ulvestad Lenke til kommentar
DerKAizeR Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 okay. Men hvis man klipper av de de 2 kablene. 14 og 15.. og lodder de sammen. Så setter man pluggen i hovedkortet. Vil pcen starte som normalt da? med psu-brytern.. Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 okay. Men hvis man klipper av de de 2 kablene. 14 og 15.. og lodder de sammen. Så setter man pluggen i hovedkortet. Vil pcen starte som normalt da? med psu-brytern.. Det var ein ny tanke. Men trur ikkje det vil vere forsvarleg muligt. Artigt bare å ha prøvd det. God jul til deg. Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Reiv ut PSU fra denna PC'en og testa den på kortet, (kortslutta Pwrswtch med skrutrekker istedenfor jumper..) og da funka det... så testa vi på nytt med PSU'en vi hadde tenkt å bruke og da funka det også !? veldig merkelig.. men tusen takk for all hjelp, nå er maskina igang og nå denger vi løs på Compaq sine software hindre.. teite Compaq... sjekk ut software delen av forumet i tilfelle jeg trenger hjelp her òg da.. kanskje jeg poster en tråd der God jul ja! Project: PIII450 mhz ==> Amd 1800XP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå