Sin Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 På mine kassetter står det 90 min LP og 60 min SP. Hva er forskjellen ? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 På kameraet kan du velge mellom long play (LP) og vanlig hastighet (SP). Velg alltid SP da LP kan skape problemer, spesielt ved bytte av kamera senere, eller hvis båndføringen i ditt kamera en gang må byttes ut. Tro meg... en kunde i vår butikk har hatt STORE problemer med taper innspilt i LP etter at båndføringen i hennes kamera måtte byttes. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Bruker ofte LP jeg. Har ikke hatt noen som helst problemer med det enda. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) Bruker ofte LP jeg. Har ikke hatt noen som helst problemer med det enda. På samme kamera da eller? Det er stort sett ved bytte av kamera eller om det byttes viktige deler i ett kamera at problemet oppstår, ettersom forskjellige kamera/drev (selv til samme kamera) kan ha ørlite forskjell på båndhastighet i LP. Om kameraet du har i tillegg avviker litt fra en av de vanligste hastighetene i LP, kan du få store problemer om du bytter kameraet, eller det må inn til reparasjon. Den kunden jeg snakket om fikk som sagt bare digitalstøy når hun prøvde å spille av kassetter spilt i LP etter at båndføringen på kameraet hennes var byttet. Etter å ha prøvd ett titalls kamera, fant vi ett som funket (tilfeldigvis ett eldre kamera jeg hadde hjemme hos meg selv), og hun fikk det overført på VHS. Hadde vi ikke funnet akkurat det kameraet, så hadde de gamle opptakene hennes vært verdiløse. Så vær oppmerksom på at LP kan skape store problemer. LP har også en lavere terskel for drop-outs og forstyrrelser i bildet. I tillegg kan det være vanskelig å overføre bilder til datamaskin senere for redigering. Endret 21. desember 2003 av Afseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå