Gå til innhold

Pinnacle studio 22, må vente i evigheter

Anbefalte innlegg

PCen min er noen år gammel og har følgende spec:

• CPU: Intel® Core i5-4460  CPU @ 3.20GHz
  • Hovedkort:ASRock H97M Pro4 med Intel Graphics 4600
  • RAM: DDR3 16GB Dual 800 MHz DRAM
  • Hardisk: 240GB SSD 

Ikke noe skjermkort. 

Det går veldig tregt med å rendre Pinnacle videoer. Vil et skjermkort gjøre mirakler? Filmene jeg redigerer er typisk mobilfilmer i full HD oppløsning

Vil et dedikert skjermkort gjøre mirakler?

Jeg har også en gammel DUAL xeon PC. Er det noe å satse på`?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mirakler er vel å strikke strekken, men du bør få lavere rendretid.

PS22 kan bruke CUDA på nVidia-GPU.

Skal du benytte den andre maskinen din i tillegg trenger du software som støtter distribuert rendering.

Adobe Premiere og Davinchi Resolve har bl.a dette.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Takk. Ser at GTX 1060 er noe

Hei

Har en 9 år gammel PC med CPU I975 og kun 12 GB ram.

Jeg bruker PS16 til å lage elektroniske fotoalbum av skanne bilder.

Min erfaring er at renedering tar TID. Å renedere en blue ray film tar 2-3 ganger tiden på filmen. Men har ikke ett grafikkort med CUDA.

Har søkt litt rundt på nettet for å finne tester om renederingstiden går ned med ett grafikkort som har CUDA. Har ikke funnet noen seriøse tester. Derfor har jeg ikke kjøpt meg ett nytt grafikkort.

Dersom du kjøper deg ett grafikkort, så kan du gjerne poste dine erfaringer om CUDA hjelper.

mvh

gkja

Lenke til kommentar

CUDA bør hjelpe på så lenge det ikke er veldig mye CPU-kraft tilgjengelig (tviler på at PS kan bruke begge samtidig så research lønner seg). 30-40% forbedring bør man kunne forvente i forhold til en medium CPU med et godt CUDA-kort. 1060 har minimum 1152 CUDA cores som er ganske brukbart.

PS støtter også Intel acceleration, så verdt å prøve den også hvis det er støtte i CPU.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Kan velge mellom Cuda - Intel. Det er noen år siden sist jeg brukte Pinnacle og nå har jeg brukt litt mer tid på dette.

Pinnacle kjører ganske greit når man lærer å gjøre ting i riktig rekkefølge. Var serlig redigering og da serlig Time Remapping som jeg strevde med. Med å bruke strech i stedet for prosentvis endring av hastighet, går det bedre og jeg venter med å bruke penger på GTX 1060

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...