Tåketrollet Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 In need of some help! Når jeg kobler inn min eksterne harddisk (USB), så kommer denne "ding"-lyden fra Windows,lys og during, men ikke noe annet. Før kom det et vindu hvor jeg kunne åpne harddisken osv. Hvordan kan jeg finne harddisken? Den ligger ikke inn under "Min Datamaskin" heller. Jeg skulle fått denne til å fungere. Har masse verdifulle bilder, videoer o.l. på den.. Takknemlig for all hjelp! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Vet liksom ikke helt hva jeg skal tro om "ding og during". Jeg tror det beste du nå kan gjøre er å ta maskinen til en datareparatør og få hjelp med dette. Ikke sånn rett på elkjøp elns. og sette tilbake til fabrikkinnstillinger (kan fjerne alt av bilder og annet materiale). Sitter du å bruker denne maskinen nå som du skriver på forumet? Lenke til kommentar
Tåketrollet Skrevet 28. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2018 Nei, skriver på forumet via mobil. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 har du prøvd disken på en annen pc? Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Kan være at USB porten du kobler den til, ikke gir nok strøm til disken. Den vil fortsatt lyse, Windows kan gjerne si "ding", og disken kan spinne opp (dure), men den får ikke nok strøm til å starte helt opp. Jeg har opplevd det selv. Det kan i så fall være at flere enheter er koblet til samme USB bus. Så prøv å koble fra andre USB-enheter og prøv igjen, gjerne flere USB -porter. Både foran og bak på PC'en). Eventuelt, hvis USB-porten er koblet til en USB forlengelseskabel, så kan det være at kabelen er av for dårlig kvalitet, eller for lang. Prøv andre USB-kabler. Lenke til kommentar
Tåketrollet Skrevet 28. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2018 (endret) har du prøvd disken på en annen pc? Ja, gjorde det isted. Den fant den fortsatt ikke.. Ser sånn ut: Nå tok jeg usb-kabelen til min andre harddisk som fungerer (seagate). Skjer niks og nada nå heller. Endret 30. desember 2018 av Omnia vincit amor Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Ja, gjorde det isted. Den fant den fortsatt ikke.. Ser sånn ut: Ser ut som du har mye ledig plass og svært lite innhold med bilder og videoer........ Ser ut som disken fungerer helt fint og er formatert på nytt.......hvis størrelsen stemmer? Lenke til kommentar
Tåketrollet Skrevet 28. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2018 Det er det jeg ikke får til å stemme.. jeg hadde jo «tons» av bilder og videoer innpå der.. mmså skulle jeg legge innn en litt for stor mappe med musikk og så klikket hele driten. Det er det siste jeg husker. Og pcen min har klikket hele veien siden det.. men har nå oppdatert pcen min og den ser ut til å funke igjen. Verre med harddisken. Hvis disken er formatert, er filene da borte for alltid? :/ Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Det er det jeg ikke får til å stemme.. jeg hadde jo «tons» av bilder og videoer innpå der.. mmså skulle jeg legge innn en litt for stor mappe med musikk og så klikket hele driten. Det er det siste jeg husker. Og pcen min har klikket hele veien siden det.. men har nå oppdatert pcen min og den ser ut til å funke igjen. Verre med harddisken. Hvis disken er formatert, er filene da borte for alltid? :/ Det avhenger om det ble gjort en hurtigformatering eller grundig formatering. Viss det ble gjort en hurtigformatering er det en viss sjanse for å gjennopprette en del av filene, det er firmaer som spesialiserer seg på dette, men det koster en god del, typ 2.000 - 10.000 avhengig av hvor alvorlig kræsjen er. De fleste firmaer tilbyr gratis analyse av disken og du betaler ingen ting før dere blir enig om hva som skal gjøres. Du kan også prøve å gjøre det selv, men da anbefaler jeg å få tak i noen som har gjort dette før, og du må selvfølgelig ha nok ledig plass på en annen disk før du begynner. Lenke til kommentar
Tåketrollet Skrevet 28. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2018 Seagate harddisken er omtrent tom og har masse kapasitet.. men jeg kjenner jo fuck all med folk som er datagenier. Uansett, takk for gode tips folkens Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Dukker disken opp i disk manager da? åpne start og skriv diskmgmt.msc trykk enter. Kunne du tatt et bilde om den dukker opp som unallocated space eller noe slik? Lenke til kommentar
Tåketrollet Skrevet 29. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2018 Nei, skjer ingenting i diskbehandling heller.. sto bare å spant «kobler til» i 10 min.. skal vel ikke ta så lang tid? Og bilder jeg tok av D:discen på pcen, står sånn hele tiden.. ergo tror jeg ikke det er MyPassport-harddisken. Fader, så irriterende. Er det et program jeg kan laste ned som kan gjenopplive harddisken? Har den mest sannsynlig dødd? Den har gått i gulvet en gang eller to. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Er du heldig er det bare USB kontrolleren på den eksterne disken som er gåen,selve disken kan være i orden,men det er ikke nødvendigvis bare å ta ut disken å koble den inn i PCen,disken kan i noen tilfeller benytte seg av ett annet filsystem enn det Windows støtter,har opplevd det selv på en ekstern disk av typen WD Elements,disken var uleselig uten formatering etter at den var tatt ut av dekselet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Har den mest sannsynlig dødd? Den har gått i gulvet en gang eller to.Tror du har svart på ditt eget spørsmål her.Eksterne harddisker har det ikke med å overleve drops/fall i gulvet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Kan du ikke bare tilbakeføre filene fra backupen til den nyformaterte disken? 1 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Kan du ikke bare tilbakeføre filene fra backupen til den nyformaterte disken? Han skriver ikke noe om backup, så jeg tipper han nå er blitt en av de mange som har lært på den harde måten. Lenke til kommentar
Tåketrollet Skrevet 30. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2018 Jeg har overført det jeg har på fen nye, fra diverse minnepinner.. men det er endel bilder og vids fra et par år bak i tid som kun ligger på den som mest sannsynlig er død. S*t**! Jeg får ta kontakt med,fagkyndige da evt.. nå har jeg vel prøvd det som kan prøves. Lenke til kommentar
Tåketrollet Skrevet 30. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2018 Tror du har svart på ditt eget spørsmål her. Eksterne harddisker har det ikke med å overleve drops/fall i gulvet. Sånn er det dessverre med unger i hus.. skulle hatt skudd og fallsikre harddisker Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Sånn er det dessverre med unger i hus.. skulle hatt skudd og fallsikre harddisker Bruk cloudlagring. Lenke til kommentar
Tåketrollet Skrevet 30. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2018 Er du heldig er det bare USB kontrolleren på den eksterne disken som er gåen, selve disken kan være i orden, men det er ikke nødvendigvis bare å ta ut disken å koble den inn i PCen, disken kan i noen tilfeller benytte seg av ett annet filsystem enn det Windows støtter, har opplevd det selv på en ekstern disk av typen WD Elements, disken var uleselig uten formatering etter at den var tatt ut av dekselet. Den jeg har heter «WD myPassport» .. hvis jeg leverer den inn til noen datakyndige, tror du de kan sjekke det, evt ta formatering på den? Eller kan jeg gjøre det selv, uten for mye risiko? Jeg fatter ikke dataspråket, så må ha det inn med teskje.. sorry Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå