Gå til innhold

Mye brukt virtualiserings­verktøy har fått flere forbedringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ytelsesmessig: Kjøre servere i denne (oppå f.eks linux), eller bruke VM-ware sin ESXi ?

 

ESXi er en type 1 hypervisor som kjører rett på jernet, Virtualbox er en type 2 som kjører oppå OS-laget. Om du bruker Linux, hvorfor ikke bruke KVM?

 

Jeg liker ESXi og vCenter godt:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Noen som har erfaring på hvordan VirtualBox er nå i siste versjon i forhold til VMware sin siste Workstation versjon?

Har ikke kjørt Workstation på en stund, men den første forskjellen jeg merket mellom VMWare Fusion på Mac og VB6 er gjeste-systemets GUI-ytelse. I Fusion flyr Linuxvarianter som Ubuntu og Fedora, mens i VB6 er dessverre gjeste-gui like sluggish som i tidligere versjoner.

Endret av Slettet+132
Lenke til kommentar

Har ikke kjørt Workstation på en stund, men den første forskjellen jeg merket mellom VMWare Fusion på Mac og VB6 er gjeste-systemets GUI-ytelse. I Fusion flyr Linuxvarianter som Ubuntu og Fedora, mens i VB6 er dessverre gjeste-gui like sluggish som i tidligere versjoner.

 

Men da kjører du vel gjeste UI i VB6/VMWF konsollet. Må vel være mye greiere å kjøre appene rett på desktoppen via X/VNC eller hva det nå er for tida om man først tar seg bryet med å kjøre Linux virtualisert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...