Gå til innhold

Får ikke forbrukslån, krise.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selg ihvertfall bilen (eller noe annet som git nok cash til å innfri den) i god tid før billånet går til inkasso og tvangsinndrivelse.

Selv om en M3 raser i pris med årene har den fremdeles betydelig verdi om den er i grei stand.

Men hvis du sitter deg på bakbeina og roter den bort hos namsmannen blir det titalls tusen i omkostninger til deg, og blien vil gå for første skambud fra en forhandler.

Endret av MailMan13
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja men er konge bil å ha med seg gættæ i, ergo det er ikke en 90 modell volvo... ja økonomien min er vel skalkjørt og jeg kan bare legge meg i graven. Drakk ikke en dråpe i jula. Kjøpte ikke en eneste dom’pæ. Sparte nok noen lapper det ja. Er vel dumt av meg å tilføye at dama er 4 mnd på vei med en liten en.. menmen. Sånn er livet. Ble veldig off her, så ser ut som santander Consumer Bank er mitt eneste håp.

Slik økonomien diner nå har du ikke råd til bil. Selg den så fort du har fått fikset den, du surrer tydeligvis med økonomi, noe vi alle har gjort til en viss grad.

Løsningen er lang og kjedelig. Kutt ned forbruk, skaff jobb og spar penger. Veien til rikdom er brolagt av masse nei, nei til dyr bil, nei til den turen, nei til ny iPhone når du ikke har jobb.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523

Spør du meg høres det ut som om du allerede har bestemt deg for å ta forbrukslån og egentlig bare lager tråden her i håp om at noen skal si "uff stakkars deg, neida forbrukslån går så fint, bare kjør på så fikser det seg på et vis" eller tilsvarende, sånn at du får litt selvbekreftelse på at det er greit.

Ta hintet. Du ødelegger bare for deg sjøl.

Lenke til kommentar

Når selv din far, som kjenner deg langt bedre enn banken, sier nei til mer lån før de 15'000 du skylder han er betalt, så sier det nok. Du fremstår som en uselvstendig, bortskjemt unge helt ute av økonomisk kontroll..

Vil egentlig anbefale deg å skjerpe deg, men samtidig så synes jeg Luksusfellen på TV3 er et artig program og da trenger man folk som er villig til å gi jernet lenge etter at slaget er tapt. Så for din egen del burde du selge bilen og skjerpe deg, for min del så må du gjerne ringe Santander så varmer jeg litt popcorn.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Bare 15.000, det er lite. Jeg får låne mye mer. Jeg tror ikke på foreldrene dine tjener 2,5mil.

Selv om foreldrene tjener mye så betyr ikke det at de har lyst til å låne penger til gutten så han ender i rennesteinen til slutt. Du får sikkert låne mer men regner også med at du ikke har betalingsanmerkninger og lån over alt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vil egentlig anbefale deg å skjerpe deg, men samtidig så synes jeg Luksusfellen på TV3 er et artig program og da trenger man folk som er villig til å gi jernet lenge etter at slaget er tapt. Så for din egen del burde du selge bilen og skjerpe deg, for min del så må du gjerne ringe Santander så varmer jeg litt popcorn.

TV3 er nok heller ikkje eit kort å satse på. Trådstarters økonomiske problem er ikkje ei luksusfelle som kan fiksast ved å endre dei økonomiske vanene, her snakker vi om eit fattigdomsproblem der trådstarter har redusert arbeidsevne og må leve på AAP som utgjer 66% av det som han hadde i lønn tidlegare, ein så kraftig nedgang i inntekt vil openbart ha betydning for evnen til å kunne halde seg med ein bil med høge vedlikehaldskostnadar.

TV3 kan ikkje lage show utav dette då den einaste løysninga er å kvitte seg eigendelar som kostar mykje å eige.

Som andre her har kommentert, forbrukslån er ikkje ei god løysning.

Unntaket er dersom det er sannsynleg at trådstarter aukar inntekta si betydelig, eller dersom han tek opp lånet med det formål å få bilen ut av verkstedet for å kunne legge den ut for sal for å dekke lånekostnaden før lånerenta rekk å gjere lånet for stort.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser foreldrenes synspunkt. Mine foreldre tjener greit (langt i fra like bra som TS, de er laerere men godt voksne, eier eget hus osv.). De ville ikke laant meg 5000 engang. Er man over 18 er man voksen og ansvarlig for sitt eget liv og egen oeknomi.

Problemet med slike biler, er at verkstedregninger paa 20-100 000 kroner kan forekomme, saa ville lagd en plan paa hva du skal gjoere neste gang. 

Lenke til kommentar

Selv om foreldrene mine tjener bra kan de ikke kjøpe en jobb til meg uansett hvor mye penger de skulle hatt/ha.

Det kan de, det er bokstavelig talt definisjonen på en jobb. Det kan definitivt kjøpes.

Uansett så forsvinner betalingsanmerkningene dine umiddelbart når de er betalt, og da kan du umiddelbart ta opp forbrukslån igjen.

Så betal betalingsanmerkningene dine.

Lenke til kommentar

E92 M3 2010 en gammel kebabtralle? Hehe sjalusi er kjedlig saker :/

Jeg tror virkelig ikke noen her er sjalu på en 8 år gammel bil til 500.000 med gåen clutch, som attpåtil er fullfinansiert med billån. Antagelig er billånet på mer enn bilens faktiske verdi også.

Voks opp og innse at det er ingen med det minste vett som synes det er kult at noen i din situasjon har sånn bil. Selg den og kom deg ut av noe som virkelig er tankegangen til 10/10 som er på Luksusfellen.

Endret av Dapp47
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg tror virkelig ikke noen her er sjalu på en 8 år gammel bil til 500.000 med gåen clutch, som attpåtil er fullfinansiert med billån. Antagelig er billånet på mer enn bilens faktiske verdi også.

Voks opp og innse at det er ingen med det minste vett som synes det er kult at noen i din situasjon har sånn bil. Selg den og kom deg ut av noe som virkelig er tankegangen til 10/10 som er på Luksusfellen.

Jeg må inrømme at akkurat den påstanden fra TS var nesten mer overraskende enn at han vil betale løpende utgifter med forbrukslån.

Dog, det var en forklarende tankegang for hans forhold til penger.

Når jeg ser en 20-åring i en slik bil tenker jeg gjerne at tilfellet er en av disse:

1. Han har fått den fra foreldrene.

2. Han har lånt bilen.

3. Han er i bunnløs gjeld.

Holdningene lagt frem av TS blir litt som å ha en Munch tatovert i panna. Dyrt og råflott, men til syvende og sist vil det ødelegge livet ditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...