hojohansen Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Har kjøpt meg en Samsung ue55nu8005 i dag. Har koblet den med arc til Yamaha surround forsterker. Jeg får lyd og bilde i alt som er koblet via forsterker, men ikke lyd i surroundsystem hvis jeg f.eks ser på en applikasjon på selve tven. Trodde arc skulle ta seg av det? Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Har du aktivert Anynet funksjonen på TV'en? Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 30. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2018 Det viste seg at arc var av på forsterkeren ? Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 30. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2018 Nå har jeg fått lyd, men bare i stereo.. Den vil ikke sende i surround fra tv. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Gå inn på lydinstillinger på tven og se om du får noen muligheter for surround der. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 30. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2018 Jeg kjører pcm, er det feil? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Jeg kjører pcm, er det feil? Jeg har Sony tv, så kjenner ikke til Samsung - men velg heller Dolby Digital (eventuelt dts) hvis det er mulig. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 30. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2018 Har satt til Dolby Digital, det hjalp på Netflix, men ikke xbox one s...? Lenke til kommentar
taffeeel Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Heisann.Har du prøvd dette: https://support.xbox.com/nb-NO/xbox-one/live-tv/digital-sound-not-working Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 30. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2018 Ja, jeg får surround når jeg kobler den rett i forsterkeren, men da får jeg dårligere bilde, mens rett i tven godt bilde, men i stereo.. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Tipper det blir det samme der - se om du kan finne Dolby Digital instilling på xboxen. 1 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 31. desember 2018 Del Skrevet 31. desember 2018 PCM er stereo, så ikke noe surround med den innstillingen satt. Du skal ikke få noe dårligere bilde med å kjøre via lydplanken, det er ren pass-through. Sikker på at du ikke bare har forskjellig innstilling på de 2 HDMI inngangene? Så lenge du ikke har eARC, så vil du få dårligere lyd fra Xbox One S hvis du kjører via TVen, spesielt hvis du benytter den til Blu-ray/UHD av spilling. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 1. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2019 Ok takk. Jeg kjører Xbox i 4k, men hvis jeg justerer den ned så kan jeg velge surround på xboxen, men selv da vises kun 2.0 på signalinfo på forsterkeren....? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 (endret) Hvis du ikke får det til med hdmi arc kanskje optisk fra Xbox til receiver kan være et bedre valg? Edit: Kan være greit å vite at hdmi arc er noe mange har problemer med - og foretrekker heller en optisk kabel fra tven til receiver. Endret 1. januar 2019 av Mr_Spock Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 1. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2019 Det kan jeg prøve ? Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 1. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2019 Tusen takk. Da fungerer det perfekt ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå