Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvor mye vil strøm på en 45 kvadratmeter stor hybel sånn ca koste i måneden?

Anbefalte innlegg

Fått meg ny hybel nå, og må for første gang betale strøm utenom leieprisen. Hvor mye kan jeg forvente å måtte betale i måneden på en 45 m2 hybel, med et noenlunde fornuftig forbruk?

Tv og xbox noen timer per dag, matlaging, lys, lading av pc og mobil, vasking av klær/bestikk osv.

Er varmekabler der også, men disse vil jeg prøve å bruke minst mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bor i en leilighet på 45 kvm, og betaler 2000-3000 i måneden om vinteren. Om sommeren ca 500-600.

Det er oppvarming som koster penger. Pc, tv, mobil utgjør nesten ingenting. Lys bruker du led pærer så sparer du litt der.

Varmekabler på badet er dyrt. Her det veldig dårlig isolert. Selv om jeg har høy strømregning gjør jeg det jeg kan for å spare.

Har 20 grader i stua og på bad. På soverommet har jeg ovnen på 10 grader. 

Lenke til kommentar

Jeg bor i en leilighet på 45 kvm, og betaler 2000-3000 i måneden om vinteren. Om sommeren ca 500-600.

Det er oppvarming som koster penger. Pc, tv, mobil utgjør nesten ingenting. Lys bruker du led pærer så sparer du litt der.

Varmekabler på badet er dyrt. Her det veldig dårlig isolert. Selv om jeg har høy strømregning gjør jeg det jeg kan for å spare.

Har 20 grader i stua og på bad. På soverommet har jeg ovnen på 10 grader. 

Det der må jo være ett ekstremt tilfelle av dårlig isolering. Personlig bor jeg på ca 70kvm men med ny standard. Det er mer eller mindre alltid 22-23 grader i stuen og en grad under i de andre rommene(varmepumpe og varme er automatisert). I tillegg har jeg elbil. Ligger på maks 1500 i vintermånedene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Bodde på 49kvm i gammel bygård fra 1890. Hadde strømforbruk på rundt 7MW i året. Dette var inkludert varmekabler på lite bad og oppvarming med panelovn/oljeovn. Eksklusivt varmtvann. Nå bor jeg på 100kvm og bruker rundt 5,5MW i året. 2 bad med varmekabler, men her her det sentralfyr så bruker ikke strøm på oppvarming/varmtvann.

Man kan regne rundt krona for kilowatten i snitt.

Lenke til kommentar

Hadde strømforbruk på rundt 7MW i året.

Det er forbruket effekten til en ganske stor bedrift Du mener antagelig 7 MWh (husk å få med h'en på strømforbruk).

Hvis man antar snitt effekt på 2 kW for en leilighet vinterstid, så blir det ca 1400 kWh i måneden. Rundt regnet 1500 kr.

Endret av Hårek
Korrigering
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er forbruket til en ganske stor bedrift Du mener antagelig 7 kWh (husk å få med h'en på strømforbruk).

Hvis man antar snitt effekt på 2 kW for en leilighet vinterstid, så blir det ca 1400 kWh i måneden. Rundt regnet 1500 kr.

7mWh i året er da ikke forbruket til en vanlig stor bedrift? 

Leiligheten i regnestykket ditt bruker jo mye mer enn det i året?

Lenke til kommentar

Jeg har 120m2, hvor jeg har 20 grader på stuen og badet, og 15 grader på resten og betaler rundt tusenlappen i måneden

TV og 2 PCer står på døgnet rundt, og nå på vinteren så står varmepumpen stort sett på

Den som betaler 2k+ i måneden for 45 m2 må ha en strømtyv og bør få dette sjekket

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...