becomeafan Skrevet 1. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2019 Tjohei. Jeg har internett via naboen sitt modem. Modemet deres står på gulvet. Har merket meg at nesten hver gang naboen (i 2 etasje over meg) har besøk så vil nettet falle ut. Spesielt hvis det er mange på besøk med unger som løper over gulvet. Dette er altså tregulv i et gammel hus. Også vanligvis når nettet faller ut så lyser likevel alle lampene på modemt grønt, dvs de som skal lyse grønt. Men likevel må jeg opp å restarte modemet for å få tilbake nettet. Ser også at telenor ikke anbefaler å sette modemet på gulvet. Men de oppgir ikke grunnen for dette. Så skulle dette ha noe med vibrasjoner i gulvet som forstyrrer modemet på et vis? Eller har det med at mange folk er på besøk og forstyrrer signalene på eller annen måte? Lurte på om jeg skulle plassere modemet på et teppe på gulvet, slik at evt vibrasjoner fra gulvet kansellerte ut. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2019 Vibrasjoner har ikke noe å si, medmindre det er noe galt med modemet. Men det kan være en mulighet at det er dårlig kontakt en plass. Sjekk at det tåler å håndteres, ristes litt, bankes på, etc. Trådløse nett er utsatt for forstyrrelser av ymse sort. Sjekk om det virker med kablet tilkobling når du har problemet. Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 2. januar 2019 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2019 (endret) Det er ikke er anbefalt å stå på gulvet pga dårligere wifi-dekning. Det er langt mer sannsynlig at ungene kjører nettet så hardt at det kreves en restart enn at vibrasjoner i gulvet er årsak. Sjekk om Telenor har ny firmware eller kan bytte ut med nyere modem. Endret 2. januar 2019 av kim_InnleggNO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå