Gå til innhold

Pris på flyreise til Australia

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har allerede forsøkt å sammenligne litt priser på reiser fra Oslo til Australia, men ønsker likevel å høre på forumet her hva dere mener er «normal» pris på en reise dit. Vet det vanker mange ulike tilbud men er litt usikker på hva som er en «god» pris. Det vil vel variere med sesong også, men kom gjerne med prisforslag for både sommer og vinter (Australske årstider). Har funner reise med KLM (Oslo-Sydney) nå i januar til 6500kr for standard billett, og 7800kr med mulighet for avbestilling. Begge inkluderer bagasje. 25 timer reisetid.

Er dette en ok pris på enveis billett? Trenger forsovet ikke være Sydney heller. Kan godt fly til Melbourne, Brisbane, etc..

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Har allerede forsøkt å sammenligne litt priser på reiser fra Oslo til Australia, men ønsker likevel å høre på forumet her hva dere mener er «normal» pris på en reise dit. Vet det vanker mange ulike tilbud men er litt usikker på hva som er en «god» pris. Det vil vel variere med sesong også, men kom gjerne med prisforslag for både sommer og vinter (Australske årstider). Har funner reise med KLM (Oslo-Sydney) nå i januar til 6500kr for standard billett, og 7800kr med mulighet for avbestilling. Begge inkluderer bagasje. 25 timer reisetid.

Er dette en ok pris på enveis billett? Trenger forsovet ikke være Sydney heller. Kan godt fly til Melbourne, Brisbane, etc..

Hva er grunnen til at du velger en-veis? Det er ofte langt dyrere en å bestille tur/retur(totalt når du legger til returen også). Finner tur/retur til melbourne på tilfeldige datoer i mai til rundt 7000. Helt sikker på at du fint kan finne tur/retur for prisen du ga over. 

Lenke til kommentar

Takker for svar :).

Det var jo langt rimeligere enn tur retur ja... Grunnen til enveis billett er rett og slett at jeg ikke vet hvor lenge jeg blir. Mulig det finnes en type "åpen retur" billett som er mer lønnsom enn kun enveis...

Ja de fleste billetter har mulighet for endring, men dog gjerne mot gebyr. Jeg ville søkt på en del tur/retur billetter med godt mellomrom og sett på vilkårene til de billigere billettene. Så kan du sjekke om det svarer seg mot å bestille enveis. 

Noen enveis billetter er hårreisende dyre, spessielt fra Japan. Har betalt over 40 000 for enveis billett fra Japan til USA i økonomi, galskap. 

Lenke til kommentar

Er du sikker på at det faktisk er mulig å bestille den reisen? Til Australia er det vanligvis dyrere å ikke bestille tur/retur. Det kan være du bare har fått vist halve billettprisen som er for én vei.

Lenke til kommentar

Husk også å tenke på imigrasjonskontrollen i Australia.

Det å ha betalt for ein returbillett sjølv om den er open vil redusere faren for at du må sitte i avhøyr og forsvare at du er turist.

Er dette virkelig ett problem for Nordmenn? Jeg har uheldigvis aldri vært i Australia selv om dette er "mitt" område på jobben. 

Lenke til kommentar

Så vidt eg har fått med meg er Australia eit av mange land som er skeptiske til reisande på turistvisum og einvegsbillett.

Av same grunn som at ein får spørsmål på om ein har med seg nok pengar til livsopphald under heile ferien, så er plan om utreise eit vesentleg moment i å vurdere om det er fare for at turisten tek på seg arbeid i strid med visumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...