Gå til innhold

Kvinnelige talenter: Nå kan du fremme dine kandidater

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde vært fint om noen av de kvinnene på bildene var gründere i ordets rette betydning, ved at de faktisk etablerte en teknologibedrift fra starten av og ikke arvet en slik bedrift.

Har inntrykk av at det er svært få kvinner med i debattene her på forumet til TU, men er det slik?

Dersom virkeligheten er slik at kvinnene skygger unna tekniske problemstillinger, så blir det noe søkt å presse kvinner inn i ledelsen av teknologibedrifter bare for å få opp prosentandelen kvinner.

Dersom kvinner og menn har ulike interesser, hva er egentlig galt med det?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det hadde vært fint om noen av de kvinnene på bildene var gründere i ordets rette betydning, ved at de faktisk etablerte en teknologibedrift fra starten av og ikke arvet en slik bedrift.

Har inntrykk av at det er svært få kvinner med i debattene her på forumet til TU, men er det slik?

Dersom virkeligheten er slik at kvinnene skygger unna tekniske problemstillinger, så blir det noe søkt å presse kvinner inn i ledelsen av teknologibedrifter bare for å få opp prosentandelen kvinner.

Hvorfor tror du at svært få kvinner er med i debattene på TU-forumet? Meg bekjent er det svært sjelden at folk røper sin identitet og kjønn i debattene. Er det kanskje din innstilling det er noe galt med, som automatisk antar at den du diskuterer med er en mann?

Jeg ser du også prøver å kontruere en stråmann, hvor du hevder at kvinner skygger unna tekniske problemstillinger, for så å argumentere for at da burde ikke kvinner være ledere. Mener du at alle kvinnelige ingeniører og sivilingeniører skygger unna tekniske problemstillinger? Det er i såfall en luftig påstand.

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du at svært få kvinner er med i debattene på TU-forumet? Meg bekjent er det svært sjelden at folk røper sin identitet og kjønn i debattene. Er det kanskje din innstilling det er noe galt med, som automatisk antar at den du diskuterer med er en mann?

Jeg ser du også prøver å kontruere en stråmann, hvor du hevder at kvinner skygger unna tekniske problemstillinger, for så å argumentere for at da burde ikke kvinner være ledere. Mener du at alle kvinnelige ingeniører og sivilingeniører skygger unna tekniske problemstillinger? Det er i såfall en luftig påstand.

Som du ser er det er spørsmåltegn bak, som betyr at jeg egentlig er ute etter mer fakta rundt kvinners deltagelse i tekniske debatter.

Som svaret ditt indikerer så er det noen som blir såret dersom en ønsker debatt rundt kjønn og interesser.

Kanskje det er slik at menn og kvinner har forskjellige interesser, og at debatt om tekniske ting er spesielt interessant for menn?

Jeg tror samfunnet er best tjent med en åpen debatt omkring kjønn og interesser, og ikke gjør denne problemstillingen til et tabuområde.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror samfunnet er best tjent med en åpen debatt omkring kjønn og interesser, og ikke gjør denne problemstillingen til et tabuområde.

Vi kan jo begynne med å spørre hvorfor du stiller tvil til kvinner som allerede har etablert seg innen teknologi med en problemstilling som kun er gjeldende for gjennomsnittet.

Det er helt greit å være for at kvinner og menn tar sine egne naturlige valg, jeg er heller ingen fan av "affirmative action", men hva dette har med kvinner som allerede har tatt sine valg innen teknologi vet jeg ikke. Vi bør feire at teknologi blir mer kjønnsnøytralt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...