Postkassestativ Skrevet 31. desember 2018 Del Skrevet 31. desember 2018 Er på let etter en ny bil. Vil ha mye bil for pengene å er ute etter en bil fra 2010 og nyere. Det skal ikke være koreansk, vag eller ford ellers er jeg åpen for det meste. Mye utstyr er et pluss. Diesel og stasjonsvogn er ett must med 2 barn og hund. Tenkte å bruke en 100-150k å km-stand helst under 200k Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. desember 2018 Del Skrevet 31. desember 2018 Hvorfor diesel? Toyota Auris hybrid stasjonsvogn er veldig holdbare biler som er økonomisk i drift. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 31. desember 2018 Del Skrevet 31. desember 2018 Diesel er det siste jeg hadde kjøpt med mindre jeg bodde langt ute på bygden. Men det murres allerede høylytt i korridorene om både dieselforbud og dieselfrie soner. 3 Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 31. desember 2018 Del Skrevet 31. desember 2018 Astra Sportstourer https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=135424814 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Hvorfor er elbil utelukket? Hvorfor diesel? Regner med du ikke skal kjøre i byer i framtiden, da de vil bli forbudt i rushtiden 2 Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 1. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2019 Bor langt ut på landsbygden, elbil er heller ikke aktuellt da det er langt i mellom ladeplasser å at jeg kjører mye på plasser som ikke vil få noen lademulighet de neste 100 årene Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Hvor mye rekkevidde trenger du daglig da? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 1. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2019 Kjører rundt 60km fast om dagen. Ingen lademulighet på jobb heller. Så var det hengerfestet jeg må ha. Bensin kan være ett alternativ hvis den har litt moment. Dieselforbud i byen jeg besøker mest er høyst usannsynlig da e6 går rett gjennom. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Kjøp -ny- bil, ikke brukt. Da blir det bare flaks om du er heldig med et godt kjøp, eller om det éne eller andre begynner å bryte sammen rett etter du har kjøpt den. Kjøper du ny, så har du garanti. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 1. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2019 Kunne tenkt meg ny bil, men økonomien sier noe annet. Jeg kommer til å ta rep på drivverk, hjuloppheng og bremser selv, samt oljeskift. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Kunne tenkt meg ny bil, men økonomien sier noe annet. Jeg kommer til å ta rep på drivverk, hjuloppheng og bremser selv, samt oljeskift. Ja, og det er mange flinke folk her på forumet som er villige til å dele kunnskap, så ville brukt det for alt det var verdt. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 https://www.finn.no/134631713 Insignia https://www.finn.no/136448272 508 https://www.finn.no/136542743 Mazda 6 (kjøp 2.2 diesel ikke 2.0) Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Kjøp -ny- bil, ikke brukt. Da blir det bare flaks om du er heldig med et godt kjøp, eller om det éne eller andre begynner å bryte sammen rett etter du har kjøpt den. Kjøper du ny, så har du garanti. Du er klar over at mange bruktbiler fortsatt er dekket av nybilgarantien? 3 Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 (endret) Kjøp -ny- bil, ikke brukt. Da blir det bare flaks om du er heldig med et godt kjøp, eller om det éne eller andre begynner å bryte sammen rett etter du har kjøpt den. Kjøper du ny, så har du garanti. Dummeste jeg har lest her inne. Endret 2. januar 2019 av kim_InnleggNO 6 Lenke til kommentar
toth Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Kjøp -ny- bil, ikke brukt. Ærlig talt, ikke presenter møkk som gull - å kjøpe ny bil har aldri noensinne vært fornuftig, den taper seg flere titusener i det du kjører ut døra, og ca 20% det første året. Ønsker man garanti/reklamasjonstid kjøper man en som allerede har tatt dette tapet, altså en årsgammel bil. 5 Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Det er grovt overvurdert hvor mye man faktisk sparer på å kjøpe brukt. Det er ofte snakk om rundt 10-15% det første året. For den prisen får man bilen som man vil, og ingen andre har brukt den før. Du slipper å bytte bil like ofte. I tillegg får man ofte forhandlerrente og andre gunstige avtaler. I tillegg til litt goodwill om det skulle være noe. 3 Lenke til kommentar
toth Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Det er grovt overvurdert hvor mye man faktisk sparer på å kjøpe brukt. Det er ofte snakk om rundt 10-15% det første året. Nei, 20%. https://www.smartepenger.no/bilokonomi/2230-bilkostnader-verdifall Ser man etter en modell det går mye av er det ingen problem å finne en med det utstyret du vil ha - du vil sågar ofte få mer utstyr, fordi mye utstyr koster endel fra fabrikk, men gir langt mindre merverdi brukt. 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Du er klar over at mange bruktbiler fortsatt er dekket av nybilgarantien? Gjelder det hvis det viser seg at forrige eier har herpa bilen og/eller på noen måte ikke gjort ting som det skulle vært gjort? Man løper alltid en risiko. Jeg kan tenke meg at det er milevis mellom gode bruktbilkjøp og de går sikkert mest mellom bekjentskaper. Dummeste jeg har lest her inne. Elsker slike konstruktive svar. Ærlig talt, ikke presenter møkk som gull - å kjøpe ny bil har aldri noensinne vært fornuftig, den taper seg flere titusener i det du kjører ut døra, og ca 20% det første året. Ønsker man garanti/reklamasjonstid kjøper man en som allerede har tatt dette tapet, altså en årsgammel bil. Ærlig talt - Kjøper man brukt, så får man den psykologiske lasten med på kjøpet om at ting kan være ødelagt. Man vet aldri. Ærlig talt. Og et poeng er at en ny bil behøver ikke koste 500 000. Man får nye biler til 150 000 - 200 000. En god investering for sikkerhet. Ærlig talt. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Nei, 20%. https://www.smartepenger.no/bilokonomi/2230-bilkostnader-verdifall Ser man etter en modell det går mye av er det ingen problem å finne en med det utstyret du vil ha - du vil sågar ofte få mer utstyr, fordi mye utstyr koster endel fra fabrikk, men gir langt mindre merverdi brukt. Har du lest din egen kilde? Det er prisen en forhandler vil gi en privatperson ved salg. Det er ikke nødvendigvis markedsverdi, som kjent. Du forutsetter man jakter på en bil som er solgt i mange eksemplarer, med det mest vanlige utstyret. At mye utstyr koster en del fra fabrikk stemmer heller ikke. Det du presenterer som fakta er det samme som Ola Dunk, men det stemmer ikke. Denne ideen som henger igjen fra 90 tallet, gjør at bruktbil er uforholdsmessig dyrt i Norge. Det er på tide å slutte å late som ganske nytt og helt nytt er nesten det samme. Det er det ikke. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Gjelder det hvis det viser seg at forrige eier har herpa bilen og/eller på noen måte ikke gjort ting som det skulle vært gjort? Man løper alltid en risiko. Jeg kan tenke meg at det er milevis mellom gode bruktbilkjøp og de går sikkert mest mellom bekjentskaper. Jeg har 7 bruktbilkjøp bak meg og kjenner meg ikke igjen i skrekkscenarioene dine. Ingen i familie/bekjentskapskrets har heller opplevd noe lignende. Men det kommer kanskje an på hvilke kretser man ferdes i og hvilke typer biler man snakker om? 6 av mine kjøp har vært hos forhandler og bilene har vært dekket av en eller annen form for garanti. Noen ganger har jeg benyttet meg av den. Hva slags nybil får man for 150000,- ? 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå