Kristianhj Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 (endret) Volvo v70 2,4 bensin, 2004, automat Hei, har et tilbakevendende problem med motoren. Bilen starter fint, men når motoren er kald og turtallet synker ved feks første røde lys, så begynner motoren å hoste. Rykker i hele bilen og det lukter uforbrent/eksos. Det som har vist seg å funke er å sette den i fri og gi full gass. Vet ikke om det funker fordi motoren blir varm eller at det blir høyere gasstrykk... Hadde samme problem av litt mindre art i sommer, da renset keg gasspjelet og problemet gav seg. Når jeg i dag skulle gjøre det samme så jeg at gasspjelet fortsatt var rent... Er det noen som har opplevd lignende, eller har noen konkrete forslag til fiks? Endret 30. desember 2018 av Kristianhj Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 31. desember 2018 Del Skrevet 31. desember 2018 Disse Volvoene har en innebygget feil på gasspjelet. Det er mulig bilen din har fått føling med dette. Hvor langt har bilen kjørt? Lenke til kommentar
Kristianhj Skrevet 6. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2019 Hmm, hva går feilen ut på da? At spjelet er litt «hardt»/beveger seg tregt? Gått 310 000... Lukter litt eksos av og til når motoren går fint også Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Om den stinker bensin så ville jeg sjekket etter falskluft eller dårlige tennplugger. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 (endret) hva går feilen ut på da? Det er visst en sensor i den som blir slitt. Husker du om gasspjeldet i din bil er laget av Magneti Marelli eller Bosch? Bosch gasspjeldet skal ikke ha dette problemet. Endret 6. januar 2019 av mobile999 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå