Larsss Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Jeg lurer på: Jeg liker å tjene penger, og jeg bryr meg ikke om hva jobb jeg får. Jeg har regnet ut at hvis jeg tjener 100kr timen og jobber 24/7, så tjener jeg 16k i uka. I en måned er det cirka 64k. -Hvor mye penger må tas vekk fra sluttbeløpet pga søvn -hvor mye har jeg igjen etter skatt. -hvor mye kan jeg jobbe Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 (endret) Det er ikke lov å jobbe så mye, så med mindre du finner en arbeidsgiver som bryter arbeidsmiljøloven, så kan du glemme planen din. Det er forøvrig snakk om et veldig alvorlig brudd på loven. Det du beskriver er å jobbe hver eneste våkne time, det er galskap, bare trafficking ofre/slaver som jobber så mye. Hvor mye skatt du skal betale kommer an på en rekke faktorer, så det er det litt vanskelig å svare på. Hvor mye du kan jobbe kan du lese mer om på lovdata. Endret 30. desember 2018 av Uderzo Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 I teorien så kan du som arbeidstakar unngå arbeidsmiljølova med å ha fleire arbeidsgivarar, forutsatt at du finn arbeidsgivarar som tillet at du jobbar for andre. Når det er sagt så er det ein grunn til at vi har arbeidsmiljølov, så det å bevist jobbe så mykje er lite lurt. Når det gjeld søvn så er det normalt å anbefale at voksne treng 7-9 timar, der mindre enn 6 timar ikkje er anbefalt. Så minimum 6 timar per døgn må du trekke frå. Du må også trekke frå matpauser og vanlige måltid som du treng i løpet av dagen, samt at du må trekke av tid for personleg hygiene. Sidan du må ha fleire arbeidsgivarar og dermed fleire arbeidsplassar så må du rekne nok tid til å pendle mellom jobbane, og du må rekne med at det blir periodar med dødtid der etter at du er ferdig å jobbe ein plass før du får starte å jobbe på den andre plassen. I tillegg til alt dette så du rekne nok tid til alle praktiske ting som du må ordne i heimen, frå matvareinnkjøp til klesvask. Kva du må betale i skatt kjem ann på kor mykje du tener. Om eg tek utgangspunkt i at du har rekna ut at du kan tene 64 000 kr i måneden så er det 768 000 kroner i året. Basert på skattekalkulatoren så skal du då betale 238 496 kroner i skatt eller 31% pluss/minus basert på om du har gjeld eller formue. NB. Heile planen din virker svært urealistisk, i tillegg så synes eg du priser deg litt vell lavt. Garantilønna for f.eks. ein butikkarbeidar på 18 år er 147,80 kr i timen. Så du bør utvilsomt fokusere på å tene 200 kr i timen og berre jobbe i 12 timar per dag for å få 64 000 i måneden, då får du også tid til å leve litt. Det finnes også mykje betre betalte jobbar, særleg dersom du ikkje bryr deg om kva du skal jobbe med. Ubehagelige og farlige jobbar betalar vanligvis betydelig meir i lønn. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Jeg lurer på: Jeg liker å tjene penger, og jeg bryr meg ikke om hva jobb jeg får. Jeg har regnet ut at hvis jeg tjener 100kr timen og jobber 24/7, så tjener jeg 16k i uka. I en måned er det cirka 64k. -Hvor mye penger må tas vekk fra sluttbeløpet pga søvn -hvor mye har jeg igjen etter skatt. -hvor mye kan jeg jobbe Uten at jeg vet noe eksakt beløp, så kan jeg se for meg (hvis du har utseendet med deg og er litt frisinnet) kan tjene gode penger som horebukk. Det er ikke helt lovlig, men du har muligheten til å tjene gode penger hvis du jobber døgnet rundt. Markedet er kanskje ikke det samme for mannfolk i den bransjen, men befinner du deg i hovedstaden vil jeg tippe det er muligheter. Men det var kanskje ikke svaret du ønsket... Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Uten at jeg vet noe eksakt beløp, så kan jeg se for meg (hvis du har utseendet med deg og er litt frisinnet) kan tjene gode penger som horebukk. Det er ikke helt lovlig, men du har muligheten til å tjene gode penger hvis du jobber døgnet rundt. Markedet er kanskje ikke det samme for mannfolk i den bransjen, men befinner du deg i hovedstaden vil jeg tippe det er muligheter. Men det var kanskje ikke svaret du ønsket... Tviler jeg det er spesielt gode penger i for en gjennomsnittlig mann, selv i hovedstaden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå