Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvordan ta opp igjen programfag fra videregående?

yrn

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er i en litt kjip situasjon der jeg ønsker å ta opp igjen fag fra videregående uten å kunne finne gode ressurser på nett. Jeg har gått VG1 TIP og VG2 Maritime Fag, lære, påbygg og nå universitet. Jeg ønsker å bytte linje på universitetet og trenger da bedre karakterer fra videregående. Fra VG3, og av de "vanlige fagene" på VG1-2 har jeg stort sett veldig gode karakterer og får lite igjen for å ta de opp igjen.

Det som er gunstig for meg er å få fjernet firere og en treer fra programfagene. Jeg har karakter 3 i tverrfaglig eksamen fra VG2. Er ganske sikker på at dette ikke lar seg ta opp igjen uten å ta opp igjen alle programfag fra VG2. Fra VG1 har jeg karakter 4 i faget TIP1001 Produksjon, som kan løse mye problemer for meg om jeg får ta opp igjen. Er det noen som vet om jeg kan ta opp igjen dette faget uten å måtte ta opp igjen resten av programfagene fra VG1? Hvor kan man gjøre dette, må jeg kontakte gamle videregående skole? Er det mulig å bare få gå opp til eksamen, eller må undervisning gjøres på nytt? Er det kanskje mulig å få byttet ut disse fagene med andre programfag som Kjemi 1, Fysikk 1 osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Du kan ta faget som privatist, da avlegger du en ny eksamen i faget og så kan du gå på din VGS som ga deg vitnemål med den nye karakteren og be om nytt vitnemål med den nye karakteren.

Privatist eksamen er hver vår og høst og arrangeres av fylkeskommunen.

Men snakk med en rådgiver eller voksenopplæring på skolen som ga deg vitnemål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...