Gå til innhold

UIO/UIB/UIT

Ung Spiller

Anbefalte innlegg

Hei

Ut ifra tidligere tråder har jeg nå skjønt at eksamensmetodene til UIB og UIO er ulike. UIB har eksamen etter hvert emne, mens UIO har etter hvert endt semester. Ser at man også kan ta master i rettsvitenskap hos UIT -hvordan er eksamensmetodene der? Er det på lik linje med UIB eller UIO?

I tillegg lurer jeg på om det er mulig at dersom man for eksempel er jus student hos UIB og ta valgemner på UIO. For eksempel har ikke UIB European labour law, men det har UIO. Kan man da ta dette faget på UIO mens man fremdeles er UIB student?

3. 

På UIO sine nettsider står "selskapsrett" på som valgemne. På UIB sine sider står det "Grunnleggande selskapsrett". Er det det samme pensumet på de begge? Eller er det noe forskjellig?

Takk for alle svar! :-)

Endret av Ung Spiller
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har studert rettsvitenskap ved UiT. Det avlegges eksamener på slutten av hvert studieår. Typisk er det to eksamener på 30 studiepoeng hver.

Ved UiT er ca. halvparten av eksamenene hjemmeeksamener med muntlig prøve. Jeg er personlig ikke veldig glad i den eksamensformen.

Den valgfrie delen av studiet ved UiT er 5. avdeling. Valgfagene kan tas ved landets øvrige universiteter om man ønsker det, men karakterene føres ikke på vitnemålet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei

Ut ifra tidligere tråder har jeg nå skjønt at eksamensmetodene til UIB og UIO er ulike. UIB har eksamen etter hvert emne, mens UIO har etter hvert endt semester. Ser at man også kan ta master i rettsvitenskap hos UIT -hvordan er eksamensmetodene der? Er det på lik linje med UIB eller UIO?

I tillegg lurer jeg på om det er mulig at dersom man for eksempel er jus student hos UIB og ta valgemner på UIO. For eksempel har ikke UIB European labour law, men det har UIO. Kan man da ta dette faget på UIO mens man fremdeles er UIB student?

3. 

På UIO sine nettsider står "selskapsrett" på som valgemne. På UIB sine sider står det "Grunnleggande selskapsrett". Er det det samme pensumet på de begge? Eller er det noe forskjellig?

Takk for alle svar! :-)

Pensumet i valgfagene i selskapsrett er svært forskjellige. På UiO har du grunnleggende selskapsrett som del av det obligatoriske emnet formuerett II (jus3212), men det er da bare 6 stp. Jeg vil dermed anta at pensum i grunnleggende selskapsrett på UiB er noe mer omfattende enn det obligatoriske emnet på UiO, men vesentlig mindre omfattende enn kombinasjonen obligatorisk og valgfag selskapsrett på UiO.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...