Gå til innhold

Føder norske kvinner for få barn?

Anbefalte innlegg

Av alle barn i hver gruppe så er tallene følgende:

Asiater: 87,4% lever med begge foreldrene, 10,1% lever med bare en av foreldrene, 2,5% med ingen av foreldrene

Hvite:  77,6% med begge, 19,3% med en, 3,1% med ingen

Hispanics: 67,3 med begge, 28,6% med en, 4,1% med ingen

Svarte : 40,2 med begge, 52,2% med en, 7,6 med ingen

Ganske klare tall det også. Asiatiske barn lever i 87,4% av tilfellene med begge foreldrene, svarte barn gjør det bare bare 40,2%.

Edit: Samme kilde. Utregningene står jeg og Excel ansvarlig for.

Geir :)

Takk, jeg har hørt ett lavere verdi på komplette familier i blandt den svarte befolkningen (nede på 30%), men det spiller ingen rolle.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er riktig. Skal dobbeltsjekke regnearket. Dette er altså 2017-tallene. 2018 kan vel ta litt tid siden census er en av de statlige organene som er rammet av shutdown.

Min kilde på dette punktet er ikke så veldig troverdig (ikke troverdig i det hele tatt), så jeg tror att disse tallene er ganske nøyaktige. Men sammenhengen mellom farløshet og kriminalitet/ "teen pregnancy" er det viktige og i det svarte samfunnet i USA er slikt vanlig desverre. Så selvfølgelig få fedre inn i familiene igjen vil redusere krimstatistikken.
Lenke til kommentar

Så selvfølgelig få fedre inn i familiene igjen vil redusere krimstatistikken.

Fair nok. Så kan man jo spørre om det blir flere eller færre barn av stabile familier.

Den artikkelen fra ifstudies jeg refererte til hadde et annet interessant punkt, enslige fedre - spesielt de fattige - vil mye oftere finne seg nye partnere enn enslige mødre. 41% av mennene og bare 16% av kvinnene gjør det. Det viser seg å ikke være positivt, det blir antagelig lettere en konkurranse om oppmerksomheten mellom barn og ny dame, og dermed mindre oppmerksomhet og oppfølging av barna. Enslige fedre og mødre som lever alene med sine barn gjør det bedre slik. Mer velstående fedre finner seg sjeldnere en ny partner enn de fattige.

Lenke til kommentar

Fair nok. Så kan man jo spørre om det blir flere eller færre barn av stabile familier.

Jeg tror vi må inn på mer politiskt ukorrekt territorie hvis målet bare er fler barn, men om det bare er mer skatt til staten, og vi var i USA så burde fler menn ut i jobb.

Den artikkelen fra ifstudies jeg refererte til hadde et annet interessant punkt, enslige fedre - spesielt de fattige - vil mye oftere finne seg nye partnere enn enslige mødre. 41% av mennene og bare 16% av kvinnene gjør det. Det viser seg å ikke være positivt, det blir antagelig lettere en konkurranse om oppmerksomheten mellom barn og ny dame, og dermed mindre oppmerksomhet og oppfølging av barna. Enslige fedre og mødre som lever alene med sine barn gjør det bedre slik. Mer velstående fedre finner seg sjeldnere en ny partner enn de fattige.

The evil stepmother, jeg har aldri hørt noen statistikk på dette, bare enkelt historier. Intresant.

(P.S. jeg vet ikke om det er stemoren som er den "onde" eller om at barnet ikke liker sin nye mor fordi hun er konkuranse)

Lenke til kommentar

Jeg tror vi må inn på mer politiskt ukorrekt territorie hvis målet bare er fler barn, men om det bare er mer skatt til staten, og vi var i USA så burde fler menn ut i jobb.

Ja. Nå har jo arbeidsledigheten vært jevnt synkende de siste 9 årene. Usikker på om det gjelder alle grupper. Får ta et et lite dykk i statistikkene igjen.

The evil stepmother, jeg har aldri hørt noen statistikk på dette, bare enkelt historier. Intresant.

(P.S. jeg vet ikke om det er stemoren som er den "onde" eller om at barnet ikke liker sin nye mor fordi hun er konkuranse)

Jeg tror at det er faren som blir splittet, med to parter å tilfredstille med åpenbart ulike behov og interesser. Tror ikke stemoren behøver å være ond for at det skal bli et problem. Nå er jeg stefar selv, og kjente på den konflikten i starten. Til gjengjeld varte den ikke lenge, og gikk ikke i arv. For barnebarna er jeg bestefar uten "ste-" foran. :)

Lenke til kommentar

Ja. Nå har jo arbeidsledigheten vært jevnt synkende de siste 9 årene. Usikker på om det gjelder alle grupper. Får ta et et lite dykk i statistikkene igjen.

Du skal få slippe hvis du ønsker, menn betaler 200% eller mer av det staten legger ut i forhold til skolegang og lignende, mens kvinner aldri greide å betale tilbake dette. Forklaringen er kvinner att kvinner velger for det meste jopbber i offentlig sektor og menn foretrekker jobber i privat sektor. Jeg tror dette gjelder Norge også, basert på hva jeg har observert selv så er jeg ganske sikker på att dette gjelder her også.

Jeg tror at det er faren som blir splittet, med to parter å tilfredstille med åpenbart ulike behov og interesser. Tror ikke stemoren behøver å være ond for at det skal bli et problem. Nå er jeg stefar selv, og kjente på den konflikten i starten. Til gjengjeld varte den ikke lenge, og gikk ikke i arv. For barnebarna er jeg bestefar uten "ste-" foran. :)

Jeg har mer erfaring med den "onde stemoren", og faren var en push over.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...