Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Dårlig internett tilgjengelighet

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer litt på hvordan det hadde vært mulig og fått bedre internett? Jeg har hatt parabol i fortiden men det var ustabilt og tregt og hadde veldig dårlig ping hele tiden.

Jeg sitter nå med telia mobiltbredbånd (200gb) men det er svinedyrt og det er en familie på 5 så kvoten blir brukt opp ganske fort og det koster 199kr for 20gb ekstra...

Vi hadde en kar som var og snakka med oss tilbake i august og sa de skulle se om de kunne få fiber her i fremtiden men tviler på det er mulig i nær fremtid mee tanke på at jeg bor på en gård en god 4,5km unna nærmeste tettsted

Er det noen som vet om et nett som man har grei ping med? Det trenger ikke være så raskt minst 20Mbps.

Forresten er det en måte og se et kart hvor de nærmeste stedene de drar fiber fra er? Vet ikke om og presse netleverandører kan hjelpe men.. vi har få naboer men en del av dem er folk som vil ha bedre nett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prosjekt som å legge gangvei, gatelys vann/kloakk eller lignende kan som regel hjelpe en fiberlevrandør til å kunne bidra med å legge fiberen sin i samme slengen..

Det er vel det eneste jeg kan tenke meg kan få en ISP til å heletatt vurdere det...

Lenke til kommentar

lag en  skriftlig underskriftskampanje og få alle signaturer og adresser fra alle naboer. Og lever interesselisten for bygging av Fiber til f.eks Telenor

Når Telenor bygget Fiber her på byggefeltet hos oss hadde vi levert en interesseliste, med 14-15 signaturer før dem var villige til å bygge ut

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Siden du bor litt unna Folk må du nok se langt etter at isp-ene er villige til å betale for at du skal få nett. Finn ut om noen leverer i området rundt deg, forhør med de og gjør deg selv klar til å betale for å få kabelen strekt flere kilometer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...