fidos Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Hei! Var i en hendelse tidlig julaften morgen. Var på vei til jobb, og kjørte fredelig i høyre felt. Kjørte dog fortere enn personen på søndagstur i venstre felt som sperret feltet i en god stund med god mulighet til å legge seg over. Bilen bak fru Hansen på tur, var dog ekstremt utålmodig, og legger seg over i høyre uten å sjekke blindsona. Jeg blir da presset opp på fortauet, og denne utålmodige karen prøver å stikke av. Får vrengt bilen tilbake på veien, og i samme slengen får understellet seg en solid hit i fortauskanten, da farten er relativt høy (lå i 70, usikker hvor mye jeg rakk å bremse før jeg havnet på fortauet). Idioten tar av på en sidevei, og jeg følger etter. Han kjører da som fanden selv, holder godt over lovlig grense i 50-sona. Jeg følger etter, han kjører som faen. Etter hvert kommer vi til en rundkjøring hvor jeg endelig kommer på hans side, men han tar en 180 og snur. Jeg får fortsatt fulgt han, inn mot en ny rundkjøring. Her tar han av inn i en tunell. Jeg ser på klokka, og det er 3 minutter til jeg begynner på jobb, og jeg må gi meg. (Tutet gode deler av turen, samt blinka med nødblink og fjernlys). Fikk da registreringsnummeret hans. Det jeg ønsket ut fra hendelsen var å få sjekket bilen for skader uten å betale det selv da jeg har null peiling på bil, men forsikringsselskapet var så beleilige at de hadde stengt 24.-26. desember. Innser dog i etterkant at jeg burde anmeldt hendelsen der og da, da det er mye mulig at han fyllekjørte (klokka var ca. kvart på sju julaften morgen), men tenkte at jeg skulle ringe forsikringsselskapet først og høre om det var noe å gjøre. Dro på fjellet i juleferien uten dekning, og glemte av saken til nå. Innser at det er for sent å gjøre noe ut av det, da jeg kjørte ulovlig (forbi i høyre felt) og jeg ikke anmeldte kjøringen hans med en gang. Det jeg dog ønsker er å bare sendte personen en liten hilsen, om takk for sammenstøtet og at jeg vet hvem han er. Skadene på bilen var som følger: speile slått inn og herav kun en liten ripe på speile, samt et merke i understellsbehandlingen, så regner med at bilen lever i beste velgående.Ser at det er en tjeneste der du kan finne person ved registreringsnummer, men det koster 50 kr. Er det noen annen måte? Lenke til kommentar
overwatch Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Betal 50kr. Problem løst. Lenke til kommentar
fidos Skrevet 1. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2019 (endret) Betal 50kr. Problem løst. Allerede brukt 250 kroner på full vask av bil for å se etter andre riper enn på speile, ønsker ikke ofre en krone til på denne idioten. Derfor jeg spør EDIT: Er heller ikke sikker på om den tjenesten er reell. Endret 1. januar 2019 av fidos Lenke til kommentar
Populært innlegg Kakeshoma Skrevet 1. januar 2019 Populært innlegg Del Skrevet 1. januar 2019 Det er scam, se vegvesenets sider for den ordentlige SMS-tjenesten. https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger/SMS+tjeneste 10 Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Regnr ab12345 til 2282 6 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Betal 50kr. Eller gå rett til kilden og betal 3kr. Problem løst. 2 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Eller så kan du sende meg en PM gratis så får jeg opp navn, fødselsdato, telefon og epost 1 Lenke til kommentar
Maxma Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Eller så kan du sende meg en PM gratis så får jeg opp navn, fødselsdato, telefon og epost Nokså nysgjerrig på hva du bruker for å finne frem den informasjonen ut i fra et bilskilt.... Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Nokså nysgjerrig på hva du bruker for å finne frem den informasjonen ut i fra et bilskilt.... Det er jo svært mange yrker og jobber som har tilgang til offentlige systemer der man kan sjekke slikt. Finnes vel også noen snarveier på nett og telefon om man er litt smart med feks forsikring. Ellers er jo navn offentlig opplysning ved å sende melding. Dog får man kun opp banken dersom det evt er leasing, da må man ha andre systemer igjen hvor leasingtaker også kommer opp. 1 Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Det er jo svært mange yrker og jobber som har tilgang til offentlige systemer der man kan sjekke slikt. Finnes vel også noen snarveier på nett og telefon om man er litt smart med feks forsikring. Ellers er jo navn offentlig opplysning ved å sende melding. Dog får man kun opp banken dersom det evt er leasing, da må man ha andre systemer igjen hvor leasingtaker også kommer opp. Og du har lov til å offentliggjøre all slik informasjon fra jobben din, og gi ut til hvem som helst som spør om dette? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Og du har lov til å offentliggjøre all slik informasjon fra jobben din, og gi ut til hvem som helst som spør om dette? Det er jo offentlig informasjon? Grunnen til at SMS koster tre kroner er drift av system/hindre at noen spammer ned tjenesten/utnytter det til kundeliste e.l. Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Dro på fjellet i juleferien uten dekning, og glemte av saken til nå. Innser at det er for sent å gjøre noe ut av det, da jeg kjørte ulovlig (forbi i høyre felt) og jeg ikke anmeldte kjøringen hans med en gang. Det er fortsatt fullt mulig å anmelde etter 3 uker. Jeg hadde levert anmeldelse omgående, og kontaktet forsikringsselskamet mitt. De tar da saken videre til vedkommendes forsikringsselskap. Å stikke av fra ulykkessted er ikke greit, og medfører straff. Dette er en person som fortjener en lærepenge! Anmeld umiddelbart! 3 Lenke til kommentar
fidos Skrevet 24. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2019 La dette litt bak meg, frem til at jeg ser i dag at det går an å anmelde i ettertid.. Skal da levere inn en anmeldelse, og se hva som skjer. Er jo "bare" en måned siden idag. Fant forresten vedkommende på Facebook, men godkjente ikke min meldingsforespørsel, så kom ingen vei der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå