NTB - digi Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Flere har omkommet i togulykke på Storebæltsbroen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Der ser man altså tydelig hvilken skade alkohol kan gjøre... Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 (endret) Der ser man altså tydelig hvilken skade alkohol kan gjøre... Enn hvor mye jeg har lyst til å flire litt, feil spøk til feil tid dessverre. Mtp. at minst seks personer er døde får vi forsøke å spare på morsomhetene en liten stund hvertfall, som en respekt ovenfor de involverte. Endret 2. januar 2019 av The Very End 3 Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 På tide å revurdere presenningvegger på togvognene, når man systematisk møter høyhastighetstog persontog på Storebæltbroen med mye sidevind. 2 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Der ser man altså tydelig hvilken skade alkohol kan gjøre... Enn hvor mye jeg har lyst til å flire litt, feil spøk til feil tid dessverre. Mtp. at minst seks personer er døde får vi forsøke å spare på morsomhetene en liten stund hvertfall, som en respekt ovenfor de involverte. Kansje de 6 døde uansett var alkoholikere, som allerede levde på lånt tid? Det gjør kanskje situasjonen litt mindre gravalvorlig? Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Kjøre godsvogner med kun presenning som er topplastet med tomme ølflasker og med lite vekt i en middelvind som var meldt på 25 m/s på tvers av broen og hvor toppene på vindkastene kan fort være opp mot 35-50 m/s og i tillegg forsterkes flere ganger pga turbulens som oppstår når vinden treffer broen og presses opp og skaper sterk vakuum på lesiden av broen noe som gjør vinden påveibanen/togskinnene livsfarlig sterk. Toppvindene på broen kan ha vært opp mot 100 m/s. Vakumet fra møtende lyntog pluss den sterke vinden har nok også vært en forsterkende effekt og en tornadolignende tilstand har oppstått når togene har møttes og flerret godsvognene i filler. Det skulle aldri vært trafikk på broen i slik farlig vind. 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Jeg skjønner ikke helt hva som har skjedd? Har godstoget mistet deler av vogna eller bare last? Ser bilder av ødeleggelsene på vg, og kan ikke skjønne at kun kasser med øl kan gjøre så stor skade på et passasjertog. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Tydeligvis en hel lastebil-henger med tomme ølflasker i kasser som har blåst av godstoget - og som persontoget deretter har truffet. https://www.dr.dk/nyheder/indland/havarikommissionen-tog-ramte-tom-lastvognstrailer Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Står i artikkelen: "Man kan se der ute at det ligger en trailer som har veltet eller blåst av godstoget og inn i Intercitytoget." Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 (endret) Mtp. at minst seks personer er døde får vi forsøke å spare på morsomhetene en liten stund hvertfall, som en respekt ovenfor de involverte.Meh, galgenhumor tar brodden av gravalvoret så ikke tristessen tar helt overhånd. Kjøre godsvogner med kun presenning som er topplastet med tomme ølflasker og med lite vekt i en middelvind som var meldt på 25 m/s på tvers av broen ... Det skulle aldri vært trafikk på broen i slik farlig vind. Vel, problematisk for Danmark siden linjene langs den flate kysten der er, fra tid til annen, utsatt for denne typen vær. Vind som i kastene har skadepotensiale. Det gjelder altså ikke bare brua, selv om brua er litt spesiell pga farten. Så enten må en ha ulike regler for lastsikring iflg. været eller oftere stoppe transportene. Begge deler medfører store ulemper. En annen greie som kan vurderes er strengere regler mht fartsreduksjon. Endret 2. januar 2019 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Mtp. at minst seks personer er døde får vi forsøke å spare på morsomhetene en liten stund hvertfall, som en respekt ovenfor de involverte.Meh, galgenhumor tar brodden av gravalvoret så ikke tristessen tar helt overhånd. Kjøre godsvogner med kun presenning som er topplastet med tomme ølflasker og med lite vekt i en middelvind som var meldt på 25 m/s på tvers av broen ... Det skulle aldri vært trafikk på broen i slik farlig vind. Vel, problematisk for Danmark siden linjene langs den flate kysten der er, fra tid til annen, utsatt for denne typen vær. Vind som i kastene har skadepotensiale. Det gjelder altså ikke bare brua, selv om brua er litt spesiell pga farten. Så enten må en ha ulike regler for lastsikring iflg. været eller oftere stoppe transportene. Begge deler medfører store ulemper. En annen greie som kan vurderes er strengere regler mht fartsreduksjon. Ingen problem å stoppe transportene de få gangene det er så sterk vind,som regel bare noen timer stopp..ikke ulikt flyplassene når vinden fører til at risikoen er for høy for å lande. 1 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 På tide å revurdere presenningvegger på togvognene, når man systematisk møter høyhastighetstog persontog på Storebæltbroen med mye sidevind. Ja, "Fremdeles uklart hvordan ulykken kunne skje." Blafrende pressenninger med løsstablet gods innenfor er vel å be om en ulykke. Uansett om man skal møte høyhastighetstog eller vind. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Nok et eksempel på at Carslberg er dårlig øl Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 (endret) Ingen problem å stoppe transportene ...Neivel... Det går ganske mye over den brua, av både gods og folk. De/Det skal vel rekke avtaler og holde tidsfrister. Neppe spesielt stas om ting går i dass til stadighet. ... de få gangene det er så sterk vind,som regel bare noen timer stopp..ikke ulikt flyplassene når vinden fører til at risikoen er for høy for å lande.Kastrup har vel ikke vært stengt så du må nok stenge oftere enn flyplassene. Det ikke så sjelden en har kastevinder med potensiale for skade i pannekakelandet. Endret 2. januar 2019 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Ingen problem å stoppe transportene ...Neivel... Det går ganske mye over den brua, av både gods og folk. De/Det skal vel rekke avtaler og holde tidsfrister. Neppe spesielt stas om ting går i dass til stadighet.... de få gangene det er så sterk vind,som regel bare noen timer stopp..ikke ulikt flyplassene når vinden fører til at risikoen er for høy for å lande.Kastrup har vel ikke vært stengt så du må nok stenge oftere enn flyplassene. Det ikke så sjelden en har kastevinder med potensiale for skade i pannekakelandet. Ingen har noe på en bro å gjøre når vinden er over 22 m/s. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 en middelvind som var meldt på 25 m/s på tvers av broen Man lukker kun broen ved 25+ m/s. I dette tilfelle var det nærmere feillasting som var problemet, ikke vinden i seg selv. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå