Harald Brombach (digi.no) Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Helt ny versjon har fått ansiktsløft og mer maskinvarestøtte.Mye brukt virtualiseringsverktøy har fått flere forbedringer 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Noen som har erfaring på hvordan VirtualBox er nå i siste versjon i forhold til VMware sin siste Workstation versjon? Lenke til kommentar
Roffee Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Ytelsesmessig: Kjøre servere i denne (oppå f.eks linux), eller bruke VM-ware sin ESXi ? 1 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Ytelsesmessig: Kjøre servere i denne (oppå f.eks linux), eller bruke VM-ware sin ESXi ? I stedet for å virtualisere Linux, ville jeg sett på LXC containere. Den emulerer ikke hardware og bruker eksisterende kjerne, noe som gir så godt som ingen overhead. Lenke til kommentar
Alfadir Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Ytelsesmessig: Kjøre servere i denne (oppå f.eks linux), eller bruke VM-ware sin ESXi ? ESXi er en type 1 hypervisor som kjører rett på jernet, Virtualbox er en type 2 som kjører oppå OS-laget. Om du bruker Linux, hvorfor ikke bruke KVM? Jeg liker ESXi og vCenter godt:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 (endret) Noen som har erfaring på hvordan VirtualBox er nå i siste versjon i forhold til VMware sin siste Workstation versjon? Har ikke kjørt Workstation på en stund, men den første forskjellen jeg merket mellom VMWare Fusion på Mac og VB6 er gjeste-systemets GUI-ytelse. I Fusion flyr Linuxvarianter som Ubuntu og Fedora, mens i VB6 er dessverre gjeste-gui like sluggish som i tidligere versjoner. Endret 2. januar 2019 av Slettet+132 Lenke til kommentar
G Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 (endret) Takk for din erfaring. Anser VB6-forkortelsen for å være virtual box og ikke visual basic 6 Endret 3. januar 2019 av G Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Har ikke kjørt Workstation på en stund, men den første forskjellen jeg merket mellom VMWare Fusion på Mac og VB6 er gjeste-systemets GUI-ytelse. I Fusion flyr Linuxvarianter som Ubuntu og Fedora, mens i VB6 er dessverre gjeste-gui like sluggish som i tidligere versjoner. Men da kjører du vel gjeste UI i VB6/VMWF konsollet. Må vel være mye greiere å kjøre appene rett på desktoppen via X/VNC eller hva det nå er for tida om man først tar seg bryet med å kjøre Linux virtualisert? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Synes KVM fungerer best til virtualiseringsoppgaver i disse dager, det er bare et minus. Og det er dårlig skriveytelse med ZFS på Linux. Men med ein NFS mount fra FreeBSD på 100GbE så blir ytelsen veldig bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå