Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Rusk i øyet

Mekker`n

Anbefalte innlegg

Hei

Torsdag kveld var jeg litt uforsiktig rundt bruk av vernebriller og fikk noe rusk på begge øya. Jeg prøvde å skylle og det kjentes ut som at jeg fikk fjernet det, men i løpet av fredagen så kom det snikende tilbake på høyre øye. Prøvde å skylle mer i løpet av fredagen som endte med at øyet ble betent å jævlig.

Etter en slitsom natt dro jeg til legevakten på lørdag. Jeg hadde 3 stålbiter brent fast på høyre øyet. Legevakten fikk skrapt bort 2 av dem, men den siste satt for dypt og han turte ikke mer så jeg fikk henvisning til øyelege, han sa jeg måtte dra dit på mandag. Han anbefalte meg å styre unna private øyeleger pga prisen og det var ellers ingen fare for å miste synet osv.

Jeg har kontaktet 3 øyeleger i dag og alle har julestengt helt til neste mandag. Som betyr at jeg må vente i 1 uke og jeg begynner å lure på hvilken mandag denne legen egentlig mente.

Legevakten fikk tatt det rusket som var irriterende og nå klør det istedenfor. Øyet føles veldig mye bedre og jeg kan ikke kjenne den siste metallbiten. Jeg går med øyelapp og fikk en krem jeg skal smøre på 4 ganger daglig i 2 uker. Øyet er fortsatt litt rødt og synet er litt tåkete.

Kan jeg gå med dette i en uke til og se ann? Hva mente egentlig legen? Eller bør jeg dra til en privat øyelege asap?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg ble satt over via telefon og det var visst en egen øyeavdelig på Drammen sykehus. Ellers tilhører jeg ikke den regionen.

Ringte de 3 nærmeste øyelege kontorene i dag, som er tilknyttet helsetjenesten. Står på nett at det var åpent, men kom til en svarer som sa noe annet. Ellers er det masse private øyeleger som tilbyr hjelp på timen osv.

Skulle tro det var høysesong nå, det blir vel sikkert en del venting i morgen.

Endret av Mekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...