Gå til innhold

Til dere nær Stavanger sentrum med PSU til overs..

SGØ

Anbefalte innlegg

Hey,

Etter mye om og men fant jeg ut at det var strømforsyningen som hadde tatt kvelden, og jeg skulle så gjerne hatt pcen opp i løpet av kvelden/morgendagen. Mitt spørsmål blir derfor om noen på forumet har en strømforsyning liggende og slenge på 300-350W. Den skal være fungere som den skal naturligvis...prisen rundt 200...skral juleøkonomi \: Ser helst at du bor i en slik avstand fra stavanger sentrum at du kan møte meg der for levering ;)

Mvh

Sveinung Østgård

God Jul :xmas:

Endret av SGØ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg bor selv en halvannen mil sørover fra Stavanger sentrum, men er dessverre ikke særlig mobil i øyeblikket - ligger med influensaen herjende i kroppen...

Det stopper meg ikke fra og selv montere noen nye godsaker til PC'en min noe senere i kveld! Men nok om det - tilbake til spørsmålet ditt:

Jeg har en Aopen 300W-sak liggende som jeg ikke bruker. Den har modell nummer: FSP300-60GT, kunne den vært noe for deg?

Eventuelt har jeg også en Chieftec Strømforsyning ATX 360W, den står i en PC som er et byggesett som muligens vil bli brukt til en ferdig PC for en kollega og venn av meg. Jeg kunne jo tatt den, ulempen er at da må jeg kjøpe ny strømforsyning selv... :ermm:

Regner egentlig med å kjøpe nytt kabinett til ham uansett, så det er egentlig ikke noe stort problem å ta denne da...

Uansett, rart at du ikke bare tok en tur til en av de lokale datasjappene og fant en som passet? OK, så at du postet denne litt sent på dagen, sorry!

Uansett, lykke til og god helg!

Mvh,

Ice T.

Lenke til kommentar

Hehe Ice T, problemet er at Startit selger Q-tec strømforsyninger av typen som netopp røyk hos meg...sier seg selv d er ikke mye ønsket ;) Billigste dem hadde var på 300 spenn, samme hva kab m/samme strømforsyning kosta meg. De andre lå rundt 500+ d er altfor mye for en kar med julebudsjett asså \: Mye skulle du hatt for den 300 w eller 360 w ?

Lenke til kommentar

Er med på den! Q-tec har jeg aldri vurdert å kjøpt selv, har stort sett bare hatt Enermax 460W'ere selv, helst 2 vifteoppsettet da... :)

Har gitt meg null problemer, men ja, disse koster jo søren så mye og da!

Den Aopen 300W er ikke verdt mer en 100 kroner synes jeg da!

Chieftec'en er ikke særlig gammel eller brukt mer en kanskje et halvt år.

Jeg testet PC'en for noen uker siden, da startet den fint opp og det var ikke akkurat støyen fra strømforsyningen jeg hørte! Hadde 2 Emermax 80 mm vifter som sto for bakgrunnstøyen... Har tatt minnebrikken og harddisken fra den maskinen nå, så den står der og venter på videre skjebne...

Hva en Chieftec 360W er verdt? Vel, hadde satt opp et midlertidig forslag til 300 kroner for den powersupplyen - hva synes du om den?

Har du sjekket ut Jæren Data på Forus? Eller Belltech, når jeg trenger noe raskt - har jeg av og til benyttet meg av disse. Begge er åpne nå på lørdag, men tviler egentlig litt på om de har noen som er billige nok til under den prisen du nevte for den Q-tec'en. Søren så billige de var sammenlignet med Enermax eller Antec som jeg stoler mest på!

Uansett, nå skriver jeg meg vekk her!

Har du bil, eller er du avhengig av annen transport? Grunnen til at jeg spør er at min egen bil er inne til lakkering og jeg er av den grunnen en smule indisponibel selv. Jeg bor 4 kilometer sør for Sandnes og det høres ut som om at vi bor en smule langt borte fra hver andre.

Uansett, lykke til med søket etter en egnet powersupply og god helg!

Mvh,

Ice T

Lenke til kommentar

jag foreslår, at du/dere videre i framtiden, ikke bruker dette som en markedsplass (ikke litt, ikke mye) ettersom det ikke er det. Om du/dere skulle ville ha råd om prising av datakomponenter (hw) er det en annen ting..... (tar jeg feil?)

Når det gjelder strømforsyning i stavanger området, så er kontaineren ved startIT i hillevåg snakket en del om. (jeg nevner dette fordi det ikke har noe med salg/kjøp mellom privatpersonene)

edit_

Good Jul & gOOd videre forhanlinger dere imellom :thumbup:

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Hei Genesis!

Ja, jeg bøyer meg i støvet, så denne meldingen og tenkte hvordan det hadde vært å vært uten PC en helg og hjernen kortsluttet evnen til å tenke for klart...

Sikkert bare influensaen da, men... :blush:

Henger meg på at det ville ha vært fornuftig å tatt en titt på skrotet datautstyr som blir tatt i mot og "dumpet" i den kontaineren, hadde glemt det innlegget fra tidligere av - det er sannsynligvis smartere en å kjøpe en om du har tid og vilje til rote litt!

Uansett, ønsker dere alle en god helg og god jul osv. - sorry igjen!

Mvh,

Ice T.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...