BalderHv Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Jeg har en Transit som jeg vil brukt på tur og sove i men veggene må isoleres. Jeg tenker at liggeunderlag kan limes på veggene. Har noen bedre løsninger? Lenke til kommentar
ikek Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Kan ikke påberope meg noe ekspertise, men ville bare tipse om å se til maritime-, camping- og/eller tinyhousmiljøene for inspirasjon. De har vel mye av det samme utfordringene som å tilpasse en bil. Jeg vil tippe den største utfordringen vil være fukt og kondens hvis det skal benyttes mer enn en gang i ny og ne. Hvordan tenker du å ta høyde for lufting, varme o.l.? I sum tror jeg du får bedre råd om du spesifiserer dine behov. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Noe slikt som dette fungerer fint som isolasjon. Nokså likt liggeunderlag, men med lim. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Liggeunderlag funker fint, det er ganske vanlig å bruke dette i båter som ligger ute hele året. Vær oppmerksom på at det kan oppstå kondens. Unngå for all del all form for isolasjon som trekker vann. Lenke til kommentar
BalderHv Skrevet 30. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2018 (endret) https://www.ebay.co.uk/itm/1Roll-10mm-Car-Sound-Proofing-Deadening-Insulation-Closed-Cell-Foam-Roof-50X300/223084476851 Dette er det jeg var ute etter? Endret 30. desember 2018 av BalderHv Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 19mm armaflex Ja, Armaflexen er fin, problemet er vel prisen. Skulle ha noe matter til å isolere noen firkant-ventilasjonskanaler jeg har satt sammen i en sjakt i huset vårt, men når prisen på Armaflexen ble 3 ganger så mye som å få laget selve kanalene inklusive lydplatene fra Glava som jeg brukte inni kanalen, ja da ga jeg meg. Tror det kom på 3-4.000,- for noen beskjedne kvadratmeter. Det var derfor jeg lenket til den ebay-saken lenger opp. Rett nok var det i kun 10mm, men de kommer i flere tykkelser. Jeg har ikke sett disse selv, men en bekjent som er rørlegger og derved har god erfaring med Armaflex både i plate og til rør, har brukt disse fra ebay til et bilprosjekt og han sa de var helt fine. Ikke like spenstige som originalen, og limen er ikke like limende, men til prisen er det god knall. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Har sett forskjellige priser på det. Noen har noen helt horible priser, mens andre har mere normale priser. Glavaflex og k-flex er andre typer. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 Har sett forskjellige priser på det. Noen har noen helt horible priser, mens andre har mere normale priser. Glavaflex og k-flex er andre typer. Godt mulig du har rett i det. Det bør jo finnes litt bedre priser, for villedende priser hos de grossistene jeg har vært hos er latterlige. Synd, for Armaflex er "good shit". Lenke til kommentar
daruu Skrevet 1. januar 2019 Del Skrevet 1. januar 2019 (endret) Hvordan er dette mtp brannsikkerhet? Ser jo ut som EPS/XPS, så vil tro det brenner ganske heftig Endret 1. januar 2019 av daruu Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Disse greiene, men det høres vel for godt ut til å være sant: https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=55832992 Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Disse greiene, men det høres vel for godt ut til å være sant: https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=55832992 De isolerer på en annen måte ved å "reflektere" varmestråler.. Ikke spesielt egnet i en bil. Fiaflex er tilsvarende Armaflex, men rimeligere. Den selger vi mye av til isolering i biler, containere, kanaler osv.. Finnes i 10 og 20mm tykkelse, i 50cm bredde. Meget godt lim. Hvis mye detaljer, er det lettere å jobbe med 10mm og heller legge flere lag om behov for bedre isolering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå