18911891 Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Hei! Min Xbox One x har fått alt fra error code 105, svart skjerm, kan ikke logge inn på min bruker, spill virker ikke osv. Gamestop sier att jeg må sende den inn selv, så da må jeg jeg opprette en sak på det på ms sin side. Men når jeg lagt inn alle opplysninger, hva som er feil, adresse så står det på siste siden att det Det finnes ikke noen leveringstilbud knyttet til den valgte typen problem / tilbehør What to do??? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Hei! Min Xbox One x har fått alt fra error code 105, svart skjerm, kan ikke logge inn på min bruker, spill virker ikke osv. Gamestop sier att jeg må sende den inn selv, så da må jeg jeg opprette en sak på det på ms sin side. Men når jeg lagt inn alle opplysninger, hva som er feil, adresse så står det på siste siden att det Det finnes ikke noen leveringstilbud knyttet til den valgte typen problem / tilbehør What to do? Du sier til gamestop at du forventer deg at de forholder seg til norsk lov, og besørger reparasjon på XBOX'en, og at du vil ha en låne XBOX i mellomtiden, dersom de ikke kan garantere at den er fikset, og tilbake hos deg innen 2 uker! 1 Lenke til kommentar
18911891 Skrevet 29. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2018 Du sier til gamestop at du forventer deg at de forholder seg til norsk lov, og besørger reparasjon på XBOX'en, og at du vil ha en låne XBOX i mellomtiden, dersom de ikke kan garantere at den er fikset, og tilbake hos deg innen 2 uker! Takk for svar! Er det virkelig så enkelt? ? Hvorfor gidder folk å bruke tid på å ta kontakt med MS da? Når man kan levere inn den til butikken man kjøpte varen hos? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Takk for svar! Er det virkelig så enkelt? Hvorfor gidder folk å bruke tid på å ta kontakt med MS da? Når man kan levere inn den til butikken man kjøpte varen hos? Noen ganger er det den enkleste, raskeste og greieste måten å få det gjort på. Med å gjøre det på "min" måte, så må man jo regne med 2 "ledd" til i transportkjeden avhengig av hvordan man tenker. Altså, turen fra deg til utsalgssted, i stedet for direkte fra deg, til service verksted.. Men uansett altså, dersom direkte support ikke funker, så har du rett til å henvende deg til, og forholde deg til utsalgsstedet. Lenke til kommentar
18911891 Skrevet 29. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2018 Noen ganger er det den enkleste, raskeste og greieste måten å få det gjort på. Med å gjøre det på "min" måte, så må man jo regne med 2 "ledd" til i transportkjeden avhengig av hvordan man tenker. Altså, turen fra deg til utsalgssted, i stedet for direkte fra deg, til service verksted.. Men uansett altså, dersom direkte support ikke funker, så har du rett til å henvende deg til, og forholde deg til utsalgsstedet. Ja, sant det. Sier man norsk lov så pleier det å gå greit haha. Hmm, har ikke prøvd å ringt de så kanskje burde gjøre det. Har du erfaring med å snakke med de på telefon? Har kun chattet med de på engelsk og de er hyggelige på alle måter men sier sånn 1000 ganger hva jeg selv skal gjøre for å fikse xboxen, ikke noe om att jeg kan sende den inn. Takk for hjelpen! Er svensk så grammatikken er ikke helt 100 ? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Ja, sant det. Sier man norsk lov så pleier det å gå greit haha. Hmm, har ikke prøvd å ringt de så kanskje burde gjøre det. Har du erfaring med å snakke med de på telefon? Har kun chattet med de på engelsk og de er hyggelige på alle måter men sier sånn 1000 ganger hva jeg selv skal gjøre for å fikse xboxen, ikke noe om att jeg kan sende den inn. Takk for hjelpen! Er svensk så grammatikken er ikke helt 100 Nei, beklager. Jeg har ingen erfaring med reklamasjon hos Gamestop. Det er bare en butikk jeg stopper innom innimellom og kikker. Betjeningen i Kristiansand har alltid vært hyggelige, men det er igrunnen min erfaring med dem, så det hjelper jo neppe så mye. Om det var meg, ville jeg bare tatt med XBOX og kvittering/kjøpsbevis om du har, hvis ikke skal jo kjøpet ligge inne på datasystemet demmes. Så tar du en prat med dem, forklarer at MS systemet ble for innviklet, og at du ikke fikk noe hjelp du kunne nyttiggjøre deg av på siden til MS. Og at du derfor bestemte deg for heller å forholde deg til utsalgssted for å få utført reklamasjonen. Når jeg forslo du skulle være "streng" med dem i første post, så var det fordi jeg trodde de hadde vært ubehjelpsomme med deg, og prøvd å hevde at de ikke er påbudt å utføre reklamasjons behandlingen selv. Men om du ikke har vært i kontakt med GameStop enda, så er det jo min erfaring at man som regel kommer lenger med honning enn eddik. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 (endret) Gamestop lokalt her (Trondheim Midtbyen) har ofte vært behjelpelig med service (hadde en service på Nintendo Switch, dette ble raskt fikset ved å levere konsollen i butikken).Når det gjelder Xbox og Microsoft så er det forholdsvis enkelt å få service selv. Som du sier har du prøvd den automatiske ved at det ikke finnes noen leverandør. Dette er forsåvidt feil. Da de tilbyr support, men jeg fikk samme feil da jeg skulle ordne med min Xbox One X.Jeg tok kontakt med Microsoft sin support på chat da de var åpen. Anbefaler deg å gjøre dette også. Gjorde dette nylig med en Xbox One X og de sendte en pakkelapp per epost for meg å sette på esken og levere Xboxen til UPS. (evt. får du en lapp fra Bring/Posten dersom du bor litt mindre sentralt, dette vil da komme per brev fra Bring/Posten i postkassen din uten at du må betale noe som helst. Dette opplyste ikke Microsoft support meg om så jeg sendte den med norgespakke til UPS, noe som var unødvendig). Dette gikk raskt og smertefritt via chatten og føltes ikke komplisert eller innviklet ut.Derfra går det veldig fort til Frankfurt hvor konsollen repareres og sendes til deg i retur. Du har full kontroll på dette med sporing på Microsoft-kontoen din. Selv liker jeg å gjøre dette da jeg kutter Gamestop som mellomledd da Microsoft sin support er ganske god og jeg da kan kontakte dem direkte ved forsinkelser eller andre spørsmål (istedenfor å måtte gå via butikken for å få de samme opplysningene). Slik ser min servicegang ut: Endret 30. desember 2018 av CaZpeR 2 Lenke til kommentar
samco Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Gamstop Stjørdal tok ikke i mot Xbox one til rep kjøpt der , fikk kun detaljer om hvordan med et ms tlf nummer. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Gamstop Stjørdal tok ikke i mot Xbox one til rep kjøpt der , fikk kun detaljer om hvordan med et ms tlf nummer. Er ikke butikken pliktig til å ta i mot den og fikse opp for deg? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Butikkene er pliktig til å fikse for deg, men det kan være raskere å ta det direkte med produsent 2 Lenke til kommentar
samco Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 (endret) Er ikke butikken pliktig til å ta i mot den og fikse opp for deg?Nei dem nekta var en sak kunden måtte ta med Microsoft. Fikk standard UPS shipping lable på Mail å sendte den avgårde. Endret 1. januar 2019 av samco Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 (endret) De kan ikke nekte. Det følger av forbrukerkjøpsloven paragraf 26 (som igjen henviser til de forskjellige paragrafene om hva selger er forpliktet til å gjøre). Hvis de nekter, klag skriftlig. Så har du noe håndfast å sende til Forbrukerrådet hvis det da ikke løser seg. (Husk å skrive en frist på svar for butikken. Forbrukerrådet har sanksjonsmyndighet mot butikken.) Enkleste er bare å be om å få snakke med butikksjef eller regionsjef for gamestop. Hadde selv en klage pga. Endring av pris på en forhåndsbestilling hos gamestop i Trondheim. De i butikken steilet. Jeg skrev en skriftlig klage som jeg ba om bli sendt til regionsjef. Endte med at regionsjef ringte meg direkte og ordnet opp i saken. Butikken kan ikke nekte. De må hjelpe deg med kontakten med Microsoft. Men du kan gjøre det selv hvis du ønsker å slippe mellomleddet. Endret 1. januar 2019 av CaZpeR 3 Lenke til kommentar
SJAGGE Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Gamestop lokalt her (Trondheim Midtbyen) har ofte vært behjelpelig med service (hadde en service på Nintendo Switch, dette ble raskt fikset ved å levere konsollen i butikken). Når det gjelder Xbox og Microsoft så er det forholdsvis enkelt å få service selv. Som du sier har du prøvd den automatiske ved at det ikke finnes noen leverandør. Dette er forsåvidt feil. Da de tilbyr support, men jeg fikk samme feil da jeg skulle ordne med min Xbox One X. Jeg tok kontakt med Microsoft sin support på chat da de var åpen. Anbefaler deg å gjøre dette også. Gjorde dette nylig med en Xbox One X og de sendte en pakkelapp per epost for meg å sette på esken og levere Xboxen til UPS. (evt. får du en lapp fra Bring/Posten dersom du bor litt mindre sentralt, dette vil da komme per brev fra Bring/Posten i postkassen din uten at du må betale noe som helst. Dette opplyste ikke Microsoft support meg om så jeg sendte den med norgespakke til UPS, noe som var unødvendig). Dette gikk raskt og smertefritt via chatten og føltes ikke komplisert eller innviklet ut. De Hei! Har en Xbox one X som fikk en masse feilmeldinger, startet på nytt av seg selv, låser seg hele tiden, installasjon av spill stopper, får meldinger at det er probelmere med lagring osv. Har kjørt resett til fabrikkinstillinger x antall ganger nå. Jeg registrerte en serviceordre 29.12.2018 og fikk ut en forsendelsesetikett somfra UPS. Likevel står det på servicesiden hos Microsoft at jeg skal bli kontaktet innen to virkedager av Schenker for å etablere pick-up. Har ikke hørt noe enda, men er vel for utålmodig. Er det slik at å forstå at det automatisk kommer en lapp fra Bring/posten dersom man bor i et område hvor det ikke finnes UPS? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Hei! Har en Xbox one X som fikk en masse feilmeldinger, startet på nytt av seg selv, låser seg hele tiden, installasjon av spill stopper, får meldinger at det er probelmere med lagring osv. Har kjørt resett til fabrikkinstillinger x antall ganger nå. Jeg registrerte en serviceordre 29.12.2018 og fikk ut en forsendelsesetikett somfra UPS. Likevel står det på servicesiden hos Microsoft at jeg skal bli kontaktet innen to virkedager av Schenker for å etablere pick-up. Har ikke hørt noe enda, men er vel for utålmodig. Er det slik at å forstå at det automatisk kommer en lapp fra Bring/posten dersom man bor i et område hvor det ikke finnes UPS? Høres ut som samme symptomene jeg hadde. Jeg fikk ingen beskjed fra Microsoft om hvem som skulle sende til UPS. Så jeg betalte frakt dit selv med en norgespakke fra posten samme dag jeg opprettet serviceordren (jeg og var utålmodig). 2 dager etter fikk jeg en konvolutt fra bring med en ferdig forsendelseslapp jeg kunne klistre på esken og levere på posten. Usikker på om de bruker forskjellige leverandører. Men som sagt. Jeg fikk ikke beskjed om hverken schencker eller bring. Lenke til kommentar
SJAGGE Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Høres ut som samme symptomene jeg hadde. Jeg fikk ingen beskjed fra Microsoft om hvem som skulle sende til UPS. Så jeg betalte frakt dit selv med en norgespakke fra posten samme dag jeg opprettet serviceordren (jeg og var utålmodig). 2 dager etter fikk jeg en konvolutt fra bring med en ferdig forsendelseslapp jeg kunne klistre på esken og levere på posten. Usikker på om de bruker forskjellige leverandører. Men som sagt. Jeg fikk ikke beskjed om hverken schencker eller bring. Oki, takk for svar. Jeg skal vente noen dager til før jeg tar kontakt med Ups eller Schenker. Lenke til kommentar
samco Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 De kan ikke nekte. Det følger av forbrukerkjøpsloven paragraf 26 (som igjen henviser til de forskjellige paragrafene om hva selger er forpliktet til å gjøre). Hvis de nekter, klag skriftlig. Så har du noe håndfast å sende til Forbrukerrådet hvis det da ikke løser seg. (Husk å skrive en frist på svar for butikken. Forbrukerrådet har sanksjonsmyndighet mot butikken.) Enkleste er bare å be om å få snakke med butikksjef eller regionsjef for gamestop. Hadde selv en klage pga. Endring av pris på en forhåndsbestilling hos gamestop i Trondheim. De i butikken steilet. Jeg skrev en skriftlig klage som jeg ba om bli sendt til regionsjef. Endte med at regionsjef ringte meg direkte og ordnet opp i saken. Butikken kan ikke nekte. De må hjelpe deg med kontakten med Microsoft. Men du kan gjøre det selv hvis du ønsker å slippe mellomleddet. Fikk et klart Nei på Stjørdal så den var enkel. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 (endret) Fikk et klart Nei på Stjørdal så den var enkel. Det strider mot forbrukerkjøpsloven. Så de kan ikke si nei. Det er ikke så enkelt. Som sagt. Da er det å skrive en skriftlig klage til butikken. Anbefaler da forbrukerrådet sin mal: https://fil.forbrukerradet.no/wp-content/uploads/2018/06/klage-paa-kvalitet-bm-1.pdf (finnes også på nynorsk og engelsk på hjemmesidene deres). Mer informasjon om dette her: https://www.forbrukerradet.no/forside/feil-ved-vare/ Hvis dette da ikke fører frem så kan du kontakte forbrukerrådet for informasjon om veien videre. Men som regel hjelper en skriftlig klage og man ender som regel opp med å få det man har krav på med dette. Vi forbrukere har en veldig sterk lov i forbrukerkjøpsloven og jeg oppfordrer alle til å faktisk benytte seg av den. Fikk forøvrig levert Xboxen min på døren i dag av posten og konsollen er nå i drift igjen. Syns servicen til Microsoft gikk kjemperaskt og smidig. Endret 4. januar 2019 av CaZpeR 2 Lenke til kommentar
samco Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Det strider mot forbrukerkjøpsloven. Så de kan ikke si nei. Det er ikke så enkelt. Som sagt. Da er det å skrive en skriftlig klage til butikken. Anbefaler da forbrukerrådet sin mal:https://fil.forbrukerradet.no/wp-content/uploads/2018/06/klage-paa-kvalitet-bm-1.pdf (finnes også på nynorsk og engelsk på hjemmesidene deres). Mer informasjon om dette her:https://www.forbrukerradet.no/forside/feil-ved-vare/ Hvis dette da ikke fører frem så kan du kontakte forbrukerrådet for informasjon om veien videre. Men som regel hjelper en skriftlig klage og man ender som regel opp med å få det man har krav på med dette. Vi forbrukere har en veldig sterk lov i forbrukerkjøpsloven og jeg oppfordrer alle til å faktisk benytte seg av den. Orker ikke styret om butikken har en policy om ms som kontaktes så er det helt greit. Men handler ingen nye konsoller på gamestop ivertfall som en erfaring rikere. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 (endret) Orker ikke styret om butikken har en policy om ms som kontaktes så er det helt greit. Men handler ingen nye konsoller på gamestop ivertfall som en erfaring rikere. Du får samme behandling hos Komplett og andre butikker også. Da det som nevnt er lettere å forholde seg til Microsoft direkte. Det går raskere, du har selv kontroll på forsendelsen og prosessen. Og det er lettere for butikken da de slipper å få tilsendt en konsoll de må videresende med en gang. Da er det lettere for forbrukeren at konsollen sendes direkte til verkstedet. Mer miljøvennlig er det også mtp. frakt (hvis man vinkler det slik). Poenget mitt var bare at Gamestop har ikke lov å nekte å ta imot konsollen. De skal kunne gjøre servicejobben for deg. Hjelper ikke hvilken policy de fører. De har ikke lov til det. Litt på sidelinjen, men på lik linje som at de generelle prisreglene deres sier at en preorder kan endre pris før den ankommer butikk og de kan kreve en annen pris enn først avtalt. Dette skjedde med meg, jeg klaget skriftlig og de ga meg varen til prisen som ble først avtalt (noe som er en selvfølge). Dette fordi deres generelle vilkår/policy ikke kan innskrenke forbrukerkjøpsloven. Noe de heller ikke kan gjøre når det gjelder å reparere en feil på en vare som ikke er forbrukeren sin feil. Endret 4. januar 2019 av CaZpeR 2 Lenke til kommentar
scandalnavia Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 (endret) Når det gjelder Gamestop er det bare å være knallhard, og holde tungen rett i munn. Samtidig stirrer du dem rett i øynene og med knivstikk i blikket , og helt rolig forteller dem hvorfor du har jussen på din side! Jeg gjør dette alltid med Gamestop, og kan nesten ikke rose dem høyt nok for utrolig god kundeservice de gangene det er noe Endret 6. mars 2019 av lylu 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå