Niram Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Hei, Jeg befinner meg i en vanskelig situasjon jobbmessig. Fikk for litt siden beskjed om at arbeidsplassen min gjennom de fem siste årene skal flyttes til storbyen, og jeg har ikke mulighet til å bli med. Dette er en turnusjobb, og evt ukependling med små barn er ikke aktuelt. Det har vært en jobb jeg har trivdes ekstremt godt i, så det er veldig leit at det flyttes nå om litt over ett år. Jeg har en treårig utdannelse internt i bedriften, som dessverre er veldig spisset og lite nyttig andre steder. Dermed føler jeg nå at jeg står på så godt som bar bakke, om man ser bort fra arbeidserfaring. Er vant til en lønn på ca 570-630 000, men arbeidstid, trivsel osv er viktigst for meg. Jeg er straks 30 år, og grunnet familie, huslån og alle de tingene der ser jeg for meg at et nettstudie er det riktige. Tenker å studere fulltid, samt kombinere med en liten jobb ved siden av for å spe på midlene i perioden jeg studerer. Krav: - Nærmest garantert jobb etter studie (bor i mindre by, så kan ikke være en "kun oslo"- jobb). Det er overhodet ikke noe alternativ å ikke finne relevant jobb etter endt studie. - Primært dagtidsarbeid hvis mulig (turnus kan også fungere) - Interesserer meg for IT, samt at jeg også liker å undervise/lære bort. Har fra tidligere et årstudium i webteknologi/medieteknologi. - Har ikke særlig realfag fra før, så evt it-utdanning med forkurs kan være aktuelt "Problemet" utifra hva jeg har funnet ut til nå, er at det er svært lite nettstudier som faktisk er grunnutdanninger. Det er stort sett IT-studier på Noroff, men da koster det fort 250 000,- for en bachelorgrad, noe som ikke er helt gunstig i mitt tilfelle. Finnes det eventuelt noen studier som er slik at man kan gå via campus uten å møte opp noe særlig? Føler at det er veldig mye gruppearbeid og slik overalt, noe som vanskeliggjør et slikt alternativ. Derfor ser jeg nettstudier som det beste i utg. punktet. I og med at jobben min forsvinner om ca ett år ønsker jeg hovedsakelig å starte nå allerede i august. Alt av interesse, ikke bare IT! Gjerne også tips til korte, yrkesrettede utdanninger som fører raskt ut i jobb. Jeg er i en smått desperat situasjon, så takker for all hjelp. Fortsatt god jul Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 (endret) Tittet på https://sok.samordnaopptak.no/#/studies (huk av for "Nettbasert") enda? Utifra hva du skriver: Kanskje lærer kunne passet. Endret 29. desember 2018 av nightowl 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå