Gå til innhold

Føder norske kvinner for få barn?

Anbefalte innlegg

Jeg har 4 barn, men mangler et tilfredsstillende sexliv.

Jeg plasserer utdannelse foran barn, men sex foran utdannelse.

Jeg vil ha et barn med min neste kjæreste, om mulig -- man det viktigste er sex, og så videre utdannelse -- ikke barn.

Barn er faktisk på samme nivå som selvrealisering for meg.

Og jeg har hatt flere kvinnelige kjærester som trenger et rent hus før de kan tenke på sex -- og som lett kan gå måneder uten sex om ikke økonomisk trygghet er på plass i et rent og vedlikeholdt hjem.

Noen ganger er noe informasjon for mye informasjon...

Ditt sexliv er nettopp dette.

Menn kan overskrive sitt behov for barn og vår biologiske historie viser nettopp dette (delvis, det er ett par andre faktorer som krig og sykdom med i bildet) att antallet fedre er langt færre en antallet mødre. Logiskt ikke sant? Og vi går ikke ut på dato når det gjelder barneproduksjon (teoretisk, muligens ikke pratiskt), noe kvinner gjør og de vet det, og de vil agere der etter. Menn er glad i barn, ja, men ikke så glad i barn som kvinner er.

Ok?

Menn er glad i kvinner, kvinner er glad i barn. Menn er glad i barn også, men det forholdet er skjørt for vi har ikke rett til å formere oss, og vi vet det. Kvinner har rett til å formere seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 4 barn, men mangler et tilfredsstillende sexliv.

Jeg plasserer utdannelse foran barn, men sex foran utdannelse.

Jeg vil ha et barn med min neste kjæreste, om mulig -- man det viktigste er sex, og så videre utdannelse -- ikke barn.

WTF? Kødder du?

Hvorfor vil du ha flere barn når du allerede har 4 barn. Er du ikke involvert i deres liv?

Lenke til kommentar

*Har ikke lest hele tråden*

Nei, norske kvinner får ikke for få barn. De får (som oftest) akkurat det antallet de har lyst på. Hvorfor skal staten blande seg inn i hvor mange barn vi vil ha? Det er frekt!

Jeg ser ingen grunn til å oppfordre til å få flere barn, når det fra før av finnes millioner av neglisjerte barn verden over. Lag heller insentiver for adopsjon, enn barnefødsler.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Litt morsomt at trådens tema er at vi får for få barn, og så når noen sier han vi ha flere så er reaksjonen "WTF? Kødder du?". Jeg antar at det betyr at du er uenig med Solberg...  :wee:

Geir :)

For å være ærlig så vet jeg ikke hva Solberg egentlig ønsker.

Jeg ønsker flere stabile familier, jeg ønsker ikke alenemødre med 4 barn fra 4 fedre. 

Lenke til kommentar

For å være ærlig så vet jeg ikke hva Solberg egentlig ønsker.

Det vet hun selvsagt beste selv. Det høres ut som hun er redd for at det ikke skal bli mange nok skattebetalere i neste generasjon, men det er min tolkning. For så vidt har hun et poeng der. Spørsmålet er om løsningen er å lage flere barn eller å minske statens utgifter.

Jeg ønsker flere stabile familier, jeg ønsker ikke alenemødre med 4 barn fra 4 fedre. 

Fair nok.

Lenke til kommentar

Tja, men har du egentlig noe med valgene alenemødre med 4 barn fra 4 fedre har tatt?

Samfunnet burde kanskje bry seg? Med tanke på at barn som har vokst opp uten fedre har en større sjangse for å bli kriminelle, bli rusmissbrukere, osv. Barn som vokser opp med en alenefar ikke har den samme tendensen.

En statistikk over de dødligste masseskyterene i USA viser at 9 av 10 av de vokste opp uten en far. Og selvfølgelig mener jeg at denne statistikken er mangelfull fordi den viser bare de dødligste, men jeg forventer faktiskt at selv om tallene vil utjevne seg så vil den fremdeles vise at majoriteten av masseskyterene har vokst opp uten en far.

Og du som kaller deg en skatteflykting, hvordan tror du disse kvinnene får inntekten sin?

Lenke til kommentar

Landet du bor i har de barnetrygd? Har de foreldrepenger? Har de sosialhjelp som er indeksregulert etter hvor mange unger man har?

Det kommer an på hvordan man definerer "bor", samt hva man legger i "betaler skatt", etc.

Videre vil jeg vel si at min personlige situasjon er lite interessant ettersom jeg praktisk talt ikke betaler skatt.

På den andre side ER dine spørsmål relevante generelt sett, og de fleste land har vel IKKE barnetrygd, foreldrepenger og sosialhjelp (indeksregulert eller ikke).

Lenke til kommentar

Samfunnet burde kanskje bry seg? Med tanke på at barn som har vokst opp uten fedre har en større sjangse for å bli kriminelle, bli rusmissbrukere, osv. 

Det kunne være interessant å høre hvordan samfunnet skal "bry seg".

Barn som vokser opp med en alenefar ikke har den samme tendensen.

Jo? Selv konservative "Institute for Family Studies" referer til følgende:

"While the research on single fathers is limited, studies show that children in single-father families fare about as well as children in single-mother families on many outcomes, although there are differences. In a literature review of research on single-fathers dating from the 1970s through 2015, Roberta Coles concluded that compared to children in single-mother families,

With a few possible exceptions, the children of single fathers do about as well in terms of internalizing behavior and academic performance (sometimes better)… However, the children of single fathers appear to be more likely to participate in externalizing behavior and substance use … As of yet, the few studies of young adults (as opposed to adolescents) do not seem to indicate significant long-term differences, as related to marriage, teen birth, and divorce, between those reared in single-father versus single-mother homes."
(Mine uthevinger.)

Five Facts About Today’s Single Fathers

Lenke til kommentar

Det kunne være interessant å høre hvordan samfunnet skal "bry seg".

I USA så har det svarte samfunnet ett stort problem med alenemødre, og samtidig kriminalitet som følge av dette, de har ikke like stort problem med alene fedre. Dette er som en følge av ett feminstisk "incentive" (noen ganger så faller norsken min ut etter å ha hørt så mange engelsktalende podcasts). Og hvorfor kan man ikke sette en standard for kvinner når man gjør det for menn (ref: Gillette). Jeg er for en hel familie for barnenes skyld, og gir blaffen i hva kvinner (eller menn for den saks skyld) gjør så lenge det ikke går utover en tredje part. Det finnes kvinner som kalkulerer hvor mange barn de kan få så de kan leve på sosial stønad, og det finnes menn som gladelig vil være en del av familien til barnet, men de får ikke lov av moren.

Jo? Selv konservative "Institute for Family Studies" referer til følgende:

"While the research on single fathers is limited, studies show that children in single-father families fare about as well as children in single-mother families on many outcomes, although there are differences. In a literature review of research on single-fathers dating from the 1970s through 2015, Roberta Coles concluded that compared to children in single-mother families,

With a few possible exceptions, the children of single fathers do about as well in terms of internalizing behavior and academic performance (sometimes better)… However, the children of single fathers appear to be more likely to participate in externalizing behavior and substance use … As of yet, the few studies of young adults (as opposed to adolescents) do not seem to indicate significant long-term differences, as related to marriage, teen birth, and divorce, between those reared in single-father versus single-mother homes."

(Mine uthevinger.)

Five Facts About Today’s Single Fathers

Takk for informasjonen, skal taes til etteretning.
Lenke til kommentar

WTF? Kødder du?

Hvorfor vil du ha flere barn når du allerede har 4 barn. Er du ikke involvert i deres liv?

Alle barna bor hos meg.

Døgnet har vitterlig 24 timer, og de er selvstendige individer som ikke trenger å underholdes eller oppdras hvert eneste sekund.

Hvis man dropper TV og festing og å være sammen med andre uten å skape noe eller løse problemer, unyttig egoisme, og bare er produktiv i stedet, så er det mer enn nok tid, og tid til overs etter det igjen man kan sløse vekk på nett og jenter.

Lenke til kommentar

I USA så har det svarte samfunnet ett stort problem med alenemødre, og samtidig kriminalitet som følge av dette, de har ikke like stort problem med alene fedre. Dette er som en følge av ett feminstisk "incentive" (noen ganger så faller norsken min ut etter å ha hørt så mange engelsktalende podcasts). Og hvorfor kan man ikke sette en standard for kvinner når man gjør det for menn (ref: Gillette). Jeg er for en hel familie for barnenes skyld, og gir blaffen i hva kvinner (eller menn for den saks skyld) gjør så lenge det ikke går utover en tredje part. Det finnes kvinner som kalkulerer hvor mange barn de kan få så de kan leve på sosial stønad, og det finnes menn som gladelig vil være en del av familien til barnet, men de får ikke lov av moren.

Jeg avviser ikke problemet. Og ja, man må gjerne sette "en standard" for kvinner akkurat som for menn. Spørsmålet er hvordan vi, eller samfunnet eller staten eller Gilette eller andre, skal gjøre dette, og hva den standarden skal innebære.

I USA så har det svarte samfunnet ett stort problem med alenemødre, og samtidig kriminalitet som følge av dette, de har ikke like stort problem med alene fedre.

Jeg tittet litt på det også. I de ulike gruppene er forholdet mellom enslig mødre og fedre som følger:

Asiater: 25% bor hos far, 75% hos mor

Hvite: 22% bor hos far, 78% hos mor

Hispanics: 15% bor hos far, 85% hos mor

Svarte: 8% bor hos far, 92% hos mor

Kilde

Dette er tall fra 2017 fra The U.S. Census Bureau, og sier ikke noe om årsakene. Men det er altså forsvinnende få svarte alenefedre sammenlignet med de andre gruppene. Da blir det også et mindre problem, relativt sett...

Lenke til kommentar

Alle barna bor hos meg.

Døgnet har vitterlig 24 timer, og de er selvstendige individer som ikke trenger å underholdes eller oppdras hvert eneste sekund.

Hvis man dropper TV og festing og å være sammen med andre uten å skape noe eller løse problemer, unyttig egoisme, og bare er produktiv i stedet, så er det mer enn nok tid, og tid til overs etter det igjen man kan sløse vekk på nett og jenter.

Du har droppet TV og festing og erstattet det med internettavhengighet. Her er postehistorikkene din fra idag og igår. Hvert av innleggene er lange, så du har sittet foran PC-en nesten hele igår og idag. Slutt å tro at du er bedre enn andre.

Hvor var dine 4 barn når du satt her og postet lange innlegg på diskusjon.no? Og når jobbet du?

Skrevet av Red Frostraven   i dag, 14:10 i Politikk og samfunn
 Skrevet av Red Frostraven   i dag, 13:50 i Politikk og samfunn
 Skrevet av Red Frostraven   i dag, 13:36 i Politikk og samfunn
 Skrevet av Red Frostraven   i dag, 12:54 i Politikk og samfunn
 Skrevet av Red Frostraven   i dag, 01:30 i Politikk og samfunn
 Skrevet av Red Frostraven   i går, 23:57 i Politikk og samfunn
 Skrevet av Red Frostraven   i går, 23:30 i Politikk og samfunn
 Skrevet av Red Frostraven   i går, 19:03 i Politikk og samfunn
 Skrevet av Red Frostraven   i går, 18:58 i Politikk og samfunn
 Skrevet av Red Frostraven   i går, 16:46 i Politikk og samfunn
 Skrevet av Red Frostraven   i går, 13:00 i Politikk og samfunn
Lenke til kommentar

Jeg avviser ikke problemet. Og ja, man må gjerne sette "en standard" for kvinner akkurat som for menn. Spørsmålet er hvordan vi, eller samfunnet eller staten eller Gilette eller andre, skal gjøre dette, og hva den standarden skal innebære.

Gillette, eller liknende selskap burde holde seg unna. Jeg ser ikke vitsen rett og slett bare for å gjøre dette klart. Ellers så vet jeg ikke, det eneste jeg vet er att hvis kampanjer om kjærnefamilier og att dette er sunt for barnet og barnets oppvekst så vil feminister spy galle.

Når det gjelder hva "standaren" skal inneholde må vi nesten rydde opp i hvordan feminister feilaktig har presentert mann/ kvinne-forholdet de 100 siste årene. De sier jo at en hjemmeværende kone er mannens slave og alt husarbeide er ubetalt arbeidskraft. Jeg er forøvrig uenig att kvinnens plass er i hjemmet, dette er en gammel mening fra den gangen arbeidet utenfor hjemmet var farlig og tungt, og arbeidet i hjemmet var relativt ufarlig i forhold til skogshogst som eksempel. Jeg har veldig få svar, det er bare ett punkt jeg er sikker på, vi må få slutt på ideologiprogrameringen på universitetet.

Jeg tittet litt på det også. I de ulike gruppene er forholdet mellom enslig mødre og fedre som følger:

Asiater: 25% bor hos far, 75% hos mor

Hvite: 22% bor hos far, 78% hos mor

Hispanics: 15% bor hos far, 85% hos mor

Svarte: 8% bor hos far, 92% hos mor

Kilde

Dette er tall fra 2017 fra The U.S. Census Bureau, og sier ikke noe om årsakene. Men det er altså forsvinnende få svarte alenefedre sammenlignet med de andre gruppene. Da blir det også et mindre problem, relativt sett...

Du burde også se antallet komplette familier kontra aleneforeldre fordelt på de forskjellige demografiene basert på kapita. Endret av DjSlayer
Lenke til kommentar

Du burde også se antallet komplete familier kontra aleneforeldre fordelt på de forskjellige demografiene basert på kapita.

Av alle barn i hver gruppe så er tallene følgende:

Asiater: 87,4% lever med begge foreldrene, 10,1% lever med bare en av foreldrene, 2,5% med ingen av foreldrene

Hvite:  77,6% med begge, 19,3% med en, 3,1% med ingen

Hispanics: 67,3 med begge, 28,6% med en, 4,1% med ingen

Svarte : 40,2 med begge, 52,2% med en, 7,6 med ingen

Ganske klare tall det også. Asiatiske barn lever i 87,4% av tilfellene med begge foreldrene, svarte barn gjør det bare bare 40,2%.

Edit: Samme kilde. Utregningene står jeg og Excel ansvarlig for.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...