asgroset Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 (endret) Finner ikke ut av hvordan jeg kan endre standard AV-inngang til HDMI1 på en gammel Philips TV. Noen som vet? Gjelder Philips 32PFL5322 Endret 30. desember 2018 av asgroset Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Det er ingen valg for standard inngang på sånne gamle TV-er. Må trykke AV og velge på skjermmenyen eller velge med tastene for kanal opp/ned. Lenke til kommentar
asgroset Skrevet 30. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2018 (endret) Det er ingen valg for standard inngang på sånne gamle TV-er. Må trykke AV og velge på skjermmenyen eller velge med tastene for kanal opp/ned. Takk for svar. Var litt som fryktet. Da er løsningen å gå tilbake til analog kabel mellom Riks-tv boksen og tv for vedkommende som ønsker enklest mulig løsning. Endret 30. desember 2018 av asgroset Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Får merkbart bedre bilde med HDMI og 720p ut fra dekoderen, men enklest er nok scart hvis dekoderen gir styresignal i scarten. Hvis det bare er snakk om bruk med dekoder, så mener jeg at denne husker hvilken inngang som ble brukt sist så lenge man kun bruker av/på-knappen. Det gjorde hvertfall 32PFL7322 som jeg hadde før. Problemet kommer hvis man trykker på feil knapp... Det kan løses ved at man kun trykker kanal opp eller kanal ned til man får bilde, og ingen stasjoner er stilt inn i TV-tuneren. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. desember 2018 Del Skrevet 31. desember 2018 Noen gamle skjermer har en "hemmelig" service-meny hvor man bl.a. kan forandre slikt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. desember 2018 Del Skrevet 31. desember 2018 Test å trykke inn 062596 så info. Kan da muligens få opp menyen sedsberg snakker om. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 En universalfjernkontroll bør kunne ordne det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå